תקשורת ומדיה

עיתונאים חרדים נפגשו עם פלסטינים; 'בחדרי חרדים' החליט להחרים את האירוע

סיור רגיש של עיתונאים חרדים במזרח ירושלים הוביל להתנגדות של מו"ל 'בחדרי' שפרסם טור זועם. הסיור הבא צפוי להיות בעיר דוד ועם אנשי ימין
אלכסנדר כץ |  2
אנשי התקשורת החרדים והדתיים בפגישה עם פעילים ואישי ציבור פלסטינאים (צילום יח"צ)
אתמול (יום ד') קיימו מספר עיתונאים מהתקשורת החרדית והדתית סיור במזרח ירושלים ומפגש עם פעילים ואישים פלסטינאים, פעילות בעלת רגישות לא קטנה מצד 2 הצדדים. לצד זאת, באתר בחדרי חרדים החליטו להחרים את האירוע, וגם לתקוף אותו.
את הסיור יזמו מספר אנשי תקשורת חרדים המוגדרים "חרדים לשלום". בסיור לקחו חלק נציגים מעיתון משפחה, מקור ראשון, קול חי, אתר חרדים 10 ואחרים, ואפילו קווי הנייעס - גורם תקשורתי חשוב במגזר החרדי, התעניינו בו ודיווחו עליו. 2 עיתונאים מ'בחדרי חרדים' לא הגיעו לסיור, וזאת בשל החרם שהטיל מו"ל האתר מאיר גל.
בטור זועם ויוצא דופן שפרסם גל אתמול בבוקר באתר, לפי קיומו של המפגש, הוא תקף את מארגניו שמשתפים לדבריו פעולה עם השמאל, וכתב: "הגיע הזמן לשים זרקור על התופעה המקוממת: בשביל נזיד ריטיינר - יחצנים חרדים מוכנים לשרת את אויבי ישראל".
בהמשך אמר כי "אני מביע שאט נפש, בושה וחרפה, לא נהיה חלק מהמשחק הזה. האם בשל נזיד עדשים, ניתן לפלסטינים להכניס את כזביהם בדרך עקיפה לתודעת הציבור החרדי? זה אפילו לא שמאל, זה הנרטיב הפלסטיני המקורי השולל זכות קיומנו על פי התורה בארץ ישראל".
אחד המארגנים של המפגש הוא שמואל דרימן, מנהל חברת הדיגיטל Webetter שעובדת עם חברות מסחריות ועמותות במגזר החרדי. בשיחה עם אייס הוא מספר כי את הפורום הקים ביחס עם עוד מספר פעילים חברתיים, כדי לעורר את השיח המדיני: "אין שיח ואין דיבור חרדי בנושאים מדיניים בכלל, לא הציבור, אפילו לא הפוליטיקאים - ואנחנו רוצים לעודד את זה. יצרנו שורה של פעילויות בנושא. עכשיו עשינו את סיור העיתונאים בירושלים המזרחית, והסיור הבא צפוי להיות בעיר דוד עם גורמים ימניים. לא כל כך אכפת לי זווית השיח, אלא השיח עצמו".
פנינה פויפר, פעילה חברתית נוספת ממארגני הסיור, תקפה את ההתנהלות של גל שהפך את הנושא לדבריה לאישי, "תוך תיוגנו כפעילי שמאל קיצוני הפועלים מתוך בצע כסף, מבלי לטרוח לברר את העובדות ולבקש תגובה, גם לאחר שהבהרנו זאת היטב עדיין בוצע תיקון חלקי בלבד והמשך הכללת כל הפעילים בתחום כפועלים מבצע כסף בלבד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרדים וערבים הולכים ביחד נעביר את כולם לסוריה (ל"ת)
    חקומי 06/2016/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ומי יהיה איתך במחנה הימין?
    תולי 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים כמוך בטוחים שהחרדים חייבים להם. אז זהו שלא.הם עושים מה בא להם.
    סגור