תקשורת ומדיה

הקיצוץ ב'חדשות 2': ההנהלה תעביר רק חלק מהנתונים לנציגי העובדים, המו"מ יימשך

ביה"ד קבע כי ההנהלה לא תעביר לנציגות את פרטי העובדים, אבל תפרט על החיסכון שבקיצוצים. ההתייעלות תעמוד על כ-3.7 מיליון שקלים, 15 עובדים יפוטרו
אלכסנדר כץ | 
אבי וייס (אייס Tv) (צילום אייס Tv)
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי הנהלת חברת החדשות של ערוץ 2 תעביר בתוך יומיים לארגון העיתונאים ולוועד העובדים נתונים על החיסכון שיצא לפועל באמצעות קיצוץ ב-2 מדרגות שכר של עובדים בכירים, כחלק מתכנית ההתייעלות שהנהלת 'חדשות 2' מעוניינת להוציא את הפועל. מאידך, דחה בית הדין את הבקשה לקבל את נתוני השכר של העובדים, מה שעשוי היה לחשוף את זהותם לפגוע בפרטיותם. כמו כן נקבע בהחלטה לעתירה שהגישו העיתונאים, כי הצדדים ימשיכו לנהל מגעים. 
כזכור, 'חדשות 2' נקלעה למצוקה תקציבית בשל הירידה החדה בפרסום במהלך צוק איתן, וירידה חדה בהכנסות של קשת ורשת בחודשים הראשונים של השנה, מה שחייב אותה לקצץ בתקציב. החברה מעוניינת לצאת בתכנית קיצוצים שתעמוד על 3.7 מיליון שקלים, וכוללת פיטורי 15 עובדים מתוף 430, והפחתת שכר ל-50 עובדים בעלי שכר גבוה ומנהלים. 
קיצוץ התקציב נכפה על 'חדשות 2' על ידי קשת ורשת, שמחזיקות שווה בשווה בחברת החדשות. כבר לפני מספר שבועות הפסיקו ב'חדשות 2' לעשות באופן מיידי לעשות שימוש בפרילנסים במסגרת תכניות ההתייעלות. כמו כן קוצצו שעות נוספות וימי עריכה. בחברה הפסיקו פעילות של ניידת שידור אחת מתוך 2 שנמצאות ברשותה, וגם העבודה עם סוכנות הידיעות AP הופסקה.
בתחילה סירבה 'חדשות 2' לשתף פעולה עם ארגון העיתונאים, מה שהוביל להגשת ערעור לבית הדין לעבודה. בעקבות כך, החליטו ב'חדשות 2' להתחיל במגעים עם נציגות העובדים, אולם לא חשפו את פרטי המפוטרים, עומד הקיצוצים ונתונים נוספים, מה שהפך את הדיון בפני השופטת שרה ברוינר ישרזדה, נחמה אנג'ל (נציגת העובדים) ואיריס שליט (נציגת המעסיקים), לדיון על נתוני תכנית ההתייעלות של 'חדשות 2'.
בית הדין הורה כי עם מסירת המידע ליו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'ינסקי וליועץ הכלכלי של הארגון, ועליהם לחתום על הסכם סודיות במסגרתו פרטים אלו לא יופצו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה