תקשורת ומדיה

נתניהו רצה 16.9 מיליון - ערוץ 10 ישלם רק 5.3 מיליון לזיכיון עד לשנת 2015

הרשות ה-2 המליצה בזמנו לראש הממשלה לדרוש "ביד" של כמעט 17 מיליון, דבר שכמעט פיצץ בזמנו את הרכישה ע"י RGE. הוועדה המשותפת של ועדת הכלכלה והחינוך קיבלה את המלצת האומר 
אלכסנדר כץ |  1
משרדי ערוץ 10 (צילום אלכסנדר כץ)
הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת החינוך, התרבות והספורט, אישרה היום (יום ג') את בקשת שר האוצר משה כחלון וקבעה כי ערוץ 10 ישלם למדינה 5.28 מיליון שקלים עבור תקופת הארכת זיכיונו, מסוף ינואר 2012 ועד לסוף יוני 2015, אז עבר לשדר ברישיון.
כחלון ביקש את אישור הוועדה בהתאם להמלצת אנשי משרדו ובניגוד להמלצת הרשות השנייה, שסברה במהלך המגעים למכירת ערוץ 10 כי התמורה צריכה לעמוד על 16.86 מיליון שקל, המלצה שזכתה לתמיכתו המיידית של שר האוצר באותה עת, ראש הממשלה בנימין נתניהו.
כזכור, בימים שלפני החתימה של RGE לרכישת ערוץ 10 והחתימה על מתן רישיון לערוץ ל-15 שנה, חתם נתניהו על דרישת "ביד" שהקפיצה את החוב של ערוץ 10 מכ-5 מיליון שקלים, כפי שהעריך משרד האוצר, לקרוב ל-17 מיליון שקלים, מה שהוביל לפיצוץ זמני של המגעים לרכישת הערוץ. כך יצא שרגע לפני כניסתו של כחלון למשרד האוצר, במקומו של נתניהו ששימש כשר האוצר מאז פיטוריו של יאיר לפיד, זינק החוב של ערוץ 10 ב-12 מיליון שקלים.
בהמשך החלטה זו בוטלה, והובאה לדיון בוועדה המשותפת של ועדת הכלכלה ו-ועדת החינוך, בראשותו של איתן כבל. נציג משרד האוצר, אסי מסיג, הסביר כי שר האוצר הוא שקובע את התשלום בהתייעצות עם שר התקשורת ולאחר המלצת הרשות השנייה. לדבריו, כחלון בחר לקבל את המלצת הדרג המקצועי במשרד לקבוע שהתשלום יעמוד על 5.28 מיליון שקל.
ח"כ יעקב פרי אמר כי מהבקשה עולה שהיו 3 שיטות לחישוב הסכום, שלפי שתיים מהן התמורה צריכה לעמוד על אפס, לפי השלישית התמורה צריכה להיות 16.86 מיליון שקלים, ושר האוצר בחר באופציה הרביעית של 5.28 מיליון שקל. "לי זה נראה קצת כמו בזאר טורקי, אבל אם הערוץ לא מתווכח סימן שהוא יכול ומוכן לשלם את הסכום ולכן אני אתמוך בכך", אמר פרי.
סמנכ"ל הכספים של ערוץ 10, יואב הלדמן, התייחס לחוות הדעת של הרשות השנייה ואמר כי הערוץ לא הסכים עם שום גישה שהוצגה בה. עם זאת, באשר לחוות הדעת של האוצר, אמר הלדמן כי "אפשר להתווכח עם התחזיות, ואנחנו יכולים להציג תחזיות כאלה ואחרות, אבל אנחנו מקבלים אותה".
ח"כ כבל ואמר כי הוא שמח שהייתה לו הזכות להילחם על מנת שהערוץ ימשיך לפעול, והוא מברך על כך שהפרשה מגיעה לסופה. יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, בירך גם הוא על הסיכום ועל הסדרת מצבו של הערוץ והוסיף כי כל השוק צריך להיות איתן יותר ומגוון יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם אמרו שלא מוחקים להם חובות, רק "פורסים"...
    ביבי נתניהו 02/2016/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעניין לאן נעלם חצי החוב. אולי הוא נפרס למחיקה...
    סגור