תקשורת ומדיה

השר אקוניס מתחייב: אגרת הטלוויזיה של רשות השידור לא תחזור בשום מצב

הממונה על רשות השידור כתב בדף הפייסבוק שלו, שבוע לפני שתאגיד השידור החדש אמור לקום רשמית, כי יש להאריך את החוק: "צריך שידור ציבורי חזק"
אלכסנדר כץ | 
אופיר אקוניס (צילום דוברות הכנסת)
השר האחראי על רשות השידור, אופיר אקוניס, מתחייב הבוקר (יום ג') כי אגרת הטלוויזיה לא תחזור, בכל קונסטלציה שלא תהיה. "הבטחנו לכם זאת ערב הבחירות - ואני מאמין שהבטחות צריך לקיים", כתב אקוניס בדף הפייסבוק שלו.
"אני אבהיר שוב את עמדתי, שזוכה ל'פרשנויות' שונות ומשונות בימים האחרונים: מדינה דמוקרטית חייבת שידור ציבורי חזק, עצמאי ובלתי תלוי. בישראל, הוא התקיים על ידי רשות השידור. ברור שנדרשה בה רפורמה יסודית ועמוקה כדי להבטיח לכם, שידורי רדיו וטלוויזיה איכותיים יותר, טובים יותר. וכן, זאת לא מילה גסה: מאוזנים יותר. כאלה שמשקפים את העמדות והזרמים הרבים בציבוריות הישראלית".
לדבריו, "הממשלה הקודמת חוקקה, בחיפזון, חוק שסוגר את הרשות הקיימת ואמור לפתוח תאגיד חדש, שכל מימונו הוא מקופת המדינה. ברור לכל בר דעת, שלוח הזמנים שנקבע בחוק איננו ישים ואינו מאפשר את תחילת השידורים במתכונת החדשה. פשוט, התאגיד החדש אינו ערוך לפעול, הוא טרם הוקם".
אקוניס הוסיף עוד כי על מנת ששידורי ערוץ 1 וקול ישראל לא ייפסקו ב-1 ביולי כפי שאמור לקרות על פי החוק החדש, נדרשת הארכה לביצוע החוק, דבר שאמור להבטיח גם את דרכי המימון שלה עד להפעלתו של תאגיד שידור חדש. כבר כעת ברור כי הרשות נמצאת בגירעון שוטף ענק, וללא מימון מצידו של משרד האוצר, המשכורות לא ישולמו לעובדיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה