תקשורת ומדיה

נקמה על פרסומים? דוברות משרד החינוך הסירה את כתב 'הארץ' מרשימת התפוצה

כנראה שפרסומים של אור קשתי לא נעמו כ"כ למשרד. יו"ר שדולת חופש הביטוי התערבה בנושא. קשתי: "לא הצלחתי להבין מדוע הוסרתי". תגובת משרד החינוך טרם התקבלה
אלכסנדר כץ |  1
נפתלי בנט (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
סדרת פרסומים של אור קשתי לא נעמה ככל הנראה לבכירי משרד החינוך, והובילו ל"נקמה" מצידה של דוברות המשרד: הכתב הוסר בתחילת השבוע מרשימת התפוצה של המשרד. היום צייץ קשתי בטוויטר כי "דובר משרד החינוך עמוס שביט, הוציא אותי מרשימת מקבלי ההודעות לעיתונות שמפרסם המשרד. אשתדל להתמודד".
קשה לדעת מה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתו של משרד החינוך. האם הייתה זו סדרת פרסומים על הקפאת התמיכה של משרד החינוך בארגונים ליהדות מתקדמת, או אולי על ספר האזרחות השנוי במחלוקת. בכל מקרה ניסיונות של קשתי לברר מה הסיבה להסרתו מרשימת התפוצה, לא זכתה לתשובה, והוא גם "סונן" על ידי דובר המשרד עמוס שביט.
"לא הצלחתי להבין למה הוסרתי מהרשימה", אמר קשתי בשיחה עם אייס. "תשובות לא קיבלתי. מעניין מה תהיה התשובה של משרד החינוך".
בעקבות המקרה התערבה בנושא גם ח"כ קסניה סבטלובה, יו"ר השדולה לחופש ביטוי ועיתונות. במכתב שהפנתה למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, כתבה סבטלובה: "הסרתו של קשתי מהרשימה מדיפה ריח חריף של חשש מצדכם לביקורת עיתונאית על מדיניות השר נפתלי בנט כשר חינוך, זאת לאחר שקשתי כתב לאחרונה ביקורות על שכתוב ספר האזרחות".
עוד נכתב כי "חופש הביטוי וחופש העיתונות זהו אחד מעמודי התווך במדינה דמוקרטית. על מערכת החינוך לחזק זאת, לא לפגוע בערך חשוב זה".
ממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה הפלא
    נועם 01/2016/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטורללי הבית היהודי כבר מכשירים את הקרקע לפתיחת משרד החינוך מחדש.
    סגור