תקשורת ומדיה

למה הרשות השנייה הקפיצה את מנהלי הרדיו האזורי – ומה יעשו עם "קופת הקנסות"?

התחנות נקנסות במאות אלפי ש' בשנה, אולם הכספים יושבים והרשות צפויה להחליט בקרוב לאן לנתב אותם. הנה ידיעה עם חדשות טובות לבעלי התחנות, ויתכן שגם לציבור הרחב
אלכסנדר כץ | 
בקרב בכירים בתחנות הרדיו האזוריות שרר לאחרונה זעם גדול על הרשות השנייה לאחר שלטענתם, נשקלה האפשרות כי כספי העיצומים המוטלים עליהם יופנו לטובת הפקות מקור, ובפועל - לטלוויזיה.
בשיחות שקיים אייס בשבוע האחרון עם גורמים ברדיו האזורי, נטען כי בחודשים האחרונים עלתה האפשרות מעין זו, כך שהקנסות - שנעמדים בכמה מאות אלפי שקלים בשנה, יועברו לשידורים שהרשות מפיקה בזכייניות הטלוויזיה המסחרית. אחד הגורמים אף הצהיר כי סעיף זה הוצנע בתוך ספר התקציב של הרשות השנייה לשנת 2015, אולם לאחר בדיקת אייס התברר כי הדבר אינו נכון. מה שכן, באחת מישיבות הרשות עם מנכ"לי התחנות, עלתה הסוגיה לדיון ולא התקבלה החלטה בנושא.
"אני צריך לממן את השידורים בערוץ 2 או 10?", אמר לאייס מנכ"ל אחת התחנות. "הרי אין הפקות מקור של הרשות לרדיו, אז הקנסות שאנחנו משלמים, יועברו למסך". לדברי גורם אחר, ראוי היה כי הקנסות יוחזרו אם כבר כהטבות לכלל זכייניות הרדיו האזורי, בדמות הקלות רגולטוריות. "אם כבר יש קופה, אז שתופנה לטובתנו", אמר. גם גורמים במועצת הרשות השנייה מתנגדים לאפשרות כי כספי הרדיו יועברו לשימושים שאינם רדיו.
מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה, ניר שויקי, אישר בשיחה עם אייס כי הנושא עלה בדיונים פנימיים, אולם "החלטנו לא להכניס את זה לבסיס התקציב". לדבריו, "עוד בתקופתו של שי באב"ד (שפרש בדצמבר האחרון לטובת התמודדות לכנסת, א"כ), התחלנו להניע תהליך במסגרתו נבחנת האפשרות להעביר את הקנסות שזכייניות הטלוויזיה משלמות, עבור קופה שתממן תכניות מיוחדות לטלוויזיה".
שויקי טוען בתוקף כי "את הכספים של הרדיו לא ניקח לטלוויזיה, וצריך לחשוב על איזשהו פיתרון אחר. בישיבות פנימיות אנחנו שוקלים איך לוקחים את כספי העיצומים ויוצרים איתם משהו שהוא לתועלת המאזינים. ישנה מחשבה להשקיע את הקנסות במשדרים מיוחדים ליום השואה וליום הזיכרון, שישודרו בסינדיקציה בתחנות הרדיו האזוריות".
-אז כרגע איפה הכסף שהצטבר בשנים האחרונות?
"הוא יושב במעין 'קופה' וממתין להחלטה מה לעשות איתו. בחודשים הקרובים נגבש מנגנון גם לרדיו, ונחליט סופית לאיפה כספי העיצומים יועברו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה