תקשורת ומדיה

פרשת ריטמן: קצינת משטרה דורשת 300 אלף ש' מוואלה

קצינה התלוננה כי ניצב רוטמן הטריד אותה מינית, ונלחמת בהחזרתו לתפקיד ע"י המפכ"ל. כעת היא דורשת פיצויים והתנצלות מוואלה בגלל סדרת פרסומים שהוציא לטענתה את דיבתה
אלכסנדר כץ |  4
בית וואלה (צילום יח"צ)
סדרת כתבות בוואלה על קצינת משטרה שהגישה תלונה נגד ניצב רוני ריטמן על הטרדה מינית, הובילה למכתב התראה בגין הוצאת לשון הרע נגד האתר, ודרישה לפיצוי כספי. הקצינה צ', דורשת שהאתר יתנצל על הפרסומים במכתב אותו תוכל להפיץ, ויפצה אותה ב-300 אלף שקלים.
ניצב ריטמן עמד במרכזה של פרשת הטרדה מינית לכאורה, אולם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך החליט להחזירו לתפקידו כמפקד יחידת להב 433, במה שעורר ביקורת קשה על המשטרה והמפכ"ל, ועל תרבות ההטרדות המיניות לכאורה במשטרה. מנגד, עלתה הטענה על ידי בכירים במשטרה כי בעקבות חקירה רגישה שהתנהלה נגד בכירים בחטיבת המודיעין, הובילה לתלונה נגד ריטמן.
צ' עתרה לבג"צ נגד ההחלטה של המפכ"ל להחזיר את ריטמן לתפקידו. היא גם איימה לתבוע את אלשיך בעקבות דברים שיוחסו לו בשיחות פנימיות, וצוטטו בחדשות 10: "כבר כמה חודשים שגורמים בכירים, רובד של אנשים בעלי כוח וממון פועלים כדי להטיל אימה על רוני ריטמן ובכירים נוספים, המנהלים חקירות רגישות", כאשר ל'חדשות 10' אמרו גורמים כי בין היתר התייחס אלשיך בדבריו לקצינה צ'.
עורך דינה של צ', חי בר-אל ציין במכתב ששלח לעורך וואלה אבי אלקלעי ולכתב יוסי אלי כי בפרסומים בוואלה "נטען על ידכם כי מרשתי שותפה עם גורמים בכירים בעלי כוח וממון אשר באמצעות קמפיין מתוזמן והגשת עתירתה לבג"צ מנסה להטיל אימה על ניצב ריטמן במטרה לפגוע בחקירות רגישות המתנהלות ביחידת להב 433". עוד צוין במכתב כי "המשכתם והוספתם חטא על פשע, ופרסמתם עוד כי מרשתי מקבלת סיוע כספי למימון הייעוץ המשפטי שלה תוך רמיזה כי אותם גורמים בכירים הם המממנים סיוע זה".
"מצער למדי כי החלטתם לשקף לקוראיכם וצופיכם תמונה שקרית ולא מאוזנת ככל הניתן, ולשם כך אף בחרתם שלא לציין כי דווקא ניצב ריטמן הוא זה שמקבל סיוע משפטי מ-3 עורכי דין בכירים ויקרים, יעוץ תקשורתי ואסטרטגי ממשרד יוקרתי וכן נהנה מתמיכת המנגנון החזק ומהגיבוי של משטרת ישראל בראשות המפכ"ל בכבודו ועצמו וחטיבת הדוברות כולה", ציין עו"ד בר-אל.
בר-אל גם מציין במכתבו לוואלה כי היועץ המשפטי למשטרה הגיב למכתבו של בר-אל וקבע כי הפרסומים המצוטטים האלה הם "אוסף של רכילויות, קטעי דברים, שמועות והערכות של גורמים מגורמים שונים, אשר החליטו, משיקוליהם, לפרסמם וליחסם למפכ"ל או לגורמים המקורבים לו". עורך הדין גם יוצא נגד הטענה כי היא "הודחה מהמשטרה לאחר קצין בודק שעשו במשטרה בנוגע להתנהלות שלה בתוך אגף המודיעין של המשטרה", וציין כי מרשתו נמצאת בחופשת מחלה.
שלל הכתבות של יוסי אלי נועדו – כך לדברי עו"ד בר-אל – נועדו "ליצור אווירה ציבורית עוינת כלפי מרשתי עד כדי ניסיון להטות את ההליך המשפטי המתנהל בעתירתה לבג"צ", ואין בהם "ולו שמץ של אמת".
עו"ד בר-אל מסר לאייס כי "וואלה וכלי תקשורת נוספים הולכים אחרי המפכ"ל ומקורביו ובמקום לטפל במטרידים המיניים ובטרדות המיניות במשטרה ובטיוח שלהם, אותם כלי תקשורת ועיתונאים עוזרים למשטרה להשמיץ את המוטרדת עצמה".
עורך וואלה אבי אלקלעי אמר לאייס: "היום קיבלנו את המכתב, נלמד אותו ונגיב עליו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גם במעריב היה בלוף
    כתב ממציאן 07/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פנטנזיונר. ממציאן. בושה
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן שהכתב/סופר בידיוני הזה יחשף
    אי 06/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא ממציא דברים כבר שנים , לוקח משפט מחקירה מפה , שורה מפרוטוקול משם ובונה פושעים וממציא סיפורים מופרכים מהיסוד , כי הרי אף עבריין לא יתבע אותו על דיבה , פשוט סופר מדע בידיוני
    סגור
  • 2.
    לא פעם ראשונה שלא מדייק בעובדות
    כתב רדוד 06/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוסי אלי כתב משטרה עלאק
    סגור
  • 1.
    משטרררע בזויה ונבזית
    רי 06/2016/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חמאס , חיזבאללה , דאעש , קן צפעונים , משטרררעת ישראל ! הכיצד התמלאו שורות המשטרררע באוסף חורעני , סדיסטי , עבריינים חסרי בינה , וסוטי מין סדרתיים שפלים שהפכו את השורות לשורעות ? ? ? הכיצד הפכה המשטרררע לגוף זדון , בזוי , אפל , דמוני , שמאוס על האזרחים ? משטרררע מזוהמת שנמנעת מלהתמודד עם עבריינים אמיתיים משתפת עימם פעולה ומטרידה אזרחים הגונים ! משטרררע שיותר בזויה מביב שופכין של דיר חזירים ! משטרררע שתופרת תיקים לאזרחים הגונים ומאיימת על אזרחים ישרים לבל יתלוננו כנגד עבריינים ! אחד שגם יודע , מהכרות אישית עם תחנת השכונות המאוסה המזוהמת בזויה והרקובה דרום ת-א , עם מפקדים בזויים , שם מקובל לקבל שוחד מעבריינים ולשתף עימם פעולה כנגד אזרחים הגונים ושומרי חוק או יותר נכון העבריינים הם שבעצם מנהלים את התחנה ! ! !
    סגור