תקשורת ומדיה

אסף אמיר פורש מראשות איגוד המפיקים; יוחלף על ידי יפעת פרסטלניק וענת אסולין

אמיר חותם קדנציה שנייה בת 3 שנים שבמרכזה המאבק לשמירה על שוק ההפקה העצמאית, מאבק נגד הריכוזיות בשוק התקשורת וקידום ועדת אייל
אלכסנדר כץ | 
אסף אמיר (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
חילופי משמרות באיגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה: יו"ר האיגוד אסף אמיר פרש מתפקידו ובמקומו התמנו לתפקיד המפיקות יפעת פרסטלניק וענת אסולין שיכהנו במשותף. אמיר מסיים קדנציה שנייה וסוערת בת 3 שנים במהלכה ניהלו המפיקים העצמאיים מאבק לשמירה על זכויותיהם מול גופי השידור, וזאת בתיאום עם שותפיהם הראשיים של המפיקים ליצירה - הבמאים והתסריטאים. כזכור, האיגוד לחץ להקמת ועדת אייל שבדקה את מבנה שוק ההפקה בישראל ומצאה כי מדובר בשוק ריכוזי שמתנהל לא בהכרח על פי הוראת המחוקק, ומקפח את זכויות המפיקים העצמאיים ושאר היוצרים.
נוסף לכך היה אמיר גורם מרכזי בפעילות איגודי היוצרים מול השידור הציבורי, ששיאיה היו הגשת עתירה לבג"ץ לחיוב ערוץ 1 לשדר הפקות מקור וחקיקת תיקון לחוק רשות השידור שקבע מכסות נאותות ליצירה מקורית ושמירה על בעלות היוצרים ביצירה.
כעת יוחלף אמיר על ידי פרסטלניק ואסולין. פרסטלניק הפיקה בין השאר את הסרטים העלילתיים 'ברקיע החמישי' ו'3 אמהות', את הסרט הדוקומנטרי 'החולמות' על יוצרות קולנוע חרדיות, את סדרות הטלוויזיה 'מקימי' ו'סוזנה הבוכיה' ואת הדרמה הטלוויזיונית 'המכשפה מרחוב מלצ'ט'. אסולין הפיקה בין השאר את סרטי הקולנוע 'אבידות ומציאות', 'האסונות של נינה', 'חולה אהבה בשיכון ג'' ו'נקמתו של איציק פינקלשטיין', כמו גם את סדרות הטלוויזיה 'שביתה', 'אדמה', 'פרשת השבוע' ו'שבתות וחגים'.
"רגע לפני שנכנסים לתפקידם שרי תקשורת ותרבות חדשים זה זמן טוב לחילופים גם אצלנו", אומר אמיר. "גולת הכותרת של עבודת האיגוד היתה כמובן המאבק לשמירת שוק ההפקה העצמאי. רק הפקה עצמאית יכולה לייצר תכנים מקוריים ומפתיעים ולאפשר לקולות שונים בחברה להביע את עצמם. ההפקה העצמאית  אחראית במידה מכרעת לשגשוג של התוכן הישראלי הן בטלוויזיה והן בקולנוע, בארץ  ובעולם. אני מאוד שמח שניהלנו את המאבק החשוב הזה במשותף ובתיאום עם שותפינו ליצירה – התסריטאים והבמאים. כולי תקווה ששר התקשורת החדש יקרא בראש פתוח את מסקנות ועדת אייל, ישקול אותן בכובד ראש ויאמצן".
אמיר הוסיף עוד כי "בשנים האחרונות פעלנו גם למען רשות שידור חדשה. העתירה לבג"ץ שהגישו ארגוני היוצרים קידמה מאד את העניין והביאה בסופו של דבר את הממשלה והכנסת לחקיקת חוק השידור הציבורי החדש. אנחנו מקווים שהמהלך כולו יושלם בזמן הקרוב סופית, ויביא לחיזוק מעמד היוצרים והיצירה הישראלית המקורית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה