תקשורת ומדיה

מפרקים? לא כ"כ מהר: סגירת רשות השידור והקמת תאגיד חלופי ידחו ל-31 במארס 2016

כך עולה מתזכיר לחוק השידור הציבור החדש שיופץ בשעות הקרובות ויידון בוועדת שרים לחקיקה ביום א', וזאת שבועות ספורים לאחר ההחלטה לדחות את הפירוק ב-3 חודשים
אלכסנדר כץ |  4
רשות השידור בירושלים (צילום: אייס TV) (צילום אייס TV)
משרד התקשורת צפוי להפיץ בשעות הקרובות תזכיר לחוק השידור הציבורי החדש, במסגרתו יישום החוק ידחה ל-31 במארס 2016 – כך נודע לאייס. יהיה זה המשכו של מהלך אותו הוביל ראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו יחד עם השר הממונה על רשות השידור,  אופיר אקוניס, לדחיית פירוק הרשות ב-3 חודשים, עד 31 בספטמבר, לאחר שבחוק המקורי תאריך היעד הסופי להקמת הרשות היה 31 ביוני השנה.
לפני כחודש הודיע אקוניס כי הדחייה הזמנית באותה עת, נועדה לאפשר בחינה של "שינויי חקיקה שיבטיחו הקמתו של שידור ציבורי עצמאי, חזק ובלתי תלוי". במכתב ששלח לנתניהו, הסביר אקוניס כי בנסיבות שנוצרו, החוק מחייב הפסקת שידורי רשות השידור ב-30 ביוני 2015 ופיטורי כל העובדים. כדי להימנע ממצב של הפרת החוק ממליץ אקוניס להפעיל את הסעיף המאפשר הארכת פעילות רשות השידור עד 30 בספטמבר. בהמשך סוכם בפגישה בין בכירי משרד האוצר, התקשורת וההסתדרות כי האוצר יעביר כ-190 מיליון שקלים למימון פעילותה של הרשות באותם 3 חודשים.
בכל מקרה, גם במשרד התקשורת וגם באוצר מבינים כי לא ניתן יהיה להקים את התאגיד החדש בתוך 3 חודשים, כאשר רק לאחרונה מתגבש הצוות שירכיב את הנהלת התאגיד, וכי טרם הוחלט בכלל להיכן יעברו אולפני ומשרדי רשות השידור, כדי לפנות את שטחי הנדל"ן שאמורים לממן את התאגיד. היועצת המשפטית של משרד התקשורת עו"ד דנה נויפלד תפיץ את התזכיר החדש בקרב משרדי הממשלה. ביום ראשון צפוי תזכיר החוק לעלות לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, ובהמשך הוא יובא לקריאה ראשונה, דיון בוועדת הכלכלה, ולקריאה שנייה ושלישית.
מלשכתו של השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס לא התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ערוץ 1 - האיכותי ביותר!
    שני 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בשנה האחרונה גיליתי שתכניות התעודה והדרמות הכי טובות משודרות בערוץ 1. עכשיו הזכירה לנו גם מח' החדשות למה הערוץ הזה ראוי לכבוד. התחקיר החשוב על דריסתו של גל בק ועל הטיוח הנורא של המשטרה והפרקליטות. זה יהיה אסון אם הפוליטיקאים ינעצו את ציפורניהם חזק יותר ברשות השידור. חייבים לדאוג שהגוף החדש יהיה משוחרר מלחצים.
    סגור
  • 3.
    הרפורמה ז"ל.
    רחל א. 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איפה גלעד ארדן? הכנסנו אותו לממשלה, ועכשיו הלכה הרפורמה והאגרה, אבוי, חזור תחזור. טוב, דואג לנו עכשיו במשרד לבטחון פנים, תכינו קסדות ושכפצים.
    סגור
  • 2.
    לאחר שנדחה ל 31 בספטמבר הוחלט על דחיה נוספת ל 35 במאי (ל"ת)
    שמעון 07/2015/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    שי באבד ממציא הגלגל
    משה 07/2015/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה חשבת, שבשלושה חדשים תבצע רפורמה? בדצמבר 2016 אולי יקום תאגיד צולע......
    סגור