תקשורת ומדיה

הזוכים בפרס בני ברית 2015: נדב איל מ'חדשות 10' וסם סוקול מג'רוזלם פוסט

הפרס שמחולק מזה 32 שנים, מוענק על מצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית. פרס מפעל חיים יוענק לקול ישראל עבור תכנית הרדיו הוותיקה 'המדור לחיפוש קרובים'
אלכסנדר כץ | 
חוזר למעריב. נדב איל (יח"צ) (צילום יח"צ)
ארגון בני ברית הודיע הבוקר (יום א') על חתני פרס המרכז העולמי של בני ברית לשנת 2015  למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית. הזוכים הם עורך חדשות החוץ של חדשות 10, נדב איל, וסם סוקול - כתב התפוצות של ג'רוזלם פוסט. כמו כן יוענק אות מפעל חיים לקול ישראל עבור תכנית הרדיו המדור לחיפוש קרובים בעריכתו של איזי מן.
הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק זו השנה ה-32 ברציפות. הפרס מוענק על שמם של וולף והילדה מטסדורף ז"ל. מבני ברית נמסר כי "הפרס מכיר במצוינות בסקירה של העיתונאות הישראלית - הכתובה, המשודרת והמקוונת - על יהדות התפוצות בת זמננו ויחסי ישראל-תפוצות היום. הפרס מוענק בטקס רב משתתפים בהשתתפות מרצה אורח מתחומי התקשורת, הממשל או האקדמיה".
חבר השופטים של הפרס כלל השנה את יו"ר ועדת הפרס אשר וייל, מו"ל ועורך כתב העת 'אריאל' (1981-2003); ד"ר יהודית אורבך מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן; השגריר איתן בנצור, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ; שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2; במבי שלג - מייסדת ועורכת מגזין "ארץ אחרת" וכלת הפרס לשנת 2011; ופרופ' גבריאלה שלו, נשיאת המועצה האקדמית העליונה בקריה האקדמית אונו ולשעבר שגרירת ישראל לאו"ם.
הפרס בקטגוריה של העיתונות המודפסת יוענק לסם סוקול עבור סדרה של כ-30 כתבות שפרסם בג'רוזלם פוסט מחודש מאי עד דצמבר 2014 שעסקו במצבם העגום של יהודי אוקראינה לאור המלחמה והאנטישמיות.
חבר השופטים החליט להעניק את הפרס בקטגוריה של העיתונות המשודרת לנדב איל עבור הסרט שנאה ששודר בערוץ 10 לפני כחצי שנה. הסרט שעוסק באנטישמיות הגוברת באירופה, צולם ביוון, אנגליה וגרמניה ושודר קודם לכן כסדרה של 4 פרקים במסגרת המהדורה הראשית של חדשות ערוץ 10. בשנה שעברה זכה בפרס איש מערכת אחר של 'חדשות 10', מתן חודורוב, על סדרת היורדים החדשים.
אות מפעל חיים ע"ש לואיס וטרודי שידלובסקי יוענק לקול ישראל עבור התוכנית 'המדור לחיפוש קרובים' המשודרת כיום ברשת א', אבל שודרה במשך עשרות שנים ברשת ב'. התכנית הוותיקה נוסדה עוד בשנת 1945 במטרה לסייע לניצולי השואה למצוא שריד לבני משפחתם שניתק איתם הקשר בעת המלחמה. המדור שודר ברציפות עד שנת 1969. השדרן ירון אנוש חידש את השידורים בשנת 2000 בתוספת ראיונות ותחקירים במהלכם נחשפים דמויות ופרטים על החיים בקהילות יהודיות בתפוצות היום ובעבר הקרוב. איזי מן ממשיך במתכונת זו. לתכנית תפוצה גם בעולם באמצעות מאמריו של העיתונאי הילל קוטלר במדור Seeking Kin המבוססים ברובם על תכניות "המדור לחיפוש קרובים".
לדברי מנהל המרכז העולמי של 'בני ברית', עו"ד אלן שניידר, "חתני הפרסים והאותות השנה הם דוגמא למיטב שבסיקור של התקשורת הישראלית אודות התפוצות ומגלים מסירות, מקצועיות והעמקה ראויים. ריבוי המועמדים והכתבות שהוגשו לתחרות השנה היא הוכחה שההתעניינות ביהדות התפוצות בתקשורת הישראלית נמצאת במגמת עליה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה