תקשורת ומדיה

הסוף למהדורות הארוכות: מועצת הרשות השנייה קבעה כי החדשות ימשכו שעה

הרשות תקשיח את עמדתה לגבי הארכת מהדורות המרכזיות של ערוצים 2 ו-10 מעבר לשעה, וכעת רק אירועים דרמטיים יובילו לאישור כזה לחברות החדשות
אלכסנדר כץ | 
תמר איש שלום (ענבל מרמרי) (צילום ענבל מרמרי)
מועצת הרשות השנייה קבעה היום (יום ב') כי אורכן של מהדורות החדשות המרכזיות של ערוצים 2 ו-10 תעמוד על שעה, בניגוד לנוהל של החודשים האחרונים שהוביל להארכת המהדורות לעד שעה וחצי. המועצה דנה בבקשה היום בבקשה שהגישה 'חדשות 10' לאשר הארכת המהדורה באופן קבוע.
בנוסף, קבעה המועצה כי נוהל המהדורות שבמסגרתו הוארכו המהדורות מדי יום בחודשים האחרונים, יוקשח ומעתה רק אירוע חירום משמעותי שלא ניתן להיערך אליו מראש יצדיק הארכת המהדורה, במקרים חריגים בלבד. החלטה התקבלה לאחר שימוע שנערך למנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי ומנכ"ל 'חדשות 10' גולן יוכפז.
כדי להאריך את המהדורה, על חברת החדשות לקבל את אישור הרשות באופן פרטני בכל יום. במידה ומאושר לחברת החדשות להאריך את המהדורה, זוכה גם המתחרה להיתר זה בצורה אוטומטית. ואולם בחודשים האחרונים גם חדשות 2 וגם חדשות 10 החלו להאריך את המהדורות בצורה מלאכותית, ובחדשות 2 אף הגדילו להפיק פינה מיוחדת שמתמצתת את כל חדשות המהדורה ל-2 דקות בלבד, שמשודרות בסיכום המהדורה.
בערוצים היו מרוצים מהארכת המהדורות שהניבה נתוני צפייה גבוהים. מבחינת ערוץ 2, הדבר העניק פלטפורמה טובה למשדרי הריאליטי ששודרו לאחר מכן, ואילו מבחינת ערוץ 10, המהדורה מקבלת לא אחת רייטינג גבוה יותר מאשר משדרי הפריים-טיים הרגילים.
ברשות השנייה פרסמו אתמול נתוני סקר שביצעו על פיו 74% מצופי המהדורות חושבים שהן ארוכות מדי. למרות שהסקר מציג נתונים שסותרים זה את זה, אפשר לקבוע כי הציבור אינו שבע רצון מהארכה המלאכותית של המהדורות, לטובת "פינות" וכדומה.
"להתארכות מהדורות החדשות מעבר לשעה השלכות רחבות על תרבות הפריים טיים בישראל ועל אופי המהדורות", מסרה אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה, "לאחר דיון מעמיק ושימוע מקיף, אני בטוחה שהשבת המצב על קנו ותחימת מהדורות החדשות למסגרת של שעה, מאזנת בצורה הטובה ביותר בין האינטרס הציבורי למהדורות חדשות מקיפות למגוון על המסך, מתן ביטוי לשידורי דרמה וחשיפה של שידורי הפריים טיים למגוון קהלים. אני בטוחה כי חברות החדשות של 2 הערוצים ימשיכו במילוי תפקידם הציבורי על הצד הטוב ביותר במסגרת הזמנים הקבועה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה