תקשורת ומדיה

עובדי גלובס הפגינו מול ביתו של פישמן – ההנהלה חילקה זימונים לשימועים

העובדים הגיעו לסביון להביע את מחאתם מול ביתו של בעל הבית, ואולם ההנהלה החלה לחלק זימונים, למרות שהיום אמור להתקיים דיון בבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה
אלכסנדר כץ |  2
הפגנת עובדי גלובס מול ביתו של אליעזר פישמן (צילום אלכסנדר כץ)
כ-50 מעובדי גלובס, בתמיכה של כמה חברי ועדים אחרים, הפגינו אמש (יום ג') מול ביתו של בעלי העיתון אליעזר פישמן בסביון. העובדים קראו "עיתון ורוד, עתיד שחור" ו"פישמן, ביישת את הפירמה", ודרשו מפישמן לפעול להצלת העיתון וביטול פיטורי חלק מ-60 העובדים.
להפגנה לא הגיעו תומכים מכלי תקשורת אחרים כפי שקרה במאבקים קודמים על עתיד ערוץ 10 ומעריב למשך, אולם מי שכן בא לחזק היה רביב דרוקר מערוץ 10, שנוכחותו בלטה לנוכח המלחמה הגלויה המתנהלת בימים אלו בינו לבין בני הזוג גיא מרוז ואורלי וילנאי.
 
ההפגנה התרחשה על רקע פניית ההסתדרות לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה לפיטורי העובדים כחלק מתכנית ההתייעלות שכוללת גם סגירת מוספים. בשעות בהן התקיימה ההפגנה, וחצי יממה לפני הדיון בבית הדין לעבודה בדיון בצו המניעה שמבקשת ההסתדרות נגד פיטורי העובדים, הוציאה הנהלת גלובס זימונים לשימועים ל-60 עובדים כחלק מהליך ההתייעלות.
בהודעת העיתון נמסר כי "גלובס נכנס הערב לישורת האחרונה של תכנית ההתייעלות, והחל לערוך שינויים במצבת כוח האדם, במסגרתם מתנהל תהליך מוסדר של הודעה ומכתבי שימוע לעובדים. גלובס מצוי במהלך של שינויים תוכניים, שמטרתם לחזק ולחדד את הערך המוסף של גלובס ולהתאימו למציאות הכלכלית שבה נמצא עולם התקשורת ככלל ועיתון גלובס בפרט".


 דרור פויר בהפגנה אתמול

"עיתון ורוד, עתיד שחור"
עוד נמסר כי "תכנית ההתייעלות של גלובס עומדת על הפרק מזה זמן רב. במסגרת הסכם הצמצומים שנחתם עם ועד העובדים כבר במארס 2014, הוצגה תכנית התייעלות מפורטת שכללה בין היתר תכנית לצמצום כוח האדם במערכת. הוועד, מצדו, דחה את הגשת דרישותיו והחל את המו"מ להסכם קיבוצי רק בסוף ינואר 2015. לאחר כשנה של מו"מ, בשבוע האחרון קיימה הנהלת גלובס מגעים אינטנסיביים עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכמות ולפעול במשותף להצלחת השינויים בגלובס. ואולם, ועד העובדים נטש אמש את שולחן המו"מ ופנה באופן חד צדדי לבית הדין, למתן צו מניעה במעמד צד אחד, בקשה אותה דחה בית המשפט וקבע דיון שיתקיים מחר יום רביעי".
לדברי מנכ"ל גלובס איתן מדמון, "הגענו לרגע בו לא ניתן לתת לתהליך עוד זמן, ויש צורך לפעול בנחישות ובאחריות. לתפיסתי, בארגון בו קיים ועד עובדים ומתקיימים יחסי עבודה קיבוציים - נכון להגיע להסכם קיבוצי. קיווינו להגיע להסכם ולבצע את הנדרש מתוך הסכמה עם ועד העובדים, אך לצערנו לא זכינו לשיתוף פעולה. חשוב לציין כי כל זכויות העובדים, התשלומים והכספים הרלוונטיים העומדים לזכות כל אחד ואחד, מובטחים באופן מלא למפוטרים".
ואילו ועד העובדים מסר כי "לילה לפני דיון משפטי מזלזלת ההנהלה בבית הדין לעבודה ויורקת בפרצופם של עובדיה. זאת לאחר שההנהלה בלילה, פחות מ-12 שעות לפני דיון משפטי בנושא, ביצעה מחטף והוציאה זימונים לשימוע לפני פיטורים לעובדים במייל. צר לנו שההנהלה בחרה באקט בריוני שאין לו אח ורע בעולם יחסי העבודה. צר לנו שההנהלה ממשיכה להתעלל בעובדים שנמצאים בחוסר ודאות נורא. כאמור מחר יתקיים דיון בבית הדין לעבודה. במקביל ימשיכו העובדים בצעדי מחאה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    את צודקת!
    שרה 12/2015/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שגם דה מרקר וגם גלובס לא נסגרים!!!
    סגור
  • 1.
    באסה
    אוהבת את העיתון 12/2015/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שדה מרקר לא נסגר במקום גלובס
    סגור