תקשורת ומדיה

קיבוץ גלויות: לא רק רדיו נוסף בערבית - הרשות ה-2 בוחנת הקמת תחנות בעוד שפות

לאייס נודע כי בשנה החולפת התקבלו ברשות פניות לגבי הקמת תחנות באמהרית וצרפתית, וזו החליטה לצאת בבדיקת הנושא - הן מבחינת היתכנות כלכלית, והן טכנולוגית

אלכסנדר כץ | 
אולפני הרדיו של אוניברסיטת בר אילן (צילום יח"צ)
הרשות השנייה תחל בבדיקת אפשרות להקים תחנות רדיו אזוריות בשפות זרות ואף תחנות נושאיות - כך נודע לאייס. הבדיקה נמצאת בשלב התחלתי והיא פועל יוצא של הרצון במועצה ובהנהלת הרשות לראות תחנת רדיו נוספת בשפה הערבית.
מועצת הרשות החליטה השבוע לצאת בדיקה לגבי ההיתכנות הכלכלית שבהקמת תחנת רדיו אזורית נוספת בשפה הערבית בנוסף לרדיו א-שמס, שזכה להארכת זיכיון ב-4 שנים נוספות. על פי הערכות, כבר בישיבת ועדת הרדיו הבאה תוגש המלצה לצאת למכרז - וזאת בשם עידוד התחרותיות שמועצת הרשות דוגלת בה.
לאייס נודע כי הרשות קיבלה בחודשים האחרונים מספר פניות מצד גורמים, שהחלו לגשש בנוגע להקמת תחנות רדיו בצרפתית ובאמהרית, שבנוגע אליה - גורם בחן את האפשרות להקים תחנה על פלטפורמה דיגיטלית. יש לזכור כי בשנים האחרונות פועלת תחנת פרוויה, שמשדרת 12 שעות ביממה על תדר משנה שהוענק לרדיו לב המדינה שפיצל את שידוריו. 
על הפרק של המועצה עומדת האפשרות להקים תחנות רדיו בשפות זרות פופולאריות בישראל, כגון אנגלית, צרפתית, רוסית ועוד. אבל לא רק: לא מן הנמנע כי במידה ותגיע הצעה להקמת תחנת רדיו נושאית, היא תאושר בכפוף לבדיקה של הרשות השנייה.
לצד הרצון לפתח את תשתית התחנות האזוריות, עולות 2 סוגיות נוספות: הקצאת תדרים על ידי משרד התקשורת, וההתפתחות הטכנולוגית שאולי בכלל תייתר בשנים הקרובות את הצורך בתדר FM בשל החלופות שכבר קיימות היום - אפליקציות ייעודיות לצד שידורי רדיו בפלטפורמות הרב-ערוציות HOT ו-yes. ומה בעתיד? יתכן שיהיו חלופות לקליטת שידורי רדיו בכלי הרכב, המקום בו צריכת הרדיו נעשית עדיין בצורה מסורתית – מכשיר, אנטנה ותדרי FM.
"אנחנו חושבים איך לפתח את הרדיו הציבורי, ויש הרבה רעיונות", אומרת ד"ר מיכל שפירא, יו"ר ועדת רדיו במועצת הרשות השנייה. "המדיניות של המועצה הנוכחית היא לקיים בחינה מעמיקה של נושא הרחבת מערך התחנות האזוריות, על פי מתווה אותו נגבש בחודשים הקרובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה