תקשורת ומדיה

"אפס בסולם מירי": אורשר הושעה מגל"צ בגלל פוסט נגד מזרחיים

מבקר הקולנוע של גל"צ פרסם פוסט המקשר בין מזרחיות לפרימטיביות. שרת התרבות יצאה במתקפה נגדו וכינתה אותו "אפס" בלי הרבה תרבותיות. ירון דקל השעה את אורשר
אלכסנדר כץ |  3
גידי אורשר (צילום צילום מסך: באדיבות החינוכית)
ושוב שערורייה רודפת שערורייה ביחסי אשכנזים מזרחיים. חודש אחרי פרוץ פרשת רמי סדן ומצביעי ש"ס ואריה דרעי, פרשה חדשה באה אל חיינו אתמול (יום שבת) עם פרסום פוסט שערורייתי של מבקר הקולנוע גידי אורשר. אותו פוסט הוביל להשעייתו מגל"צ על ידי מפקדה ירון דקל, ולבחינת המשך העסקתו בה כפרילנסר.
הפוסט שפורסם אתמול בבוקר, הפך ל"פצצה מתקתקת" בעיקר עם התייחסותה של שרת התרבות מירי רגב, שדאגה לתדלק עוד יותר את האירוע. "לכל הזווידות והכחלילים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח", פתח אורשר את הפוסט שלו בפייסבוק בביקורת על המזרחיים, והמשיך כי "בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, וותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ'כיפת ברזל' ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם. בפעם הבאה שתרצו להביא ילד לעולם ותתקשו בכך, ותרו על שרותי ההפריה המתקדמים של בתי החולים וצאו לגליל להקיף שבע פעמים את קברו של הצדיק הבבא קוסאמה"


וכך המשיך והמשיך תוך כדי שהוא כורה לעצמו קבר עמוק יותר ויותר. "בפעם הבאה שאתם מנאצים כל כך את התרבות המערבית שהביאה אותנו לכל הפיתוחים וההצלחות הללו אותם חזו ואליהם שאפו מייסדי המדינה הזאת, בפעם הבאה שאתם קוראים להרוס את כל אלה ולחזור אחור, בפעם הבאה שאתם לועגים לכל מיליוני ה'מזרחיים' ה'מתאשכנזים' כדבריכם שראו את הצורך בקדמה, בתפיסה מודרנית של החיים שלהם בארץ, שהלכו עם הזמן להטיב את מצבם ואת מצבה של המדינה, אנשים טובים שלא עוצרים בבכיות ונהיות ובטכניקות 'חלוקה' מלאכותיות, שסומכים על עצמם כדי להתקדם ומתקדמים נהדר, בפעם הבאה שתהפכו כל הבעת דעה אחרת ל'התנשאות' ו'גזענות' כדי ללבות יצרים ולנסות להרוויח עוד כמה נקודות עלובות ברווחים הפוליטיים והכלכליים שלכם, שימו רגל של ארנבת או ערלה של תינוק על הראש וחכו לנס. וחכו, וחכו".
 

שרת התרבות: "אורשר פשוט אפס ב'סולם' מירי"

 
הכותרות באתרי האינטרנט והשיח ברשת הדליק את שרת התרבות מירי רגב, שעם צאת השבת הוציאה הודעה על פיה "פניתי למפקד גלי צה"ל ודרשתי ממנו לפטר לאלתר את גידי אורשר, מבקר הקולנוע של התחנה, לאחר שהתבטא באופן גזעני להחריד נגד עדות המזרח, נגד הדת והמסורת היהודית ונגד ציבור שלם שהוא אינו נמנה עליו אבל סבור כי הוא יכול לבוז לו. גידי אורשר הוא אחד משרקני הבוז שליוו את פתיחת פסטיבל הקולנוע ביום חמישי אליו מצטרפת להקה של קוטלרים וגרבוזים שמלבים את השסע והקרע בעם ומבקשים לעצמם תרבות אליטיסטית ,הגמוניה שלטת, מתנשאת ומתנכרת. אורשר הוכיח עד כמה תחושת הפטרונות מושרשת עמוק בקרב מרבית 'אנשי התרבות' והתקשורת מהמערב ומהשמאל. אך מבחינתי, הוא פשוט אפס ב'סולם' מירי".
לדבריה, "בכל פעם שאיש תרבות או עיתונאי מרשה לעצמו לומר דברים מזלזלים ומכוערים כל כך נגד עדות המזרח, נגד ערכים, מסורות ואמונות של ציבור שלם, אני מתמלאת בכוח להמשך במאבק שבסופו תהיה כאן מהפכה תרבותית. אני פונה לכל מי שנפגע מהדברים ומבטיחה לכם - אלו פרפורי גסיסה של האליטה הישנה, לא אעצור עד שהאליטה הגזענית הזו תנושל מנכסיה ומעמדות הכוח שלה. אחרי המהפכה בחלוקת התקציבים למוסדות התרבות והשינויים שוועדת ביטון מכניסה למערכת החינוך, אני קוראת לליברמן להצטרף ולעשות את מה שבוגי פחד לעשות - לנער את גלי צה"ל מהיסוד, לעקור את הגזענות מהשורש ולעשות שם צדק תרבותי. זו תחנה צבאית שממומנת כולה מכספי ציבור, גם מכספם של אלו ששמים רגל של תרנגולת על הראש".
לאחר החלטת גל"צ להשעות את אורשר, הפיצה מירי רגב הודעה נוספת, ועל הדרך "הכניסה" בקטנה לשר הביטחון הקודם. "השעיה זה לא מספיק, אני דורשת שרגלו של אורשר לא תדרך עוד בתחנה ציבורית הממומנת מכספי ציבור. הוא ודומיו צרכים לדעת שלגזענות כלפי עדות המזרח יש מחיר כבד, רק כך נשים סוף לגזענות שמובילה להדרה, לאפליה ולקיפוח. שוחחתי עכשיו עם ליברמן שר הביטחון וביקשתי ממנו להתחיל את המהפכה לצדק תרבותי שבוגי חשש לעשות בגל"צ. אני בטוחה שליברמן יפעל בהקדם להבטיח שלדמויות כמו אורשר לא יהיה שם מקום".
 

