תקשורת ומדיה

מנכ"ל משרד האוצר הצהיר: "לא נממן את רשות השידור ב-3 החודשים הקרובים"

ועדת הכלכלה החליטה לדחות את ישום חוק רשות השידור ב-3 חודשים, והעבירה ליועהמ"ש את ההחלטה מי יממן את הרשות בתקופת הביניים. מנכ"ל משרד התקשורת: התאגיד החדש לא יקום בשנה הקרובה"

אלכסנדר כץ |  1
הדיון על רשות השידור בוועדת הכלכלה (צילום צילום מסך: ערוץ 99)
ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה היום (יום ב') לדחות ב-3 חודשים את יישום חוק התאגיד הציבורי החדש, וסגירתה של רשות השידור. במהלך הדיון הוצגה בקשת השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס, וראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו.
הוועדה ברשותו של ח"כ איתן כבל, גם קבעה כי על היועץ המשפטי לממשלה להחליט מהיכן יגיע מקור המימון בחודשים הקרובים, כאשר הרשות נמצאת במצב קשה - משרד התקשורת או משרד האוצר. 
השר אקוניס אמר בפתח דבריו כי "כמדיניות, הממשלה הזאת מאמינה בפתיחת פיות ולא בסגירת פיות. בעיתונות שנשמע בה את מגוון הקולות בציבוריות הישראלית. אין תרבות עליונה ותרבות נחותה, כל אחד עושה את תרבותו. אין מצב שתהיה מדינה דמוקרטית ללא שידור ציבורי. אנחנו צריכים עוד גיוון בשידור המסחרי, השידור הציבורי צריך להיות חזק, בלתי תלוי ועצמאי".
אקוניס הצהיר כי יש צורך לבצע תיקוני חקיקה, אולם לדבריו אין כל כוונה לחזור למתווה של גביית אגרה מהציבור. לדבריו, "אין מצב שיוקם תאגיד שידור ציבורי חדש במועד המקורי, בעוד מספר ימים".
המנכ"ל הנכנס של משרד האוצר, שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה, הצהיר כי אין מצב שמשרד האוצר יממן את תפעול רשות השידור במהלך הארכת הזמן ב-3 החודשים הקרובים, אם לא תהיה התקדמות בהקמת התאגיד הציבורי החדש. לדבריו, צריכה להיות התקדמות במכירת נכסים, דבר שיאפשר לממן בעתיד הקרוב את הרשות. דבריו של באב"ד עוררו את זעמם של הח"כים, בשל תוכנם וצורת הדברים. ח"כ עיסאווי פריג': "אם ככה אתה אומר ישר לא, אז לא צריך לקיים בו דיון בכלל". 
היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר, זועמת על התנהלות הממשלה: "מצד אחד הממשלה אומרת 'אני לא גובה אגרה', ומצד שני האוצר אומר 'אם ככה, אני לא מממן את ההשלמה' (למימון פעילות הרשות, א"כ). הממשלה מצפצפת על החוק. יש חוק שאיננו מקוים".
ח"כ קרין אלהרר, שעמדה בראש הוועדה לחקיקת החוק להצלת השידור הציבורי, התעמתה עם אקוניס לגבי המצב אליו נקלעה הרשות. "החלטתם לתמוך בחוק בכנסת הקודמת, קידמתם את החוק, עכשיו אתם רוצים לחשוב על זה? מאוחר מדי". לדבריה, הממשלה משקרת כשהיא מצהירה כי מראש אמורה הייתה להתבטל אגרת רשות השידור. 
באב"ד הוסיף כי "חד משמעתית אי אפשר להשאיר את המצב כמו שהוא. המדינה לא תממן 1,470 עובדים ממחר בבוקר, צריך להעסיק בין 700 ל-1,100 עובדים. צריך לפנות את מתחם שרונה. ב-3 החודשים הקרובים אם לא יעשו צעדים להקטין את ההוצאות של הרשות בצורה משמעותית, אנחנו לא ניתן לכך יד".
בשלב זה ביקש יו"ר הוועדה כבל לומר כי "שר האוצר הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. שר האוצר לא יכול להתחבא ולומר שהוא לא חלק מהתהליך הזה. ראש הממשלה צריך לחתום על המינויים של הדירקטוריון החדש. המצב הוא שנכון לרגע זה, שכל אחד בא לפה ומספר למה השני לא בסדר. פה משחקים בקלפים פתוחים. אף אחד לא מתכוון לתת 3 חודשים נוספים. פה לא יביאו שינויים בחוק למינוי הדירקטוריון". 
מנכ"ל משרד התקשורת החדש, שלמה פילבר, הסביר כי לא ניתן להקים כעת את תאגיד השידור הציבורי בגלל כשלים כאלה ואחרים, שאותם יש לתקן. "קבעו שעד שלא יפונה הנדל"ן, לא ניתן לפטר עובדים כי אין מקור מימון, ולכן צריך למצוא פיתרון. כך יצא פלונטר שכולם חיכו ולא נעשה כלום בשנה האחרונה". 
פילבר התייחס לאי אישור מינויים של 12 חברי מועצת דירקטוריון תאגיד השידור החדש, כשאמר שהמינויים כעת לא יפתור את הפלונטר הקיים. "אם אנחנו יודעים שלפחות בשנה הקרובה אין תאגיד שידור, אז אין צורך למנות את חברי המועצה הזו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה לאתונה ולירושלים (טרטוליאנוס) (ל"ת)
    oferdesade 06/2015/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור