תקשורת ומדיה

מכה לרה"מ: יחויב למסור ל'חדשות 10' תיעוד שיחותיו עם אדלסון ועורך 'ישראל היום'

ביהמ"ש קיבל את עתירת 'חדשות 10' ורביב דרוקר וחייב את משרד רה"מ למסור את המידע על השיחות עם אדלסון ועמוס רגב, אחרי שיתקבלו תגובותיהם לפגיעה אפשרית בפרטיותם
אלכסנדר כץ |  1
בנימין נתניהו רביב דרוקר (צילום לע"מ; אלדד רפאלי)
שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים, דוד מינץ, קיבל אתמול (יום ד') את עתירת חברת החדשות של ערוץ 10 והעיתונאי רביב דרוקר , וחייב את משרד ראש הממשלה לחשוף את תיעוד שיחותיו עם 2 מקורביו – איש העסקים ובעלי ישראל היום, שלדון אדלסון, ועורך העיתון עמוס רגב, כולל מועדי השיחות ומשך הזמן שערכו.
השופט מינץ קבע כי האינטרס הציבורי בחשיפת המידע על השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגב ואדלסון גובר על האינטרס של ראש הממשלה בפרטיות. השופט דחה את טענת משרד ראש הממשלה לפיה בהיותם של רגב ואדלסון "חברים פרטיים" של ראש הממשלה, זכאי נתניהו לפרטיות לגבי עצם קיום השיחות איתם, מתי נערכו וכמה זמן ארכו.
העתירה של חברת החדשות ודרוקר באמצעות עו"ד יונתן ברמן, הוגשה 1- חודשים לאחר שביקש דרוקר ממשרד ראש הממשלה את הפרטים הללו, בבקשה שהפנה לממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה. לאחר שהבקשה נדחתה כי מדובר היה בשיחות פרטיות בין חברים, עתרה 'חדשות 10'.
נתניהו טען בתגובתו לבית המשפט כי "תיעוד שיחותיו של ראש הממשלה לא נעשית כל הבחנה בין שיחות פרטיות לבין שיחות שנעשו במסגרת עבודתו המיניסטריאלית וגם לא נשמר כל תיעוד בנוגע למשך השיחות. מכל מקום, יחסי אדם עם חברו נפלים בגדר 'ענייניו הפרטיים' של אדם. גם אין לקבל את טענת העותרים כי בעלי העיתון ועורכו הראשי הינם 'אישי ציבור'".
השופט מינץ קבע כי היותו של נתניהו גם שר תקשורת, אף מגבירה את הצורך במידע האמור, וזאת בשל שליטתו הרגולטורית של נתניהו על כלי תקשורת. בית המשפט חייב את משרד ראש הממשלה למסור את המידע האמור ל'חדשות 10', אבל קבע כי לפני כן יצטרך משרד ראש הממשלה לקבל את תגובתם של רגב ואדלסון לפגיעה האפשרית גם בפרטיות שלהם. בנוסף חייב בית המשפט את משרד ראש הממשלה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אדרבא
    יאצק 12/2015/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור לי שערוץ 10 מנהל אג'נדה לעומתית לממשלה ובעיקר לעומד בראשה. בית המשפט החליט כמדווח לעיל וזה בסדר. תמהני מדוע זה לא יקום אדם ובשם כל החס וחלילות יגיש תביעה דומה נגד בוז'י ונגד זהבה (לא זו משלושת הדובים) כדי שיפרטו את פגישותיהם עם מוזס? עם ראשי הקרן החדשה לישראל?
    סגור