תקשורת ומדיה

"מדוע התקשורת לא הפכה את דוח המבקר לכותרות, וממשיכה להתעסק בפרשת החייל?"

כך אמרה הכתבת הצבאית של רשת ב' כרמלה מנשה, בשיחה עם סטודנטים במכללת נתניה. מנשה גם התייחסה לפרשת אהוד יערי ודנה וייס אצל המתחרים, ותא"ל אופק בוכריס
אלכסנדר כץ | 
כרמלה מנשה מתארחת בתכנית 'שישי' בערוץ 10 (צילום צילום מסך: ערוץ 10)
"דוח מבקר המדינה שפורסם אתמול (שלשום, א"כ) הוא חמור הרבה יותר מכל האירועים האחרונים שמסופרים בתקשורת. ראיינתי את אלוף במיל' נועם תיבון שכתב את הדוח על החטיפות והוא טוען כי הדמיון בין אירוע החטיפה ב-2000 לאירוע החטיפה ב-2006 אדיר ואי הלמידה של צה"ל מהאירועים הללו חמור הרבה יותר. אני לא מבינה מדוע התקשורת הישראלית לא הפכה את הדוח הזה לכותרות בעיתונים וממשיכים להתעסק בפרשת החייל", כך אמרה אתמול (יום ד') הכתבת הצבאית של רשת ב', כרמלה מנשה, בשיחה עם סטודנטים לתקשורת במכללת נתניה.
בשיחה עם דיקן בית הספר לתקשורת פרופ' מוטי נייגר והמרצה בבית הספר ד"ר ערד ניר, עורך חדשות החוץ של חדשות 2, התייחסה מנשה גם לפרשת ה"יכנה", כפי שכינה אהוד יערי את עמיתתו דנה וייס בשידור. "האירוע הזה דוחה, מי מתבטא בצורה כזו?", אמרה. "אמנם הוא התנצל ולקבל התנצלות מאהוד יערי זה לא פשוט, אבל זו לא התנהלות. היכולת של יערי לזלזל במקרה הזה באישה, זו תחושת כוח מיותרת ובאמת היא לא אמתית. אם לאהוד יערי לא יהיה ערוץ 2, הוא לא יהיה. היוהרה ותחושת הכוח מסוכנים כי יש בזה משהו משכר והם לא מבינים שזה סך הכל מיקרופון והוא לא שלהם".
מנשה התייחסה לפרשת החייל היורה בחברון וטענה כי "ישראל לא מוציאה להורג נקודה, עובדה שמפקד החטיבה והמ"פ ראו את האירוע והעבירו אותו כאירוע חריג למפקדים הבכירים. יש הוראות וכללים, הרמטכ"ל ושר הביטחון, שהם מפקדים בכירים ועשו דבר אחד או שניים בחייהם, רואים את האירוע חריג כל כך ולא מתייחסים לדעת הקהל ברחוב. עם התחושות וההרגשות של החייל אני לא יכולה להתווכח איתם, עבור הכוחות בשטח האירוע חריג מבחינת התנהלות בשטח לחימה".
 מנשה גם התייחסה לפרשת ההטרדות המיניות בהם מואשם תא"ל אופק בוכריס. לדבריה, "האירוע של תא"ל בוכריס הכניס אותי לשבר, אני חשבתי שהוא אחד המפקדים המוסריים ובין הלוחמים הטובים שצה"ל ידע, הערכתי אותו מאוד. פתאום כשאתה רואה את הדבר הבא אתה אומר 'איך זה יכול להיות' מילא מתלוננת אחת אבל קצינה בדרגת רס"ן, בתפקיד רגיש, מתלוננת נגדו ויודעת את ההשלכות שיכולות להיות לתלונה כזו גורמת לי להרגיש כי היא דוברת אמת אבל רק ימים יגידו. בוכריס יצא דובר שקר בשתי בדיקות הפוליגרף שעבר ובעימות אתמול שני הצדדים התבצרו בעמדתם".
במהלך המפגש עם מנשה, עלה לבמה שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור ומנהל קול ישראל, וניסה להרגיע לגבי עתידו של השידור הציבורי. "אין שום כוח בעולם שיצליח לגרום נזק עתידי לתחנות, אין סגירה של תחנות ללא פתיחה של תחנה נוספת", אמר אלקבץ, "קול ישראל ימשיך להתקיים וגם שידורי קול ישראל בשפות הזרות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה