תקשורת ומדיה

השנה של דוד בן בסט: העביר בכנסת את פיצול התדרים - והפך את רדיוס למואזנת ביותר

הזינוק המטורף בסקר TGI לרדיוס וכיבוש המקום הראשון בקרב תחנות הרדיו האזוריות, הפתיעה רבים. בעלי התחנה דוד בן בסט מנסה להסביר בשיחה עם אייס, איך זה קרה
אלכסנדר כץ |  3
דוד בן בסט, בעלי רדיוס (צילום צילום מסך: רדיוס)
לא מעטים הרימו היום (יום ד') בצהריים גבה עם פרסום נתוני סקר TGI. הסיבה המרכזית: הנתון הפנומנאלי שניפקה רדיוס 100FM, עם חשיפה של 11.3%, זינוק של 53% ביחס לחשיפה שקיבלה בסקר הקודם בקיץ – אז הוא עמד על 7.4%.
זהו נתון החשיפה הגבוה ביותר שקיבלה אי-פעם רדיוס, המשדרת מאזור התעשייה של ראש העין, ונמצאת בבעלותו של דוד בן בסט, המחזיק גם ברדיו לב המדינה ובתדר נוסף המשדר 12 שעות ביממה ברוסית – פירוויה רדיו. בשנים האחרונות החשיפה לתחנה אף ירדה ל-5%, אולם לרוב היא הייתה ממוקמת בשלישייה הפותחת, אחרי רדיו ללא הפסקה ואקו 90FM. בשנה האחרונה התחזקה, והפכה כאמור לתחנה המואזנת ביותר.
אז מה הסיבות שהובילו לכך? "אפליקציה חדשה ואתר מחודש", מסביר בן בסט בשיחה עם אייס. "העלאת האפליקציה דרכה ניתן להאזין באיכות גבוה לשידורי רדיוס, ולקבל גם 6 תחנות דיגיטליות שהוקמו על ידי רדיוס ומשודרות מרדיוס. שידרגנו גם את אתר האינטרנט שלנו, שיפרנו את הנגן וניתן להאזין לשידורים חיים באיכות של 64K".
בן בסט טוען כי בזכות השידרוגים האלה, זינקו מספר המאזינים לתחנה. "בכל רגע נתון מאזינים לתחנה דרך אתר האינטרנט כ-10-15 אלף איש, דבר שהתאפשר עקב הרחבת רוחב הפס בצורה משמעותית", הוא אומר. "לרדיוס נכנסים בכל חודש כ-750 אלף צופים ומאזינים, ו-250 אלף יוניקס יוזרס. זה עלייה של 30% בהאזנה ובצפייה באתר בשנה האחרונה".
אבל בן בסט תולה את ההתחזקות של התחנה גם בשידור הטלוויזיוני של הנבחרים, תכנית ראיונות פוליטית אותה הוא מגיש בתחנה בשנים האחרונות, ובחודשים האחרונים משודרת גם בערוץ 20, בנוסף ל-VOD  של HOT. בן בסט אומר כי שידור זה "יצר חשיפה מוגברת לתכנים נוספים של הרדיו, גם דרך אתר האינטרנט שלנו".
ויש עוד זרוע לגידול החשיפה של התחנה – והיא סדרות הדיסקים שרדיוס מוציאה יחד עם הליקון: "הסדרות האלה הן הכי נמכרות בחנויות הספרים, הדיסקים ותחנות הדלק. דיסק שהוצאנו לפני מספר חודשים בשם Twilight Tome (בין ערביים) מכר בעשרות אלפים עותקים. כך שהמיתוג של רדיוס הוא ארצי מבחינת הפצת הדיסקים, נראות בחנויות, שידור בטלוויזיה, ובאמצעות האתר והאפליקציה".
לפני כ-3 שבועות אישרה הכנסת בקריאה ראשונה פיצול שידורים של בעל זיכיון לשידורי רדיו, מהלך שהובילה ח"כ נאוה בוקר, ביוזמתו של בן בסט. בהחלטת החוק נקבע כי מועצת הרשות השנייה תוכל לאשר לבעל זיכיון לשידורי רדיו לפצל את שידוריו, כלומר לשדר תוכן נוסף בחלק משעות היום בתדר נוסף, אם מצאה הרשות כי יש צורך בתוכן שידורים נוסף עבור אוכלוסייה מסוימת, בשטח מסוים באזור הזיכיון וניתן אישור של שר התקשורת לעניין האפשרות להקצות תדרים לשם כך. על כה ל-3 תחנות יש תדרים מפוצלים: רדיו דרום עם פיצול בבאר שבע ובאשקלון; רדיו חיפה (עם תחנת הבת רדיו חם אש); ורדיו לב המדינה (עם פירוויה רדיו).
לצד אישור הפיצול, הזינוק בחשיפה לרדיוס ומגעים המתקיימים לסינדיקציות עם תחנות אזוריות אחרות, בן בסט יכול בהחלט לסכם תקופה טובה מבחינתו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תשאלו את מחלקת פיקוח האלחוטי של משרד התקשורת
    פקיד בנק השאלות 01/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתם על התנהלותו של מר בן בסט. תשאלו גם את מר בן בסט באיזו עוצמה משודר הפיצול של רדיו לב המדינה בתדר 89.1 בעיר אשדוד והאם יש לו אישור מפורש ממשרד התקשורת לשדר בעוצמה שכזו באמצעות אנטנות כיווניות לאיזור המרכז? תשאלו את בן בסט אם היה מסכים להיבדק במכונת אמת ולענות על שאלה בסיסית אחת: "האם כל פעולותיך והחלטותיך בקשר לניהול תחנות הרדיו "רדיוס" ו "לב המדינה" בשנים בהם קיים הרדיו האיזורי היו בהתאם לחוק?" יש לי עוד המון שאלות נחמדות בהקשר זה.......... יום אחד אולי תתפרסם כתבה אחרת לגמרי על בן בסט. על נאוה בוקר שהריצה חוק שערורייתי אין לי בכלל מילים. מקווה שזו הקדנציה האחרונה שלה.
    סגור
  • 2.
    בן-בסט מאוזן? הצחקתם אותי
    עידן 01/2016/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוד בן-בסט מגיש את הנבחרים. הוא מלקק לפוליטיקאים וכאלה שהוא חפץ ביקרם הופכים למרואיינים קבועים תוך שהוא מרעיף עליהם מחמאות ונמנע משאלות קשות. עולם השאלות שלו צר כנמלה, ופעם ב- הוא מפתיע בשאלה יוצאת דופן. הוא מחזיק בדעות של איש ליכוד, וזה בהחלט לגיטימי. אבל כאשר כל השאלות נשאלות מנקודת מבט של ליכודניק וכאשר לפעמים הוא מתנצח עם מרואייניו ומביע את דעתו הלא-רלוונטית בעליל - זו כבר בעיה אתית. דוד בן-בסט לא שכח מה זה להיות עיתונאי אמיתי. הוא פשוט מעולם לא היה כזה.
    סגור
  • 1.
    עמית פרלשטיין עושה שם עבודה טובה!! (ל"ת)
    עמית ש 01/2016/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור