תקשורת ומדיה

בגלל חשש לפגיעה בחייו: המשטרה מספקת "סל אבטחה" לכתב הפלילים ארצי חלפון

המשטרה מקיימת סיורים ובדיקות חבלניות סביב ביתו של חלפון שלפני כעשור סבל ממספר ניסיונות להתנקש בחייו בגלל כתבות שפרסם. בשיחה עם אייס, חלפון פסימי לגבי המאבק בפשיעה המאורגנת
אלכסנדר כץ |  4
עשור לאחר ש"זכה" לאבטחה משטרתית מתוגברת, נאלץ ארצי חלפון לקבל על עצמו שוב אבטחה. לאייס נודע כי לאחרונה קיבל חלפון "סל אבטחה" שכוללת סיורים תכופים והדוקים סביב ביתו, בדיקות חבלניות לאורך שעות היום בסביבת הבית ואיכון הטלפון של הכתב במערכת המשטרתית.
חלפון מסקר את עולם הפלילים כבר כמעט 20 שנה. בתחילת 2007, כשהיה כתב הפלילים והמשטרה של המקומון כל הנגב, חווה 3 תקריות אלימות כלפיו בעקבות כתבות שפרסם על עולם הפשע בדרום. לאחר סדרת איומים בטלפון, ארב לחלפון מחוץ לביתו רעול פנים עם סכין שניסה לפגוע בו. חלפון נאבק בו והצליח להבריחו. כעבור 5 שבועות הושלך רימון רסס לביתו והרג את כלבתו.
המשטרה החליטה שיש להוציא את חלפון מבאר שבע ושיכנה אותו בדירת מסתור במרכז הארץ. אולם העבריינים איתרו את הדירה למקום הגיע אדם חמוש, שנתקל שם במאבטח שהצליח להבריח אותו. בשלב זה הועבר חלפון שוב, לדירת מסתור בצפון הארץ בה שהה מספר חודשים.
ברשת ידיעות תקשורת החליטו כי חלפון יתחיל לעשות פרויקטים רשתיים וכתבות סינדיקציה בתחום הפלילים והמשטרה, ומאז הוא עושה זאת עבור כלל הרשת. לאחרונה, בשל אירוע פלילי ספציפי שלא ניתן לפרסם מהו, עלה החשש כי עבריינים ינסו שוב לפגוע בחייו של חלפון על רקע עיסוקו ככתב פלילי והפרסומים שלו בעבר, ובמשטרה הוחלט להרכיב לו "סל אבטחה".
בשיחה עם אייס מאשר חלפון את דבר "סל האבטחה", ומתאר חיים של עיתונאי שיש חשש לפגיעה תמידית בחייו. "לאחרונה הייתה מכונית שנצמדה אליי והיו רכבים חשודים ואנשים חשודים ליד הבית", הוא סיפר לאייס. "יש לי משפחה ואני מודאג. למזלי אשתי לא מפחדת מכלום".
חלפון טוען לאוזלת ידה של המשטרה בטיפול בפשיעה החמורה. "איך כתבים מביאים חומרים מתוך ארגוני הפשיעה, והמשטרה לא מצליחה?", הוא ספק שואל ספק עונה. "אין למשטרה יכולת מודיעינית, בכלל – היא מסתמכת על מצלמות אבטחה וניסיונות לגייס עדי מדינה".
לדבריו, "כל הכתבים הפלילים מבינים שעולם הפשע כבר לא רואה בעיניים - מפוצצים מכוניות ולוקחים את הסיכון שיהיה גם בני משפחה בנפגעים ולא רק מושא הפגיעה. לוקחים את הסיכון שיפגעו עוברי אורח חפים מפשע. אין היום קוד אדום. הגבולות היטשטשו מזמן. קל מאד להשיג אמצעי לחימה. העבריינים לא נהיה הופכים לפחות פחדנים או לכאלה עם יותר תעוזה - הם פשוט יותר מופרעים. חלק לא מבוטל מהחיסולים בשנה האחרונה לא יפוענחו, בגלל הכסף הרב שמושקע באותם 'מבצעים' – העבריינים משלמים כל כך הרבה כסף למחסלים ככה שאין בעיה להשתיק את מי שצריך. אנשים ייקחו את הסוד לקבר - כי הם מקבלים כל כך הרבה כסף. המצב קשה מאד היום". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא העיפו אותו? (ל"ת)
    הוא עוד במיינט? 11/2019/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חלפון כתב ליגה ז׳ (ל"ת)
    איש מקצוע 04/2017/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    שווה תחקיר
    למה העיפו אותו מYNET 06/2016/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עושה הרבה רעש וצלצולים אבל שום כלום. שום תחקיר, ידיעות פליליות ברמה של מקומוון
    סגור
  • 1.
    איזה תחקיר עשה ארצי חלפון בידיעות תקשורת?
    סקרן לדעת 06/2016/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תבררו למה העיפו אותו מYNET
    סגור