תקשורת ומדיה

אחרי כשלון המכרז הקודם: ערוץ 1 שוקל לצאת למכרז חדש על משחקי המונדיאל

מכרז ל-12 משחקים נסגר ללא הצעות. 'רשת' מתעניינת, אם כי בסכום נמוך מזה שדרשה הרשות. מכרז חדש עשוי לצרף גם את ערוצים 10 ו-9 להתמודדות
הנהלת רשות השידור בוחנת אפשרות לצאת למכרז חדש למכירת משחקים מחבילת משחקי המונדיאל - כך נודע לאייס. החלטה זו נובעת מכישלונה הנוכחי למכור חבילת משחקים בסכום לו ציפתה - 7.4 מיליון שקלים.
בפברואר יצאה הרשות במכרז המאשר לערוצי ברודקאסט לרכוש ממנה זכויות לשידור של בין 8 ל-14 משחקים, ברמות שונות של מחיר, לפי שלבי המפעל: חצי מיליון שקלים למשחק בשלב הבתים, 600 אלף לשלב שמינית הגמר, 700 אלף לשלב רבע הגמר, 500 אלף למשחק על המקומות 3-4, ועוד 600 אלף שקל לגוף השידור שיהיה מעוניין בזכויות בפורמט HD. המכרז לא כלל זכות לקליטה במכשירים סלולאריים ובטבלטים
ההגבלות היו כאלה: בשלב הבתים לא הוצעו משחק הפתיחה ועוד כמה משחקים אטרקטיביים, לא יותר ממשחק ביום, 2 משחקים משלב שמינית הגמר, משחק אחד משלב רבע הגמר, והמשחק על המקומות 3-4. בכל מקרה מדובר לא מדובר היה על יותר מ-14 משחקים.
לפני כשבועיים נסגר המכרז מבלי שהוגשו לו הצעות, בשל הסכום הגבוה אותו דרשה הרשות. בזכיינית ערוץ 2 רשת, המשדרת בימים ראשון עד שלישי, היו מעוניינים לרכוש חלק מהמשחקים, וקיימו מגעים ראשוניים עם הנהלת רשות השידור, אם כי בסכומים נמוכים הרבה יותר. \'רשת\' חרטה על דגלה שידור משחקי ספורט אטרקטיביים, כגון השלבים המאוחרים בליגת האלופות, ו-9 משחקים במונדיאל הקודם בדרום אפריקה.
ואולם, ברשות שוקלים כרגע לטרוף את הקלפים, ולצאת למכרז חדש, בו הסכום המקסימלי אותו תבקש, יהיה נמוך יותר, וייתכן כי מספר המשחקים רב יותר. במצב כזה, ייתכן כי נוסף על התעניינותה של \'רשת\', יצטרפו גם ערוץ 10 וערוץ 9, שמשדר לעיתים משחקי כדורגל, ורכש בהנהלתו הקודמת, מספר משחקים מטורניר היורו ב-2012. מאידך, נראה כי גם הפעם קשת לא תתעניין בזכויות, כמי שאינה משדרת מזה שנים אירועי ספורט כאידיאולוגיה.
בכל מקרה, הצעה למכרז חדש צריכה לזכות לאישור מוסדות הרשות, גופים עוינים להנהלת הרשות הנוכחית, סוגיה נוספת שהמנכ\"ל יוני בן-מנחם ואנשיו יאלצו לפתור.
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לסגור מיד את רשעות השידור!
    עם ישראל חי 03/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבלות אוכלי חינם,ששודדים ועושקים את הציבור בחסות החוק!
    סגור
  • 2.
    למה אני צריך לממן...
    אבי כדורי 03/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אני צריך לממן מכספי האגרה שידורי תרבות, ספרות, קולנוע, תיאטרון, מדע, חינוך ותכניות בישול?? למה אני צריך לממן שידורי חדשות ויומני חדשות ברדיו? ותכניות מורשת ומסורת? וחוץ מזה - למה ערוצי הכבלים והלוויין לוקחים ממני כסף - הרבה יותר מן האגרה? ולמה משדרים תכניות על בעלי חיים, על מכוניות, על סריגה ועל בתי משפט? תנו לי לישון בשקט, מה קורה לכם??
    סגור
  • 1.
    למה אני צריכה לממן מכספי האגרה,שידורי כדורגל?
    אוריה לוי 03/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש בישראל לא מעט ערוצי ספורט,שאפשר לשדר בהם כדורגל
    סגור