תקשורת ומדיה

בעקבות הפרסום של אלמוג בוקר: ראש עיריית אשקלון מאיים לתבוע את ערוץ 10

העירייה והערוץ נהנו לאחרונה מאידיליה שנקטעה כעת עם הפרסום כי אישה טוענת ששמעוני ביצע בה מעשים מגונים. 'חדשות 10': עומדים מאחורי הדברים
אלמוג בוקר באייטם על ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני במהדורה המרכזית (צילום מסך: ערוץ 10)
הפרסום אתמול (יום ד\') בערב במהדורה המרכזית של ערוץ 10 על תלונה של עובדת עיריית אשקלון נגד ראש העירייה איתמר שמעוני, הובילה לתגובת נגד. פרקליטו של שמעוני, עו\"ד עמיר ג\'ורג\'י, שיגר בשעת לילה מאוחרת, מכתב למנכ\"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, מנכ\"ל חברת החדשות גולן יוכפז, והכתב אלמוג בוקר, בו דורש ראש העירייה פרסום הבהרות בנושא והתנצלות על כלל הפרסום.
בכתבה של בוקר נטען כי נגד שמעוני, שבשבוע האחרון זכה לפרסום רב בשל החלטתו השנויה במחלוקת להפסיק העסק פועלים ערבים בעירו, נטען כי ביצע בעובדת לשעבר בעירייה מעשים בעלי אופי מיני, וכעת דורשת העובדת במכתב ששיגרה אל ראש העירייה, פיצוי כספי. באייטם של בוקר נטען עוד כי העובדת לא הגישה תלונה במשטרה, וכי שמעוני עצמו הכחיש את הדברים בשיחה עם \'חדשות 10\', טען כי לא קיבל מכתב מאותה עובדת וכי \"אולי יש פוליטיקאים שמנסים לפגוע בי ומפיצים שמועות\".
רק לפני כחודש נרשמה אידיליה בין עיריית אשקלון לערוץ 10 שקיים מבצע שידורים מהעיר שספגה במהלך צוק איתן. במסגרת שיתוף הפעולה שמוערך במיליוני שקלים, הקים הערוץ אולפן בעיר ממנו העביר חלק משידוריו. כעת, נראה, שזיכרונות העבר המתוקים נשכחו, והדרום על סף התדרדרות,
במכתבו של עו\"ד ג\'ורג\'י נטען כי \"אלמוג בוקר פעל באופן פסול ונפסד, המנוגד לכל כלל אתיקה עיתונאי, תוך פגיעה חמורה בשמו הטוב של מרשנו\" וזאת משום ש\"בוקר כלל לא הודיע למרשנו כי בכוונת ערוץ 10 לפרסם ידיעה בעינינו ,וכי לשם כך מתבקשת תגובת מרשנו\". טענה זו מגיעה למרות שבהמשך מציין עו\"ד ג\'ורג\'י כי הכתב \"התקשר למרשנו היום באופן ישיר ובניגוד לנהלים אשר ידועים לו, במטרה להוציא בעורמה את תגובת מרשנו\", וזאת בין היתר לאחר שבוקר אמר לראש העריייה, כך לטענתו של עו\"ד ג\'רוג\'י, כי מדובר בשיחה לא פורמלית.
ולמה בניגוד לנהלים? \"מר בוקר ליווה את מרשנו במבצע צוק איתן וידע כי פניות למרשנו נעשות דרך דוברות העירייה. מר בוקר ניצל את העובדה, כי קיבל את מספר הפלאפון של מרשנו במסגרת סיקור מבצע צוק איתן והתקשר למרשנו\".
עו\"ד ג\'ורג\'י טוען כי ראש העירייה שמעוני טען כי לא התקבל אצלו אף מכתב מאותה עובדת, וזאת בניגוד לנאמר בכתבה בערוץ 10,ולכן במידה ויש מכתב כזה, \"ככל ויש בידכם אישור מסירה למכתב האמור... הרי שהנכם נדרשים להמציאו לידנו באופן מיידי\".
\"לתדהמת מרשנו, גילה זה להפתעתו כי חדשות ערוץ 10 בחר לפתוח את מהדורת החדשות ב\'חשיפה\' כאילו מרשנו מואשם בהטרדה מינית על ידי עובדת, וחמור מכך, תגובתו הלא פורמאלית של מרשנו, הוצגה כאילו זו תגובתו הרשמית והמאושרת של מרשנו\", אמר פרקליטו של שמעוני, שהוסיף כי \"התנהלות זו של \'חדשות 10\' גרמה לפגיעה קשה בשמו הטוב של מרשנו, במשפחתו, כל זאת תוך הולכת מרשנו תוך מצגי שווא ובדרכי רמייה, כאילו נערך עימו ברור לא פורמאלי, כאשר למעשה לא היו כך פני הדברים\".
ראש העירייה שמעוני, באמצעות פרקליטו, רואה \"בערוץ 10 ומר בוקר כאחראיים ישירים לכל נזק שייגרם לו, וכך, נראה בנוסף כאחראים כל גורם אשר יפרסם ידיעה דומה בהסתמך על הפרסום האמור לרבות עקב פרסומים נוספים באמצעי התקשורת, אשר יסתמכו על הפרסום בערוץ 10\", ולכן הם דורשים לפרסם הבהרה כי \"נפלה טעות בפרסום וכי מבדיקה שערכתם עולה כי למרשנו לא נמסר כל מכתב בהתייחס לאמור בפרסום\", להבהיר כי \"אין עובדת עירייה המתלוננת על מרשנו\" וכי \"\'חדשות 10\' מתנצלת ככל שנגרמה למרשנו פגיעה עקב הפרסום\" וזאת תוך 24 שעות, ולא ינקוט ראש העירייה עשוי לפנות לערכאות משפטיות ולוועדת האתיקה של מועצת העיתונות.
מ\'חדשות 10\' נמסר כי הם עומדים מאחורי הפרסום.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יולה
    אנונימי 11/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסיון לסתימת פיות לראש עיר שאמר את מה שכולם מרגישים
    סגור
  • 4.
    קוראים לזה סחיטה!כל זבת חוטם הופכת לכוכבת
    יולה 11/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחסות התקשורת
    סגור
  • 3.
    אני בטוח ששמעוני אכן ביצע מעשים אלה
    ארמנד 11/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אשקלוני, די ברור ששמעוני אשם בכל מה שימצאו אודותיו
    סגור
  • 2.
    עלק מכחיש - כל אשקלון יודעים אבל מפחדים
    אריה פלדמן 11/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהמאפיה של שמעוני
    סגור
  • 1.
    לא מפתיע
    קרן 11/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתיקה בחדשות 10? לא תמצאו הם בדיחה
    סגור