תקשורת ומדיה

צדיק, על התוכן שלנו כבר שילמת? 'כיכר השבת' בוחן הפעלת חומת תשלום

לאחר הקמפיין נגד "חוסמי הפרסומת", באתר שנהנה מיותר מ-2 מיליון גולשים בחודש ומוביל את אתרי המגזר, בוחנים אפשרות לגבות תשלום עבור תוכן
אלכסנדר כץ |  6
גולש בכיכר השבת (צילום אילוסטרציה)
אתר כיכר השבת בוחן אפשרות לעבור למתכונן של חומת תשלום - כך נודע לאייס. במסגרת זו נבחנת מידת נכונותם של הגולשים לשלם עבור תכנים, ובאיזו מתכונת להפעיל את חומת התשלום, על איזה תכנים ועוד.
בתקופה האחרונה "זכו" חלק מגולשי האתר למסך השתלטות כשביקשו לגלוש ב'כיכר השבת', ובו הופיע שאלון עם מספר שאלות בנוגע לאפשרות לגבות תשלום עבור תכנים. בין היתר נשאלו הגולשים אם יהיו מוכנים לשלם דולר בשבוע, כלומר כ-16 שקלים לחודש.
'כיכר' נחשב לאתר החרדי הפופולארי ביותר, עם 2.2 מיליון יוניק בחודש אפריל, על פי אתר סימלר-ווב. ועדיין, למרות הפער הגדול מהמתחרים הישירים, האתר החרדי בחדרי חרדים עם 1.1 מיליון יוניק על פי סימלר-ווב, זירת האתרים החרדים והדתיים היא צפופה, עם מתחרים נוספים כגון חרדים 10, וגם האתרים הדתיים כגון ערוץ 7 עם 2.4 מיליון יוניקים, סרוגים, כיפה ועוד. 

תופעה לא נפוצה בישראל

תופעת חומת התשלום אינה נםוצה במיוחד בישראל, והדעות כלפי סוגיית תשלום עבור תוכן באינטרנט חלוקות. עד כה האתרים המרכזיים שדורשים תשלום עבור תכנים, הם הארץ, גלובס ומחלקה ראשונה
האתר המרכזי הראשון היה הארץ שלפני כשנתיים החל לגבות דמי מנוי חודשיים בסך 40 שקלים, שנתיים בסך 400 שקלים, או עבור כתבה אחת בלבד - כ-5 שקלים. המנוי מוצע חינם למנויי הפרינט. חומת התשלום גרמה לירידה חדה במספר הגולשים באתר 'הארץ' בחודש שלאחר הנהגת המהלך - כ-100 אלף פחות, על פי הוועדה למדרוג באינטרנט, שפעילותה הופסקה בהמשך השנה. לפני כחודשיים חשף 'הארץ' לראשונה את מספר מנויי הדיגיטל שלו - קצת יותר מ-20 אלף במספר.
גם 'גלובס' החל לפני כ-4 חודשים בגביית תשלום עבור חלק מהתכנים שלו. לגולשים מוצעות 2 אפשרויות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. הערכה היא כי מדובר ב-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, שמוצעים למכירה בתשלום, שהם חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס.

קמפיין נגד "חוסם פרסומות"

 אין זה הצעד הראשון של 'כיכר השבת' בניסיון למנוע ירידה בהכנסות, ואולי אף להגדילן. לאחרונה יצא האתר בקמפיין במסגרתו גולשים שהפעילו חוסמי פרסומות, קיבלו באנר בו היה כתוב כי "המערכת מזהה כי אתה משתמש בחוסם פרסומות וגולש בכיכר השבת תוך שאתה עובר על איסור דאורייתא", כלומר עובר עבירת גזל. הגולשים קיבלו 2 אפשרויות: לבטל את חוסם הפרסומות, או להמשיך "לגזול" - כדברי 'כיכר השבת'.
 
הגולש שבוחר באפשרות השנייה, מגיע לבאנר בו כתוב: "גזל מקטרג בראש", ובהמשך מצוין כי הפקת "התוכן האיכותי אותו אתה צורך, עולה ממון רב וחסימת הפרסומת על ידך מסבה נזק ממוני ישיר והפסדים לאתר 'כיכר השבת'. למען הסר ספק, חברת ככיכר השבת אינה מאשרת בשום אופן לגלוש באתר ללא פרסומות". לצד זאת מצוטטים פרסומים של רמב"ם, מסילת ישרים ואורחות צדיקים נגד גזל וחמס.
בכיכר השבת אישרו כי נושא חומת התשלום נמצא בבחינה בימים אלו. 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אתר קוקר
    יניב 05/2015/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לידיעתכם קוקר הוקם הרבה הרבה לפני חרדים 10, והוא לא רחוק ממס' היוניקים של בחדרי
    סגור
  • 3.
    אין לאתר הזה זכות קיום
    יוסי 05/2015/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הוא לא מייצר תוכן הוא מעתיק תוכן. בקרוב יהיה תחקיר גדול על ההונאה הגדולה של כיכר השבת. חכו
    סגור
  • נו, איפה התחקיר? (ל"ת)
    זונדל 08/2019/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שאפו על המובלות ברייטינג אבל אין לזה סיכוי
    נתן 05/2015/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מודל הכנסות בתשלום לא עובד בישראל ולא יעבוד. זה יעשה לכיכר השבת נזק גדול. הם עבדו קשה להגיע ל 2 מליון יוניקים חבל לזרוק לפח.
    סגור
  • 1.
    אפשר לחושב איזה תוכן....
    חומת מגן 05/2015/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שיקצה
    סגור
  • דיגטל חרדי
    יעקב 05/2015/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אכן האתר הגדול והפעיל ביותר, הייתי משלם עבור תוכן כזה
    סגור