תקשורת ומדיה

משרד המשפטים במכתב חריף ליוסי ורשבסקי: "דיני נפשות היא שיא שלילי של סילופים ועיוותים"

פרקליטות המדינה שיגרה למנכ"ל ערוץ 10 מכתב שבו טענה כי המידע כולל המשצות חסרות שחר. כמו כן טענה כי דוברות משרד המשפטים הוטעתה על ידי הפקת התכנית
משה בנימין |  5
דיני נפשות (צילום יח"צ/ צילום מסך)
תכנית התחקירים של הבימאית אורנה בן דור בערוץ 10 - דיני נפשות המבקשת "לחשוף את הצד האפל של מערכת המשפט בישראל", הצליחה להוציא ממשרד המשפטים ופרקליטות המדינה תגובה חריפה. במכתב שהועבר למנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי טוענת הפרקליטות שנמצאת במרכז התחקיר כי "נשברו שיאים שליליים חדשים בכל הקשור לסילופים ועיוותים המשווקים לציבור בצורת תחקיר טלוויזיוני".
בנוסף לתוכן המוצג בתחקיר, הפרקליטות מעלה טענות על כך שלא קיבלה את זכות התגובה כראוי וכן טוענת להטעייה. מהמכתב עולה כי בטרם שידור התכנית פנתה ההפקה לדוברות משרד המשפטים בבקשה לראיין את נציגי הפרקליטות לסדרה. בפרקליטות טוענים כי ההפקה הטעתה את דוברות משרד המשפטים לאחר שהציגה את התכנית "ככזאת שעוסקת המערכת המשפט באופן כללי" ללא התייחסות לתיקים ספציפיים. לאור זאת, בדוברות ניאותו לשתף פעולה עם הפקת התכנית ופרקליטת מחוז ירושלים נורית ליטמן התראיינה לפרק השלישי.
במשרד המשפטים טוענים שבניגוד לסיכום הראשוני שהינו מתועד וממוסמך, ליטמן נשאלה במפתיע שאלות "על תיקים שלא היה לה כל קשר אליהם וכל מידע עליהם וכן הותקפה עם טענות קשות, חלקן מופרכות לגמרי". בפרקליטות מסבירים עוד שהתנהלות זו "מחייבת לשקול בכובד ראש כיצד לנהוג נוכח הפגיעה הקשה שסדרה זו עלולה להסב לתדמית הפרקליטות ולאמון הציבור בעבודתה".  עוד טוענים בפרקליטות כי ניסיונות "להגיב ולהביא את עמדתה בפני הערוץ כראוי וכמקובל לא נענו, אלא רק בצורה של תגובה קצרה ששודרה בוסף התכנית".
לעניין התוכן עצמו אומרת פרקליטות המדינה כי המידע המוצג בה "מאבד את הקשר שבין אמת לעובדות....צר לנו שערוץ תקשורת חשוב נותן במה לסדרה הכוללת השמצות כה בעייתיות וחסרות שחר". בסיכום דבריה אומרת הפרקליטות כי "אין לנו כל אמון בניקיון הדעת ובאתיקה העיתונאית של יוצרי הסדרה".  
מערוץ 10 נמסר בתגובה: "כשאנחנו מקבלים מכתב אנחנו עונים לכותב ולא דרך העיתונות״.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל אנשי הפרקליטות לא עוצרים רגע לחשוב
    דליה 03/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התגובה של הפרקליטות,בצורה אחידה (וזה מדאיג נורא),מפגינה אי יכולת לשמוע או לחשוב על מה שנאמר בסדרה.ציפיתי לשמוע את פרקליטת מחוז י-ם,ומה זה התאכזבתי.הם עושים בונקר ונכנסים למלחמה כאילו זה העסק הפרטי שלהם.פשוט מפחיד שאין שם אחד שיגיד "חברה,אנחנו בבעיה.בואו נחשוב למה אומרים את זה..".ממש שלטון הכוח ושכרון הכוח.אני נורא מקווה שלא יצליחו לנטרל הילה גרסטל .
    סגור
  • 4.
    סופסופ, הגיע הזה שהפרקליטות יתחילו לפחד
    אזרחית 03/2016/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא צריך את התחקיר של אורנה כדי להבין שמשהו מסריח קורה בפרקליטות שצריכה להגן על חפים מפשע, מספיק מקרה אחד כמו של גל בק (ולצערנו יש עוד הרבה מקרים כאלו ) ומקרה של הבן של השופט חשין. חבל מאוד שהשחיתות הגיעה וכנראה שמזמן למקום שצריך לשמור על האזרחים .
    סגור
  • 3.
    מדהים
    יהודה 03/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשפוגעים אפי' בחפים מפשע שלא מהמשפחה במשפטי שדה הכל בסדר.אבל כשזה מגיע אלי... אוי אוי אוי..
    סגור
  • 2.
    נחשפת פרוצפה האמיתי והמרושע של הפרקליטות (ל"ת)
    כל הכבוד 03/2016/10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    לצערי אבד לי האמון בפרליטות ואני בן 72 (ל"ת)
    מצטער 03/2016/10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור