תקשורת ומדיה

רווחי קול ישראל עמדו על 105 מיליון ש' בשנה; האם תוקם תחנה ייעודית ברוסית?

כך עולה מדבריו של מנהל קול ישראל שמעון אלקבץ בדיון שהתקיים בוועדת העלייה והקליטה על עתידה של רשת רק"ע, בשל החשש מסגריתה של התחנה שפונה לעולים

אלכסנדר כץ |  1
מתחם קול ישראל בקריה (צילום אלכסנדר כץ)
חוסר ודאות, העדר תקציבים ומחסור חמור בכוח-אדם, הם מקצת הטענות שהועלו היום (יום ב') בוועדת העלייה והקליטה בכנסת בנושא עתידו של רדיו רק"ע (רשת קליטת עלייה) הפועל תחת קול ישראל ומעניק שידורי רדיו ב-13 שפות לעולים בארץ ובתפוצות.
יו"ר הוועדה ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) ציין כי רק"ע מהווה אמצעי תקשורת יחיד המדבר בשפתם עבור עולים חדשים וקשישים רבים מכל התפוצות, והסכנה לקיומו מוחשית, לאור אישור הממשלה אתמול את הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש. יו"ר הועדה ביקש מהשר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, לעדכן את הוועדה בעניין המשך פעילותו של רק"ע והמשך העסקת עובדיו. 
השר אקוניס (הליכוד) ציין במהלך הישיבה כי "זהו מאבק להצלת שידורי הרדיו של רדיו רק"ע ושל השידור הציבורי בישראל. ביקשנו להכניס תיקוני חקיקה לחוק השידור הציבורי הישראלי. בין היתר, שמות כל תחנות הרדיו הציבוריות יקראו מעתה קול ישראל ונרחיב את תחנות השפות הזרות. קיימת חשיבות עליונה להמשך השידורים בשפות הזרות ברק"ע כאמהרית, רוסית, גרוזינית ועוד".
ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), אמרה כי "למרות הופעתו הבוטחת של השר אקוניס והבטחותיו היפות, נשמעת צעקת אמת של העובדים שעובדים באפיסת כוחות, בחוסר כח-אדם ואי וודאות מוחלטת. מדינה שמעוניינת בקליטת עלייה חייבת לתמוך בעולים, מה גם שחשוב במדינה דמוקרטית שאנשים יאזינו לתקשורת בשפתם מתוך מדינתם ולא קולות ממדינות אחרות". ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) הוסיף כי "קבוצה גדולה של אנשים במדינה חייבים את הרדיו כי הם לא מכירים היטב את השפה העברית. זו הדרך שלהם לתקשר איתנו, נציגי הציבור, ועם מה שקורה במדינה".
שמעון אלקבץ, מנהל קול ישראל, סיפר על תכנית להפרדת השידורים בשפה הרוסית והקמת תחנת רדיו עצמאית בשפה הרוסית שתשדר 24 שעות. זאת בנוסף, לרשת א' חטיבת השפות ו"רשת מורשת".
לדבריו, התחנה הרוסית מייצרת 4 מיליון שקלים בשנה, בעוד שהיקף ההכנסות של קול ישראל עומד על 105 מיליוני שקלים בשנה. "כל הרשות פועלת בימים אלה בתת תנאים ובמחסור בכוח אדם. לא ניתן שיפגעו במגוון התרבותי ובפלורליזם בקול ישראל. התכלית של השידור הציבורי היא לתת תמיכה גם במקומות שאין בהם רווחים אדירים ולאפשר את המענה הזה לכלל הציבור, זוהי מלחמה על הבית".אני מקווה שברגע שיוחל החוק לא רק נוכל להביא בשורה חדשה אלא גם תפיסת הניהול תשתנה, ונוכל להביא לידי ביטוי את היכולות שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקום בהיסטוריה.
    פלוקסנר טניה 07/2015/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא יקח מראש הממשלה בנימין נתניהו את הכבוד והאחריות לחיסול הממוקד של השידור הציבורי האיכותי במדינת ישראל. לעם יש עכשיו רק תקווה אחת: לאחר החיסול הפופוליסטי של האגרה - למה לא לחסל גם את רישוי הרכב, מס ההכנסה והביטוח הלאומי, ובעצם - גם את הארנונה העירונית ואת תשלומי הגז, המים והחשמל? עכשיו, עם פרסומות בסמרטפונים, מספיק לשדר שם "ביבי מותק" ו"שרה עוד יותר מותק", להכניס קומוניקטים ממשלתיים בטאבלטים - וחסל סדר השידור הציבורי. היידה אקוניס, קדימה ארדן, יופי ביבי.
    סגור