נתניהו: "עלינו לפעול יחד לאחדות בעם ישראל"

 
גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שגל"צ נמצאת תחת אחריותו, הוציא הודעה: "אני סבור שלאור הדברים הבוטים והחד-משמעיים שלא ניתן לפרש אותם בשום צורה אחרת למעט השתלחות גסה בציבור שלם - ראוי שההשעיה הזמנית תיהפך לקבועה ותשים סוף לסרט של אורשר בגל"צ".
וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לחגיגה, ומסר כי "הדברים החמורים שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, ובהם הכפשות בוטות ובזויות נגד בני עדות המזרח ראויים לכל גינוי". נתניהו הוסיף כי "לאדם בעל דעות חשוכות וגזעניות מסוג זה אין שום מקום בשידור הציבורי בישראל. נגד הקולות המנסים לזרוע פירוד בינינו, עלינו לפעול יחד לאחדות בעם ישראל".
גם במטה למאבק בגזענות - המאגד תחתיו כ-45 ארגונים מכל קצוות החברה הישראלית, ביקשו להגיב לדברים. לדברי עו"ד נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, "ההכללה והאמירות הפוגעניות של אורשר בציבור המזרחי אינן בגדר הזכות לחופש הביטוי, שכן, חופש זה לא נותן זכות לפגוע באנשים פרטיים ובטח לא בציבור שלם. כאשר אישי ציבור, פוליטקאים, עיתונאים ומשפיעים אחרים, מפרסמים אמירות גזעניות, הם בעצם מסיתים ומשסים את ציבור מעריציהם כנגד הקורבן. על כן, על אנשים אלו מוטלת האחריות לנקוט במשנה זהירות כשהם מתבטאים בפומבי".
מגלי צה"ל נמסר בתגובה לפרשת אורשר: "אין מקום לביטויים בהם השתמש גידי אורשר ואנו מסתייגים מהם בכל תוקף, ואין זה משנה שהוא אינו עובד התחנה אלא מועסק כפרילנס. מפקד התחנה שוחח הערב עם אורשר והביע בפניו שאט נפש מהדברים והוא הושעה עד לבירור, לאחריו יבחן המשך העסקתו. כתחנת שידור ישראלית וציבורית נמשיך לפעול ולתת ביטוי לכלל הציבור בישראל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מאמרו של גידי אורשר
    מרים יצחקי 07/2016/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .. ............."בפעם הבאה כשתהפכו כל הבעת דעה אחרת להתנשאות ולגזענות, כדי ללבות יצרים ולנסות להרוויח עוד כמה נקודות עלובות וברווחים הפוליטיים והכלכליים שלכם" . - גידי אורשר. כל כך צודק בשורות הללו. הוא מציב לכם את המראה בפנים ואתם חומקים, ומסרבים לראות נכוחה. בשנים האחרונות הכל מנותב ומתועל לנושא העדתי , שהפך להיות האורים ותומים לכל החוליים החברתיים והמדיניים. אנחנו חווים ציד מכשפות אמיתי של ליבוי יצרים והשבעת רוחות, הוצאת השד העדתי מהבקבוק, הפכה להיות על סדר היום, למרות שהנושא אנכרוניסטי, הוא משמש מנוף לכל מי שרוצה ללבות יצרים ולעשות הון פוליטי. הם מצאו דרך כיצד לחמוק מהעיסוק בפתרון המדיני, ולהתמקד באשכנזים וספרדים ובליבוי יצרים, והכל כדי להשיג הון פוליטי. צודק אורשר.
    סגור
  • 2.
    לא קראתי את הכתבה, אבל מה שווה סולם מירי?
    רן קנדי 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשה כל כך טפשה, שמקסימום היא יכולה לדרג קרטונים של חלב בסופר, או תכשירים לטיפוח שיער כלבים. "סולם מירי" יכול להגיע מקסימום 10 ס"מ, בשביל זה לא צריך סולם.
    סגור
  • 1.
    רגב היא סוציופת נאציונל-סוציאלי קורן רשע,כיעור וטיפשות..
    ==================== 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא אמר או פרסם דעותיו הפרטיות בגל"צ או בכל מקור רשמי אחר.. פייספוק אינו תחנת שידור רשמית ישראלית ואינו עיתון. האם אם אכתוב בפייסבוק "חרא של מדינה" זה יהפוך אותי לאויב או לשמאלני, גם אם אני ימני טהור גזע ומרוקאי נאמן לארצו?
    סגור