תקשורת ומדיה

למרות ש'רשת' ביטלה את השיבוץ: הרשות ה-2 פסלה את שידור סרט הדוקו עם אביב גפן

הסרט על תופעת הפדופיליה ברשת, מומן בחלקו ע"י ספקית האינטרנט TOM. השבוע התקיימו מגעים בין הרשות לזכיינית, שהחליטה מראש לדחות את השידור - כפי שנחשף באייס
אלכסנדר כץ |  2
הרשות השנייה החליטה לפסול את סרט הדוקו עולם חדש בהנחייתו של אביב גפן, מחשש כי מדובר בפרסומת מוסווית ושיתוף פעולה מסחרי אסור בין חברה מסחרית לבין הזכיינית רשת. אתמול (יום ג') חשף אייס כי רשת החליטה מבעוד מועד לבטל את שיבוץ הסרט שתוכנן להערב מחשש כי הוא הרשות תחליט לפסול אותו, וזאת במקביל למגעים שקיימה עם הרשות לגבי שידור הסרט.
רשת החליטה כבר השבוע לא לשדר את הסרט שעוסק בתופעת הפדופיליה באינטרנט. למרות שהסרט עוסק בסוגיה חשובה מבחינה חברתית, הבעיה שהתעוררה היא שספקית האינטרנט TOM שיזמה את הסרט והייתה מעורבת במימונו, צפויה הייתה לזכות לחשיפה בסרט עצמו, מה שעלול להיחשב כתוכן שיווקי האסור על פי כללי הרשות השנייה, כך שלמעשה לשידורי הזכיינית רשת חודר סרט תדמיתי בכסות של סרט דוקומנטרי.
TOM מציעה ללקוחותיה הגנה וסינון לילדים מפני תכנים פורנוגרפים ואלימות ברשת. גפן עצמו משמש גם כפרזנטור שלה. 
במכתב ששלח המנכ"ל בפועל של הרשות ניר שוויקי, למנכ"ל רשת אבי צבי, הוא אסר על הזכייינת לשדר את התכנית או חלקים ממנה במתכונתה הנוכחית, וזאת בשל עדכון הזכיינית כי בהפקת התכנית האמורה הושקעו סכומים גדולים על ידי חברת TOM המהווים שיתוף פעולה אסור עם גורם מסחרי בהפקה מקומית.
עוד נכתב בהחלטת הרשות השנייה כי "החשיבות הציבורית של הנושא לא תוכל לאפשר שידור של תכנית אשר הזכיינית עצמה מעידה כי מומנה על ידי גורם מסחרי כשם שלא תותר השתתפות חברת מזון במימון תכנית הנוגעת לחשיבות תזונת ילדים או חברת תרופות שתממן תכנית הנוגעת לאורח חיים בריא הכולל נטילת מוצריה וכי, "ברור כי השיקולים אשר עמדו בפני חברת TOM בהשקעתה בתכנית נועדו לקדם את עסקיה באופן שיעורר מודעות לשירותים ולמוצרים שהיא מציעה, וזוהי הסיטואציה אותה החוק והכללים נועדו למנוע".
עוד צוין, כי גם ללא חשיפה "בוטה" לשירות המדובר, הרי שהדבר אסור על פי דין כי מדובר בהעברת מסר פרסומי לצופים ללא שהם מודעים לכך באופן מלא ולא בדרך שבה ניתן לזהות שיש פרסום למוצר או שירות.
מוקדם יותר היום העיד גפן במשטרה כנגד הפדופיל שאותו עזר ללכוד במסגרת הסרט. גפן מסר עדות במשטרת מחוז תל אביב, נגד החשוד שהובא לבית המשפט בחשד לביצוע מעשים מגונים, החזקת פרסום תועבה והטרדה של קטין מתחת לגיל 16. מרשו אמר כי הוא הודה במעשים המיוחסים לו. מעצרו הוארך.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העניין של פרסומת או לא פרסומת מחוויר לעומת המציאות העגומה של הילדים
    אבי 07/2015/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באינטרנט היום. די ברור שאם האינטרנט היה קם לפני 50 שנים היה בו סינון מובנה מכל התופעות המכוערות האלו. אבל בתקופה שלנו אין לאף אחד אומץ לחוקק חקיקה כדי להגן על החברה שלנו. דווקא בריטניה כבר חוקקה חוק שמחייב את הספקיות לשים סינון לפורנוגרפיה כדי להגן על הילדים, שלא יהפכו לסוטים ונקרופילים מגיל אפס. מי יודע מה ילד יום וכמה ילדים יגדלו להיות אנסים ולהסתכל על אישה כשדיים מהלכות.. דברים שקורים בגיל קטן נצרבים עמוק במוח. מפחיד..
    סגור
  • 1.
    מענין מי מושחת יותר
    יוכי 06/2015/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם זה לא משהו במשרד התקשורת דאג לזה? האם יש משהו במשרד התקשורת שמפחד שהקמפיין הזה יצליח בגלל שאז זה יביא לבדיקה למה הקמפיין של משרד התקשורת לא הצליחה? זוכרים לפני שנה שמשרד התקשורת השקיעה מיליונים מכספי ציבור בנושא אבל הפרסום שלהם היה משעמם מאד? פתאם אכפת להם שמסר שיווקי??
    סגור