תקשורת ומדיה

בזכות הזינוק בצפייה: מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ - איש השיווק של אוגוסט

אחרי גלגלצ ו-99FM, הגיע קובלץ ב-2012 לחינוכית והפך אותה לטכנולוגית ונצפית ע"י ילדים. איגוד השיווק החליט להעניק לו את התואר החודשי
אלדד קובלנץ (צילום: איה אפרים) (צילום איה אפרים)
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באלדד קובלנץ, מנכ\"ל החינוכית, לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2014, בזכות \"ההצלחה להפוך גוף ציבורי חסר צופים לערוץ איכותי ורלבנטי ולמוביל שוק שידורי הילדים\", כפי שנומקה הבחירה.
המהלך השיווקי שהוביל קובלנץ הפך את החינוכית - יחידת סמך של משרד החינוך, מערוץ במצב בעייתי עם נתוני צפייה נמוכים, לערוץ פופולארי יותר וטכנולוגי הרבה יותר, עם תכנים רבים לילדים, כשהוא מרחיב את מעגל צרכניו באמצעות העלאת כל תכניו ליוטיוב טרם שידורם בטלוויזיה.
קובלנץ נכנס לתפקידו כמנכ\"ל החינוכית בתחילת 2012, כשהוא נאלץ להתמודד בשוק שידורי ילדים לוהט שנשלט על ידי ניקולודיאון, הופ, דיסני וערוץ הילדים. על פי איגוד השיווק, \"קהל היעד הזה, שאמור היה להיות קהל היעד העיקרי והסיבה הציבורית הערכית לקיומה של \'החינוכית\', הניב אז נתח צפייה זעום של 1.2% בלבד ודורג במקום ה-7 מבין ערוצי הילדים בישראל\".
המשימה הראשונה הייתה הגדרת המוצר, סקירה אנליטית של שוק הטלוויזיה ובחירה מודעת של קהלי היעד: הראשון והעיקרי הוא קהל הילדים עד גיל 8, וקהל נוסף של בוגרים בגילאים 40+ שההיצע בערוצים המסחריים נתפס בעיניהם כתוכן נמוך ולא מספק. ההגעה לקהל הילדים השבוי בערוצים המסחריים - נעשתה באמצעות ההורים אשר גדלו על תכני \'החינוכית\'. הנחת העבודה, לדברי איגוד השיווק, הייתה שההורים הם המנוע השיווקי אשר יעודד את הילדים לנסות את המוצרים החדשים, ואילו התוכן המוצלח יגרום לילדים להישאר צרכנים נאמנים של \'החינוכית\'.
ואכן, קובלנץ השיק לוח שידורים חדש שכלל תכניות תרבות ויצירה, מדע וספרות, מוזיקה ואומנות, שלמרות הדימוי האליטיסטי שלהן, הצליחו למשוך צופים. הערוץ מוצב מחדש באמצעות קמפיין רדיו ואינטרנט, והושם כאמור דגש על שידור התכנים באינטרנט והפיכת האתר של הטלוויזיה החינוכית לספריית VOD מרשימה. בתוך שנה זינק נתח הצפייה בקרב ילדים עד גיל 8 מ-6% בקרב ילדים, ל-34%, וממקום 6 בערוצי הילדים, הפך למוביל בקרב אתרי הילדים.
נתח הצפייה בקרב ילדים עד גיל 8 (מקור: איגוד השיווק)
נתח הצפייה בקרב ילדים עד גיל 8 (מקור: איגוד השיווק)
כזכור, לקובלץ ניסיון עשיר בשוק התקשורת הישראלי. הוא שימש כסמנכ\"ל לוח ותכנון שידורי קשת ערוץ 2, כמנהל תחנת גלגלצ, וכיועץ תוכן לתחנות רדיו, בהן 99FM. בעבר היה גם מרצה לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, וכיום הוא מכהן גם כיו\"ר הוועדה הישראלית למדרוג.
\"איגוד השיווק הישראלי מכיר בכך שהמהלך של קובלנץ הביא לשינוי משמעותי בחינוכית, דבר ששינה את מאזן אחוזי הצפייה בקטגוריה\", נכתב בנימוקי ועדת השיווק לבחירה בקובלנץ. \"מהלך שיווקי שהביא לשינוי מוחלט של הערוץ, והצליח בפרק זמן קצר להחזיר לערוץ את ייעודו המקורי - לחנך ולאתגר\".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    הכל תגובות של אנשי החינוכית (ל"ת)
    אחת 03/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    ניצה, קדומים 08/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לחינוכית, תכניות ראויות, הילדים שלי מאוד נהנים
    סגור
  • 13.
    שינוי משמעותי
    מתן א 08/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לקובלנץ
    סגור
  • 12.
    יישר כוח למנכל של ערוץ איכותי! (ל"ת)
    נועה אייל 08/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    כיף לראות את התוכניות
    שרית ובן 08/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו במשפחה צופים בכל ערוצי הילדים אבל גם הופתענו לטובה לאחרונה מהתכנים בערוץ 23
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    כל הכבוד לאיגוד השיווק שידע לבחור במשהו ערכי
    אהרון ל 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשוב לתת לאנשים מהמגזר הציבורי שעושים עבודה טובה בתחום השיווק ולא רק למגזר הפרטי
    סגור
  • 9.
    מסכימה. מרשים מאוד. שיהיה לו הרבה בהצלחה. (ל"ת)
    רותי ציון 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    סוף סוף אלטרנטיבה ראויה לשאר התכנים המשודרים (ל"ת)
    חגית 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    גם אצלנו רואים חינוכית. הכי טוב (ל"ת)
    אנונימי 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    פרס כזה באמת מגיע למנכ"ל של ערוץ כזה איכותי (ל"ת)
    ליטל 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    באמת עשה שינוי דרמטי. כל הכבוד שמכירים בזה! (ל"ת)
    חיים 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    באמת מהלך מרשים שיש בו רק נשכרים (ל"ת)
    מגיב לנחום 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לנו יש עידן פלוס זה הערוץ היחיד שהילדים רואים (ל"ת)
    רונית 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד ביצע מהלך מרשים (ל"ת)
    נחום וולף 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סופסוף הילדים מגלים עניין ולא סתם ערוץ.שאפו (ל"ת)
    נטע 08/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור