תקשורת ומדיה

עורך רשות השידור: "ערוץ 1 טעה כשלא שידר על אירועי פריז בשישי בלילה"

שמעון אלקבץ ביקר בכנס אילת את אנשי הטלוויזיה שלא סיקרו בשישי בלילה את המתקפה על פריז, והזהיר כי יפעל נגד עובדים "שלא נכנסים מתחת לאלונקה". ח"כ פריג': לא יהיה תאגיד ציבורי במארס 2016
אלכסנדר כץ |  13
שמעון אלקבץ (צילום אלכסנדר כץ)
ביקורת קשה של העורך החדש של רשות השידור, על התנהלות הטלוויזיה ביום שישי בערב, כשלא פתחה אולפן פתוח לסיקור מתקפת הטרור בפריז. בפתיחת כנס אילת לעיתונות במלון הרודס, אמר נכי "קול ישראל שידרה עד 3:00 בלילה ומ-9:00 בבוקר ביום שבת, ואילו הטלוויזיה נהגה בטעות, היא הייתה צריכה לשדר. יש מספיק עובדים כדי לעשות העבודה".
אלקבץ רמז בפאנל 'שידור ציבור או שופר ממשלתי' כי הביע את דעתו לאנשי הטלוויזיה. כמו כן, אלקבץ אמר דברים קשים על חלק מעובדי הרשות, דברים שלא נשמעו בעבר על ידי בכירים ברשות: "יש יותר מדי אנשים שלא נכנסים מתחת לאלונקה. עד לפני חודש יכולתי להסתכל על כך בצורה כואבת, אבל לא יכולתי לעשות דבר. מחודש אוקטובר קיבלתי את הכלים לפעול נגד עובדים שלא נכנסים מתחת לאלונקה" וטען כי חלק ממצבה הקשה של הרשות נעוץ ב"עשרות הוועדים" הפועלים בשידור הציבורי, כך לדבריו. 
ח"כ עיסאווי פריג' אמר כי כל המטרה של הממשלה היא להפעיל שידור ציבורי חלש שפועל תחת לחצם של הפוליטיקאים: "לא יהיה תאגיד חדש במארס 2016 ואנחנו בוועדת הכלכלה נאלץ להאריך את פעילותה של רשות השידור".
מגיש יומן הבוקר ברשת ב', אריה גולן, תקף את הקמת התאגיד החדש, למרות שגם את הרפורמה הקודמת הוא לא אהב במיוחד, אבל מבחינתו היא הייתה הרע במיעוטו: "הכל לכאורה הלך לקראת התייעלות והכרעה (על הרפורמה שגובשה ב-2012, א"כ). הוסכם, נחתם, נסגר, ואז כל מה שקרה זה שנפלו עלינו בחירות והגיע שר תקשורת חדש גלעד ארדן שרצה להיות משה כחלון, והפיל את הרפורמה. ביטלו את האגרה, והאוצר היה אמור לממן אותנו עד שיקימו את הרשות החדשה, ומה אנחנו מבינים? שאוצר לא יקיים את החוק". 
חיים יבין, "מר טלוויזיה", תקף את הקמת תאגיד השידור הציבור וכינה את סגירת הרשות "פשע". גולן כינה "פשע, גם את ביטול האגרה ,כי אני מעדיף להיות חייב לציבור ולא לפוליטיקאים שיביאו לי כסף". 
צגה מלקו, לשעבר מנהלת רשת א' והיום עובדת הרדי, סיפרה כי המצב במסדרונות הרדיו קשה מאד. היום במצב שהגינו אליו,אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד. על סמך מה יבחרו אותו לתאגיד החדש, איך יבחרו אותו". לדבריה, "בן אדם נותן את מיטב שנותיו מתוך אמונה ושליחות ופתאום אף אחד לא סופר אותם".
 

אלקבץ: "אני בקשר עם קובלנץ"
 

אלקבץ סיפר כי הוא נמצא בקשר עם אלדד קובלנץ, מנהל תאגיד השידור הציבורי "החדש. ביקשתי מאנשי התוכן של ערוץ 1 להוציא את כל ההפקות והתכניות לפעול. בנוסף להקים תכנית עבודה מסודרת לתכניות שלא יעלו עד 31 במארס 2016".

לדבריו, "ביום חמישי הקרוב יש פגישה עם אלדד ועם הצוות, ומה שאלדד מ-31 במארס ירצה, אנחנו נעשה. יש כבר כמה פרויקטים, האירווזיון וספיישל יום העצמאות, תכניות בתחום התעודה והדרמה שיוצאים לדרך.
המשתתפים תקפו את הרצון לאחד את חטיבות החדשות של הטלוויזיה והרדיו. "האם כתב רדיו ישמור את הסיפור עד 'מבט' בטלוויזיה? האם לאילה חסון יהיה סקופ מדיני, האם היא תשדר את זה בבוקר ברדיו או בטלוויזיה בערב?", אמר גולן.  
פרופ' אלי פולק מהאגודה לזכות הציבור לדעת, טען כי אין חזון לרשות השידור. לדבריו, "מישהו שאל את הציבור מה הוא אוהב? הציבור לא אוהב את השידור הציבורי", אמר. 
דבריו של פולק עוררו זעם בפאנל, ועל כך אמר אריה גולן: "אני מניח שאתה אוהב את ערוץ 7, וערוץ 20, וקורא את מקור ראשון, ואולי ישראל היוםן? אז לקול ישראל מאזינים יותר ממיליון איש ביום. ליומן הבוקר מאזינים כ-400 אלף איש ביום"? 
גם חיים יבין תקף את פולק: "לא הבנתי 20 שנה תקשורת וגם עכשיו אתה לא מבין. עשרות שנים השמצת אותנו, ועכשיו אני אשמיץ אותך,, דברים שזכו לתשואות הקהל, למורת רוחו של פרופ' פולק. 

תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    ואם היה משדר, למי זה מזיז? מי צופה בכם? בטלנים לכו כבר (ל"ת)
    ארץ הגמדים 11/2015/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    אכזבה מערוץ 1 !!!!!!!!!!
    מיכאל 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצחקת אותי,הם גוף אומלל,ומביש,היה צריך את לסגור אותם. לעומת זאת הרדיו עובד טוב ,אני שומע אותם כבר מ-5 בבקר. רשת ג שומע אותה ביחוד ביום שבת.
    סגור
  • 11.
    טכנאים בטלביזיה ובקול ישראל
    משרד האוצר 11/2015/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משרד האוצר ומבקר המדינה צריכים להיכנס בעובי הקורה בנושא השעות הנוספות והכוננויות שנירשמות כיום בסקטור הטכנאים בטלביזיה ובקול ישראל,אין פיקוח אין דין ואין דיין,כל אחד חותם כמויות שעות וכוננויות כאילו הוא עובד 24 שעות ביממה,מר קובלנץ וברי בר דיין אמורים לעשות משהו דחוף בעניין מכיוון ששמעון אלקבץ לא מעוניין לעשות זאת ואף חותם ומאשר את מכסות השעות והכוננויות.
    סגור
  • 10.
    לשמעון אלקבץ אין אומץ להתעסק עם הטכנאים!
    אחד שיודע 11/2015/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האיש שומע ועד טכנאים מקבל צמרמורת,שמישהו יבדוק כמה שעות וכוננויות חותמים טכנאי הטלביזיה והרדיו וכמה מתוך זה הם עושים בפועל ואז סוף סוף יבינו מה קורה היום ברשות השידור. בתקופת יוני בן מנחם ומיקי מירו היה פיקוח ולא הפקרות כמו שיש היום!!!
    סגור
  • 9.
    רשות השידור
    מבפנים 11/2015/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    קול ישראל היה והווה דוגמה להתנהלות מקצועית ויעילה. זה לא עניין את ארדן השחצן ולפיד הקברן שהחליטו לחסל את השידור הציבורי ולהמירו בשידור צולע מתוך הכיס של הממשלה ואולי אפילו זה לא.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אריה גולן, בלון שבע ונפוח שדואג רק לאריה גולן.
    סבידור 11/2015/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האיש כבר אחרי גיל פרישה והיה אמור לפנות את המיקרופון למוכשרים ממנו, אך הוא נאחז בקרנות המזבח ובעודו מותח ביקורת פומבית על התנהלות הממשלה, הוא יודע להתחנף למקבלי ההחלטות ודואג לעורו, לשכרו הגבוה ולרכב שהוא מקבל מהרשות.
    סגור
  • 7.
    אני ואני ושמעון נטפל בכולכם (ל"ת)
    ז'וז'ו 11/2015/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    שמעון אלקבץ יעיף הביתה את כל הבטלנים
    אחד שיודע 11/2015/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה שקרה בליל שבת זה ביזיון והוא לא יעבור על זה לסדר היום. אלקבץ יעשה סדר בבלאגן בשוק הזה שיש ברשות השידור
    סגור
  • 5.
    סגרו את הנושאת מטוסים? (ל"ת)
    אלונקה? 11/2015/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אלקבץ לא היה תחת האלונקה בשבת.... אולי אכל גחנון?
    משה מהמסטר 11/2015/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלקבץ לא נראה באיזור האולפן בשבת , האולפן שידר ללא הפסקה משעה 9 בבוקר. אנשים באו למרות כן למרות שלא היו בכוננות בגלל אילוצי תקציב. אל תביא לנו דימויים משרותך הצבאי שכן מי שלא מחליף במסע האלונקות זה אתה ומרעיך, הכונס המנכל המומחה לוסקונסין , ונערי האוצר שאף פעם לא סיימו לעבוד אחרי שתיים בצהריים חמישה ימים בשבוע. בוש והכלם . במקום לתמוך הביאו לנו עוד משת"פ..... מעניין איפה הוא יהיה עוד 3 חדשים.... אולי קונסול באטלנטה....
    סגור
  • 3.
    משהו חשוד בהתנהלות של אלקבץ
    שאלת תם 11/2015/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איך יתכן שהוא לא היה מעורב בהחלטה אם לעלות לשידור, או לא? הרי הוא לא "מתבייש" להתערב כשהוא רוצה... עובדה למשל שהוא כפה על הרדיו להכניס לשידור את אלקין כשהתבכיין לו. נראה שאלקבץ הכשיל בכוונה את אנשי הערוץ, רק כדי לבוא אליהם בטענות לאחר מכן. עברו הימים של ויזנטל שהיה נקי מפוליטיקה. אלקבץ מופעל ע"י פטרוניו.
    סגור
  • 2.
    שאלקבץ יפנה טענותיו לביבי, אקוניס ופילבר (ל"ת)
    רק להרוס יודעים 11/2015/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    האמת על שישי
    עובד 11/2015/15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    העורך הראשי יכל לתת הוראה לעלות לשידור במקום לתפוס גל על הביקורת עכשיו. לא פייר ולא ממש מפתיע. מי שזוכר אותו מימי עופר נמרודי יודע.
    סגור