תקשורת ומדיה

מועצת הכבלים לא מוותרת: אוסרת על ערוץ 20 לשדר מבזקי חדשות, ושוקלת הטלת קנס

חודש לאחר שנקנס ב-100 אלף ש' על שידור עצרת הימין לפני הבחירות, ממשיכה המועצה לדבוק במעמדתה כי הערוץ אינו יכול לשדר חדשות, כל עוד לא פעל מולה מבחינה רגולטורית
אלכסנדר כץ |  2
ערוץ 20 (צילום לוגו)
מועצת הכבלים והלווין הורתה לערוץ 20 לחדול משידור מבזקי חדשות, כפי שעשה בחודש האחרון. המועצה קובעת כי רישיונו של הערוץ אינו מאפשר שידור תכניות בעלות אופי של חדשותי, וכי שידור כזה מהווה הפרה על תנאי הרישיון.
במהלך חודש יולי שידר הערוץ 2 מבזקי חדשות מדי יום בהפקה פנימית של הערוץ, שהוגשו על ידי שלמור שטרוזמן. בעקבות כך פתחה המועצה בהליך בירור במסגרתו ייבדק האם הופרו תנאי רישיונו, ואם יימצא כי הערוץ אכן הפר את תנאי הרישיון, יוטל עליו עיצום כספי. רק לפני חודש הוטל על הערוץ קנס של 101 אלף שקלים לאחר ששידר את עצרת הימין בימים שלפני הבחירות, מה שהיווה גם כן את תנאי רישיונו.
בחודש מאי הגיש ערוץ 20 בקשה מקדמית לשידור משדרי חדשות בהתאם להוראות רישיונו, המאפשרות שידור חדשות באישור המועצה. בתגובה שלחה המועצה רשימת דרישות רגולטוריות שעל הערוץ למלא כדי לבחון את הבקשה. עד כה לא הגיש הערוץ את המסמכים הדרושים לבחינת המועצה.
יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, מסרה כי "אני רואה את שידור המבזקים הללו בחומרה רבה. על פניו, יש חשש להפרה מתמשכת של כללי הרישיון של הערוץ, וזאת לאחר שהערוץ כבר נקנס בעבר בסכום לא מבוטל בשל שידור משדר אקטואליה שאינו תואם את רישיונו. שידורי חדשות מחייבים סט נפרד וייחודי של כללים, לרבות בנושא אתיקה. ככל שהערוץ יתקדם בהעברת תכניתו הכוללת לשידורי חדשות, המועצה תבחן את עמידתו בתנאים הנדרשים". 
תגובת ערוץ 20 טרם התקבלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה זה התחיל גם בקול ישראל בימי קדם...
    נ. חברוני 07/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשהמפלגות הדתיות לא היו מרוצות מיומני החדשות המגוונים וה"חילוניים" של קול ישראל - הפכו את תכניות המסורת היומיות ל"רשת מורשת", ואת מגזיני הדת של גל המפד"ל ל"יומני מורשת", על חשבון שעות השידור והתקציבים העלובים של רשת א' ז"ל. תשאלו את מוטי שקלאר, מנכ"ל 20 ולשעבר מנכל רשות השידור.
    סגור
  • בפוליטיקה אני לא רק בימין
    רמי 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל אני מאמין שגם לימנים מגיעים כל הזכויות המגיעות להם.
    סגור