תקשורת ומדיה

זכות הציבור לדעת: אילה חסון ואיתמר מרכוס יקבלו את פרס ביקורת התקשורת

הארגון שבאופן עקבי קרא לסגירת ערוץ 10, מפרסם את שמות הזוכים בפרס שמוענק זו השנה ה-15. בעבר קיבלו את הפרס יעקב אחימאיר והעין השביעית
אילה חסון (צילום סיגל נפתלי קסל)
אילה חסון, מנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1 ועד לאחרונה הכתבת והפרשנית המדינית של הערוץ, ואיתמר מרכוס מארגון מבט לתקשורת הפלסטינית - הם זוכי הפרס הישראלי לביקורת התקשורת לשנת 2015 של האגודה לזכות הציבור לדעת. הפרס מוענק על ידי האגודה - שבחודשים האחרונים קראה באופן עקבי לסגור את ערוץ 10 ואת חברת החדשות שלו - עבור \"תרומה אמיצה, איכותית ומשמעותית במיוחד לביקורת התקשורת בישראל\", כפי שנכתב בהודעת האגודה.
חברי ועדת הפרס הם יו\"ר הוועדה עו\"ד ד\"ר מאיר רוזן, השגריר לשעבר זלמן שובל, האלוף במיל\' אורן שחור, ד\"ר מור אלטשולר, ד\"ר דליה זליקוביץ, המשורר ארז ביטון ופרופ\' אלי פולק - יו\"ר האגודה.
בנימוקי הפרס נמסר כי \"אילה חסון היא עיתונאית הנאמנה למקצוע ולאמת גם כשזו איננה פופולארית או תקינה פוליטית בעיני גורמים מסוימים. בעצם התייחסותה הממוקדת וחסרת-הפניות לנושאים ואירועים בעלי חשיבות ציבורית, היא מבטאת ביקורת על הצורה והתוכן של דיווחים מוטים או אינטרסנטיים בחלק מהמדיה הכתובה והאלקטרונית. היא מפגינה בדיווחיה מקצועיות, אומץ-לב ציבורי ונאמנות לעקרונות שצריכים להנחות את מקצוע העיתונות ובכך מחזקת את ערך השידור הציבורי במשטר דמוקרטי ואת זכותו של הציבור לדעת\".
על מרקוס אמרה הוועדה כי הוא \"ייסד את הארגון החוץ פרלמנטרי מבט לתקשורת הפלסטינית ב-1996 ואחראי לו עד היום. הארגון מתפקד כמכון מחקר אשר בוחן את החברה הפלסטינית על ידי ניטור, מעקב וניתוח התקשורת ותכניות הלימודים של הרשות הפלסטינית. לדוחות הרבים אשר הארגון פרסם הייתה השפעה ניכרת על התדמית של הפלסטינים בעיני רבים ממקבלי ההחלטות בעולם. מבט לתקשורת הפלסטינית הציגה את ממצאיה בקונגרס האמריקאי ובקרב חברי פרלמנט בארצות רבות. חלק ניכר מהעבודה של הארגון היא עבודה תקשורתית אשר ראוי היה כי תתבצע מתוך התקשורת הישראלית האמורה לספק לציבוריות הישראלית תמונה רחבה על הנעשה בתוך הרשות הפלסטינית וברצועת עזה. מחקרי הארגון חושפים חולשות ניכרות בקרב חלקים מהתקשורת הישראלית - רדידות, סירוב להתייחס לעובדות ולהביאם לידיעת הציבור ובמקרים מסוימים גם שטחיות וחוסר מקצועיות\".
זו השנה ה-15 בה מעניקה זכות הציבור לדעת את הפרס הישראלי לביקורת התקשורת ע\"ש אברמוביץ\'. בין זוכי הפרס בעבר היו יעקב אחימאיר, מתי גולן, קרולין גליק, אמנון דנקנר ז\"ל, \'העין השביעית\', בן דרור ימיני, יואב יצחק, \'לאטמה\', אמנון לורד, קלמן ליבסקינד, ינון מגל, חגי סגל, עמוס רגב, ארגון \'ישראל שלי\' ודרור אידר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה