קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות

זו הפרסומת שבויצ"ו בחרו כהכי פוגענית כלפי נשים השנה - תתכוננו להיות בשוק

יוסי לובטון מבאומן: "מאמינים שאין סתירה בין פמיניזם לחוש הומור"
 |  10
זו הפרסומת שבויצ"ו בחרו כהכי פוגענית כלפי נשים השנה - תתכוננו להיות בשוק
בחורה, צילום: Getty images Israel
5 פרסומות העפילו למצעד ה'שיימינג' של ארגון ויצו, שנועד לבחור מתוכן את הסקסיסטית ביותר בשנה החולפת וועדת השיפוט של ויצו בחרה בפרסומת קפה טורקי עלית של באומן בר ריבנאי במקום ה-1, וזו לא הפעם הראשונה שבאומן זוכה לכבוד המפוקפק.



גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל אמרה על הבחירה בפרסומת קפה טורקי של באומן: "הפרסומת מגלמת גישה מיושנת של יחסי כוח בין גברים ונשים. אנו קוראות לחברות המסחריות לאמץ עקרונות של פרסום מכבד והוגן כלפי נשים". המצעד נערך זו השנה ה-7 ברציפות, כאשר הפרסומות נבחרות על ידי ועדה מקצועית של ויצו.

5 הפרסומות שעלו לשלב הסופי היו: קפה טורקי עלית של באומן בר ריבנאי, הפרסומת לנערות של הודיס של סוכנות Awesome, קרולינה למקה בכיכובה של בר רפאלי של ראובני פרידן, קמפיין לבגדי ים של קסטרו, גם כן של ראובני פרידן ופרסומת לרשת אפריל בכיכובן של אסתי גינסבורג וטהוניה רובל מאת זרמון DDB.

כאמור, קמפיין קפה טורקי עלית של באומן הוכרז הבוקר כקמפיין הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2014. בסרטון מוצג מפגש של גבר עם שתי שותפות, אשר שוקלות לצרפו כשותף בדירת המגורים שלהן. למרות שהנשים נרתעות ממנו כשהוא מורה להן להכין לו קפה הן מקבלות אותו כשותף לאחר שמבינות כי הוא יעשה עבורן את כל מה שהן לא "מסוגלות": יגן עליהן מפורצים, ידוג דגים לארוחה ועוד.


על פי ועדת השיפוט של ויצו: "הפרסומת מגלמת בתוכה גישה מיושנת של יחסי הכוח בין גברים ונשים ואלמנט חזק של גזענות. הנשים מוצגות בהפוך על הפוך כמין החזק באמצעות העליונות על הגבר המזרחי - זוהי תפיסה פטריארכלית במהותה שאיננה משחררת נשים. בפרסומת יש התייחסות גזענית לגבר המזרחי, שמוצלח בעבודות "פשוטות" כמו הגנה, ציד (דיג) ושמירת מקום חניה. הן לא רואות אותו כמי שייקח אותן לטיסה במטוסו הפרטי או לסיור במפעל ההיי טק שבבעלותו, לדוגמא".

בויצו מזכירים כי בשנה שעברה הוענק אות הקלון לקמפיין "לדאוג למשפחה זה לנקות בסנו ג'ט" של משרד הפרסום דרורי שלומי, שהציג את "האמא המושלמת" ככזו שדואגת לנקיון הבית. בויצו מציינים כי "הפרסומת הנציחה שלל סטראוטיפים אודות מקומה ותפקידה של האישה, גם בקרב ילדות קטנות". לפני שנתיים נבחרה לראשונה פרסומת של משרד ממשלתי - "כל אחד מביא אחד" של לשכת הפרסום הממשלתית, עבור משרד התיירות בכיכובה של נעה תשבי. הקמפיין קרא לישראלים להזמין אנשים מכל העולם לביקור בישראל שהציג את האישה באור נלעג ומגוחך תוך העברת מסר פסול שנשים אינם יכולות לבצע משימות "גבריות". בשנים קודמות הוענק האות לקמפיין החזיות של FIX גיבור סברינה של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, קמפיין ההשקה ל"קניון ארנה", לפרסומת של מי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

יו"ר ויצו ישראל הוסיפה ואמרה כי "השפעתן של הפרסומות היא לא רק על הרגלי הצריכה שלנו, אלא גם על דפוסי המחשבה, נורמות ההתנהגות ומדדי הדימוי העצמי. פרסומות העשות שימוש לרעה בדימוי ובגוף האישה מחלחלות למוחם של ילדינו ומעוותות את המציאות. ניתן לעשות שימוש במוטיבים מיניים ולשמור במקביל על הצגה מציאותית ומכבדת של נשים. אנו קוראות לחברות המסחריות ולמפרסמים לאמץ עקרונות כאלה של פרסום צודק והוגן".

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי מסר בתגובה: "למרות הבחירה של נשות ויצו אנחנו עדיין מאמינים שאין סתירה בין פמיניזם לחוש הומור".




הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
10 תגובות
10.
ובפרסומת הקודמת לקפה טורקי
כשהציגו בחורה שיודעת לעשות הכל ( רופאה, מכונאית וכו ) זה היה בסדר ?
דן | 06/03/2015 07:13
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
9.
לבדוק אם גברים לא מופלים לרעה בויצו!!!!!!!!!! (ל"ת)
נעה | 05/03/2015 16:58
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
8.
דווקא אחלה פירסומת
חבל שאין הרבה כאלו
דוד | 05/03/2015 12:36
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
7.
סקסיסטי ?
כנראה שבויצ"ו יש נשים בעלות רמת הומור דומה לזאת של המוסלמים הנעלבים מקריקטורה.
יעקב | 04/03/2015 18:04
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
6.
סבבה. אז תנו שוויון גם במזונות?
או שאצל פמיניסטיות שוויון זה רק לכיוון אחד?
דודו | 04/03/2015 17:06
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
5.
חחחחחחחחחחחח
איזה שטויות אלוהים!!!! דווקא על הפרסומת הכי נורמאלית וחמודה בברייק הן החליטו ליפול. בחירה תמוהה. כנראה יש אינטרסים מאחוריה
אהרון ברנע | 04/03/2015 16:29
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
4.
מעניין שהן לא דורשות שיוויון בגיל הפרישה...
או במשך השירות הצבאי.
נוח להיות מופלה | 04/03/2015 16:12
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
3.
חבורת מתוסכלות חסרות הומור
זאת הבעיה הגדולה של הנשים בישראל? מתעסקות בפופוליזם זול ופוגעות במאבק הנשים יותר מגדולי השובינסטים
יורם | 04/03/2015 15:18
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
2.
למה גברים מופלים לרעה בויצו????!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
יהודית  | 04/03/2015 15:07
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1.
Get a life
עצם הדיון על כך הוא תעודת עניות לפמיניסטיות
שומיניסט | 04/03/2015 14:52
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
יועצ/ת תקשורת לוגוס אסטרט... המרכז שלח קו”ח
מנהל פרויקטים... יהושע TBWA המרכז שלח קו”ח
תקציבאי/ת סער פרומרקט המרכז שלח קו”ח
מנהל/ת יחידת א... סער פרומרקט המרכז שלח קו”ח
מעצב Hooligans המרכז שלח קו”ח

הכי במדור

הכי נקראות
הכי מטוקבקות
הכי ויראליות
היום
השבוע
החודש

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה