תקשורת ומדיה

היסטוריה: 3 תחנות רדיו ישדרו הערב את המשחק המרכזי, גל"צ תעביר באינטרנט?

הזכויות ל'שירים ושערים' הוצמדו לערוץ 1, אולם המנהלת הצליחה לשווק את המשחק המרכזי גם ל-2 תחנות אזוריות ולגל"צ - ואולי אף להגדיל הכנסה
אצטדיון סמי עופר (צילום: באדיבות דף הפייסבוק של מכבי חיפה) (צילום דף הפייסבוק של מכבי חיפה)
המשחק המרכזי במסגרת המחזור הראשון של ליגת העל, שיתקיים הערב (יום ב\') באצטדיון סמי עופר, לא אמור על פניו לעורר עניין רב מדי, אולם הוא צפוי לרשום למרות זאת היסטוריה מבחינה תקשורתית. לאייס נודע כי 4 תחנות רדיו ישדרו את המשחק בין מכבי חיפה לבני סכנין.
הענייין במשחק הוא דווקא הצבע מסביב: למעלה מ-30 אלף איש צפויים למלא את האצטדיון הכי חדיש בארץ, כך שמלבד השידור בערוץ 1, המשחק ישודר גם ברשת ב\', רשת ד\' (קול ישראל בערבית), רדיו חיפה וגל\"צ, שעדיין שוקלת האם לשדר את המשחק באתר האינטרנט או גם בתחנה עצמה.
בשנים עברו שילמה רשות השידור כ-80 אלף שקלים לעונה עבור שידור כל המשחקים. במסגרת הליך רכישת זכויות השידור למשחקי ליגת וינר ברדיו, נחתם בסוף השבוע הסכם בין מנהלת הליגה לבין רשות השידור, כך שהתכנית שירים ושערים תמשיך להיות משודרת גם בעונה הקרובה, ולסקר את משחקי השבת.
במנהלת קיוו כי להשיג עשרות אלפי שקלים על העסקה הזאת, אולם בסופו של דבר, בין היתר בגלל שרשות השידור נמצאת בפירוק, סופחו זכויות השידור ברדיו לאלו בערוץ 1, עליהם משלמת רשות השידור כ-15 מיליון שקלים.
בכל מקרה, לרשות השידור יש בלעדיות על שידור משחקי הליגה ביום שבת, אולם על המשחק המרכזי אין בלעדיות, וכרגע גל\"צ ו-2 תחנות רדיו אזוריות מעוניינות לרכוש את הזכויות. גל\"צ צפויה לשדר את המשחק המרכזי במסגרת הרחבת שידורי הספורט בתחנה, כפי שבאו לידי ביטוי במונדיאל ובשיתוף הפעולה עם ערוץ הספורט.
משום שגל\"צ כפופה למשרד הביטחון, היא אינה יכולה להתמודד במכרז משום שלא קיים נוהל כזה במשרד הביטחון, ולכן נראה כי מנהלת ליגת העל, בעלת זכויות השידור ב-2 הליגות הבכירות, תהפוך למעין ספק תוכן של התחנה עבור כ-20 אלף שקלים, מה שאמור לשחרר את הפלונטר.
כמו כן, רדיו חיפה ורדיו דרום התעניינו בזיכיון מקומי, כלומר שידור משחקים בתחומי הזיכיון של התחנות. בנוגע לרדיו חיפה, מדובר על המשחקים המרכזיים שישודרו השנה מאצטדיון סמי עופר, בהשתתפות מכבי והפועל חיפה, ובנוגע לרדיו דרום - מדובר על המשחקים שישודרו באצטדיון וסרמיל בבאר שבע, שם משחקת סגנית האלופה הפועל באר שבע, אבל גם את אצטדיון הי\"א, בה משחקת מ.ס אשדוד.
בשלב זה טרם נחתם החוזה, אולם רדיו חיפה ישדר הערב את המשחק. העסקה של מנהלת ליגת וינר מול 2 התחנות צפויה להיות בדמות בארטר - כלומר כל תחנה תשדר עשרות תשדירים של המנהלת בנושאים שונים, בתמורה לזכויות השידור. הערכות הן כי מדובר על בארטר בסכום של כ-45 אלף שקלים לכל תחנה.
ממנהלת ליגת וינר נמסר: \"מאשרים שנתנו אישור נקודתי לשידור המשחק בסמי עופר שיועבר ב-4 תחנות רדיו במקביל. כל ההסכמים ככל שיהיו, כפופים את אישור הדירקטוריון מנהלת הליגה שלאחריו תצא הודעה מסודרת\".
מגל\"צ נמסר כי שבלב זה מדובר על שידור באינטרנט. דולב נישליס, מנהל התכניות ברדיו חיפה, אישר כי התחנה תשדר הערב את המשחק וכי היא במגעים עם מנהלת ליגת העל. יגאל ברמן, עורך הספורט של רדיו דרום, מסר לאייס: \"אנחנו שמחים לקבל את זכויות השידור למשחקי הבית של הקבוצות הדרומיות באר שבע ואשדוד, וזה עוד נדבך להירתמות למעל קהל אוהדי הספורט בדרום\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה