תקשורת ומדיה

הרשות השנייה ל-Take: הציגו מסמך משפטי לפיו המוצר שלכם לא עובר על החוק

לאחר 2 פסילות של תשדירי החברה קבעה עוד ועדת הפרסומות של הרשות השנייה כי על חברת Take לציין בתשדירים כי השימוש בשירות כרוך ברכישת ממיר 
משה בנימין | 
TAKE (צילום יח"צ)
לאחר 2 פסילות של תשדירי הפרסומת של חברת Take, ועדת הפרסומות של הרשות השנייה התכנסה כדי לדון פעם נוספת בפרסומות הרדיו של החברה המשווקת ממיר
חדש ומנסה לכבוש נתח משוק מנוי הטלוויזיה בישראל.
כזכור, הפסילה המקורית של התשדירים, על ידי הרשות הגיעה לאחר ש-Take הזכירה בפרסומות הרדיו שלה שמות של תכניות המשודרות בטלוויזיה על ידי צדדים שלישיים, כדוגמת HOT. בחברה מציינים כי "למרות העדר הצדקה עניינית לפסילת הפרסומות, החברה בחרה לפעול על פי הנחיות הרשות, וגיבשה פרסומות חדשות שאינן מזכירות שמות של תכניות כלשהן".
עם זאת, ברשות השנייה פסלו גם את התשדירים החדשים עד לתיקון נוסף של Take. במכתב שעליו חתום אופיר ביתן, עוזר המנכ"ל של הרשות השנייה לתחנות הרדיו, נכתב כי על Take לציין "אלו סדרות ניתן לראות? באלו תכנים מדובר? האם החברה מורשה להעביר את התכנים האמורים?". עוד דורשת הרשות כי Take תבהיר "כיצד ניתן לראות סדרות באינטרנט, כיצד הדבר נעשה ומהו המוצר המדובר". בנוסף דורשת הרשות כי החברה תבהיר "כי עלות הממיר היא עלות חד פעמית של 550 שקלים וכי לא מדובר בשירות חינם".
היום (יום ה') החליטה ועדת הפרסומות של הרשות השנייה שדנה שוב בעניין כי "לאחר דיון שהתקיים בנושא ולאחר שנשקלו השיקולים הרלוונטיים, החליטה הוועדה כי בטרם קבלת החלטה בעניין התשדירים, על החברה להציג הצהרה ממנכ"ל או יועמ"ש של החברה לפיה במוצר ו/או השירותים אינם מפרים את הוראות הדין". החשש של הרשות השנייה, כפי שעולה מיחסה לחברה, הוא שהמוצר אותו מציעה Take מגלם בתוכו הפרה של זכויות יוצרים שמקורה באיתור התכנים ברשת על ידי המשתמשים.
יצוין כי מאחורי סדרת הפרסומות שנפסלה עומד משרד הפרסום החדש של אסי שביט, תחת השם שביט וזהו. שביט, לשעבר שותף במשרד הפרסום חברון זלצמן שביט, היה גם זה שעמד מאחורי פרסומת החזירים של חברת הסלולר FREE מיולי 2011. גם אז, הפרסומת של חברת הסלולר שבסופו של יום לא קמה היכתה גלים עד שמנכ"ל החברה נאלץ להסביר כי מדובר בגימיק ולא קמפיין רשמי.  
עוד צוין במכתב הרשות כי "כמו כן, קבעה הוועדה, כי על החברה לציין בתשדיריה כי שימוש בשירות המוצע כרוך ברכישת ממיר". 
תגובת Take לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה