תקשורת ומדיה

השר אקוניס: "אני חולק על התפישה שבה ראש הממשלה אוחז בתיק התקשורת"

כך אמר אקוניס בקול חי. לדבריו אין לשר הממונה כל השפעה על תוכן השידורים בתקשורת, אבל הוא ממשיך לתמוך בסעיף "סתימת הפיות" שנידון כעת בוועדת השרים לחקיקה
כתבי אייס |  1
אופיר אקוניס (צילום דוברות הכנסת)
השר המדע אופיר אקוניס אינו מרוצה מן העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להחזיק בתיק התקשורת, משרד בו כיהן אקוניס עד לאחרונה. את הדברים הוא אמר הבוקר (יום ב') בבצלאל קאהן ברדיו קול חי. "כבר אמרתי שאני חולק על התפישה שבה ראש הממשלה אוחז בתיק התקשורת", אמר אקוניס.
ואולם, לדבריו, "אין שום השפעה למי שהוא בעצם שר התקשורת לתוכן השידורים של התקשורת הישראלית משום שאנחנו מדינה חופשית והתקשורת היא חופשית, בניגוד לרשות הפלסטינית, בניגוד למדינות רבות באזורינו או לכל המדינות באזורנו. אני לא חושב שיש השפעה לזהות המחזיק  או המחזיקה בתיק התקשורת. לגבי תוכן השידורים בוודאי...".
אקוניס טען כי תפקיד השר הממונה על התקשורת אינו להכתיב תכנים: "כך אני נהגתי כשהייתי הממונה על רשות השידור ועל הרשות השנייה. אני ניסיתי וגם הצלחתי להביא לידי ביטוי ולחקיקה את הקמתו של תאגיד השידור הישראלי שיביא לידי ביטוי את מגוון הזרמים והעמדות בציבוריות הישראלית, מצד אחד, וגם לבטל את אגרת הטלוויזיה מהצד השני, זה אחד המיסים המעוותים והמיותרים ביותר שהיו פה ואני שמח שבמשימות הללו צלחתי".
  
אקוניס גם התייחס לסעיף "השתקת הפיות" שהציע ח"כ ישראל אייכלר, על פיו תיאסר הבעת דעות אישיות בשידורי רשות השידור. "אני תומך בכך שבשידור ציבורי יהיה איזון, לא תהיה חד צדדיות, יבואו לידי ביטוי כל העמדות של ציבור במדינת ישראל, כולל ציבור ענק שמרגיש שהוא לא מיוצג בתקשורת הישראלית הידועה לך וזה גם הציבור החרדי. אגב, ציבורים אחרים, גם ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון וודאי הציבור שתומך בעמדות המחנה הלאומי, שמרגיש שהן לא באות לידי ביטוי בשידורי הרדיו והטלוויזיה, לזאת כיוונתי, לזה כיוון הסעיף הזה, בוודאי בשידורי חדשות ורפורטאז'ה, והדבר הזה נקבע כהסתייגות בחוק לפי הצעתו...".
על החלטתו לפרוש מתפקיד השר במשרד התקשורת, אמר: "אני לא פרשן, אני שר בממשלה, אני אמור לעשות ולבצע. ברגע שהערכתי שהביצוע של מדיניותי הגיע לידי סיום או לידי סיום עם חקיקת החוק, ואכן החוק... אגב, כל התסריט שתסרטתי כאשר קיבלתי את התיק בתחילת יוני בוצע. קודם כל השידור הציבורי יהיה ישראלי, תחנות הרדיו תיקראנה 'קול ישראל', אגרת הטלוויזיה בוטלה, יוכלו להיכנס אנשים חדשים שאינם חלק מרשות השידור הנוכחית לעבוד באותו תאגיד שידור ישראלי, ברגע שבוצעו כל התנאים הללו, נכנסו לחוק, הרגשתי שהגיבוי איננו מספק אותי אני החזרתי את הטיפול ולגבי השאר, זה כמובן עניין לפרשנות פוליטית ולכן אני משאיר אותה, בצלאל, לך ולחבריך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דברי אקוניס
    מבפנים 10/2015/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אקוניס ממשיך את דרכם הרשלנית והנפשעת של ארדן השחצן ולפיד הקברן. קול ישראל היה ונשאר קול ישראל לפני הרעיון הגדול של אקוניס. בשביל זה לא היה צריך להרוג את התחנה הטובה והיעילה של קול ישראל
    סגור