תקשורת ומדיה

על הפרק של אלי עזור: להחזיר את 'מעריב' היומי, לבטל את חינמון הערב

'סופהשבוע' ישולב, המנויים יזכו לצעות מצ'רלטון, והאם Thepost יהיה פלטפורמת האינטרנט? אלה רק חלק מהסוגיות שעומדות בפני הרוכש החדש
בשוק התקשורת נחשב אלי עזור לאליל - אחד היחידים שיודע לעסוק כסף ולא מפסיד את התחתונים, כמו לא מעט גופי תקשורת אחרים. הרכישה של מעריב ב- 4 מיליון שקלים , כשרק לפני שנה וחצי הציע על העיתון 122 מיליון שקלים (כולל בית הדפוס, אתר NRG, רשת \'זמן מעריב\' עליה השלום, ועוד), מציתה את הדמיון לגבי עתידו של העיתון, שעד לאחרונה נחשב לחולה אנוש.
כעת מתחילות להתבהר תכניותיו של עזור לגבי \'מעריב\', שנחשב למומחה בסינרגיה של גופי תקשורת. עזור הוא הבעלים של ג\'רוזלם פוסט, וגם של החינמון ישראל הפוסט. בבעלותו גם רשת המקומונים המקומון, השבועון סופהשבוע, תחנות רדיו ללא הפסקה, צפון ללא הפסקה ו-99FM, וחברת שידורי הספורט צ\'רלטון. לפני כשנה הקים את אתר Thepost שיוצר סינרגיה בין כל מותגי הקבוצה .
כבר כעת ברור כי המהלך של שלמה בן-צבי מחודש נובמבר האחרון - \'מעריב\' חינמי שמחולק בשעות אחר הצהריים, יבוטל, והעיתון יחזור להיות מופץ בבקרים בתשלום. כך אמר הבוקר (יום ב\') פרקליטה של קבוצת \'ג\'רוזלם פוסט\', עו\"ד רונן מטרי, לרזי ברקאי בגל\"צ. עיתון הבוקר בתשלום לא מופץ בשבועות האחרונים מאז נכנס \'מעריב\' להקפאת הליכים.
בקבוצה בוחנים עכשיו בין היתר, כיצד למשל ישתלב מגזין \'סופהשבוע\' - שהוקם לפני יותר משנה על בסיס פליטי \'מעריב\', בתוך \'מעריב\'. כמו כן, אילו תכנים יילקחו מ\'ג\'רוזלם פוסט\' ואילו שדרנים בשלל תחנות הרדיו שלו, יכתבו לעיתון החדש בקבוצה. \'מעריב\' ללא אתר NRG, יצטרך פלטפורמת אינטרנט, ולעזור יש כזו - Thepost שהוקם לפני כשנה, ומנסה לשמש כאתר חדשות אקטואלי, אולם משמש כעת בעיקר כפלטפורמה לתכנים של כלל גופי התקשורת בקבוצה.
ובכלל, בשוק התקשורת מדברים על אופציות מעניינות שנפתחות בפני עזור: המאגר בן כ-20 אלף לקוחות מעריב, אותו יקבל עם רכישת העיתון, עשוי לשמש אותו גם בעסקיו ב\'צ\'רלטון\' למשל. כיצד? מנויי \'מעריב\' יקבלו למשל הצעה משופרת למנוי עבור שידורי הספורט של צ\'רלטון, או לקבל את ג\'רוזלם פוסט או ג\'רוזלם פוסט לייט במחיר מיוחד.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עזור חי בעבר-איש המערות והבסטות-מי קונה פרינט
    משה דיגיטלי 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי אתר אינטרנט הסיפור של עזורה יסתיים, נייר לא שווה את ההשקעה, אפילו הזקנים שמרימים אותו בעגלות של הסופר רק מנגבים אתו שמשות של מכוניות ואוטובוסים, אולי גם מוניות בקו 4
    סגור
  • 4.
    זוכר אותו עוד משכונת התקווה, משפחת עזורה (ל"ת)
    אליל עלאק 04/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אצלו כולם פרילנסרים, 300 ש״ח למאמר. גועל (ל"ת)
    סוף העיתונות 04/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מעסיק עבדים, צריך להפגין נגדו, להקים ועד (ל"ת)
    מתי 04/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אליל? מעסיק אנשים בגרושים
    אליל 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוא'נה אל תיסחפו, איך הוא כזה אליל? הוא פשוט מעסיק אנשים בגרושים. המותג מעריב אמנם יישאר אבל העיתונאים ימותו. אכן אליל.
    סגור
  • 1.
    עיתון חדשות יומי הוא עסק יותר מורכב
    ג'וני חסון 04/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתם קופי פייסט או תרגום תכנים. מעריב צריך עבודה והשקעה הרבה יותר ממה שקורה בחינמון הפוסט (מישהו ראה את זה לאחרונה?) וגם סינרגיה עם ג'רוסלם פוסט לא תהיה פשוטה. מעריב צריך תשומת לב וקבוצת עובדים חזקה. חדשה או ותיקה, זה כבר עניין אחר. אבל כל התייחסות לעיתון כאילו יוכל להתקיים מסינדקציית תכנים היא בעייתית. בן צבי ניסה בשנה האחרונה סינדקציה כזאת עם מקור ראשון וגלובס. תראו איפה הוא היום. איבד את מחמדו מקור ראשון. להסתכל על רשימת המנויים המדוללת של מעריב כבתור שלל רב והדמנות פז לעסקי הכדורגל היא הסתכלות בזוטות.
    סגור
  • קודם כל איחולים להצלחה וצריך לאחל!
    אסנת בר 04/2014/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עתון מעריב הוא עיתון מעולה מרת ותמיד היה מפולפל בדעות מכל הצדדים. חבל שאמרו בי בי לצוות מעולה של עתונאים שעזבו וצריך פלפל כנראה כמו עזור בשביל לנחזיר עטרת עתונאים ליושנה. לקח בחור בשם עזור את החברה והקים סופש מצויין בשבילי ובשבילם. תן גז מר עזור המפתחת בפנים. צריך גם להבין שהמשכורות הנמוכות הם בעיה של הקידמה וככל שנקנה יותר עתונים ככה יהיה סיכוי לשרוד עתיד של עתונות נייר בארץ.
    סגור