מדיה

TGI: הסקר של נתניהו וישראל היום VS ידיעות, הארץ נפל

'ישראל היום' הגדיל את הפער היומי מ'ידיעות' ונצמד אליו בסופ"ש, ואילו 'הארץ' מתרסק ב-30% בכל הגזרות. עלייה לכל היומונים הכלכליים, 'בשבע' עם פי 2 מ'מקור ראשון', ומה קורה אצל הנשים ובמגזינים? אייס בסקירה מיוחדת
אלכסנדר כץ |  15
סקר TGI לעיתונות (צילום אייס)
לא נוקאאוט, אבל בהחלט זו הייתה השנה של ישראל היום על פי נתוני סקר TGI המתפרסמים כעת. ב-2 החזיתות שלו מול "ממלכת הרשע של נוני" שפי שנוהגים לכנות במערכת של שלדון אדלסון את ידיעות אחרונות, רשם החינמון הישג. ואילו בדרום העיר – הארץ נמצא במשבר - לפחות בכל הנוגע לחשיפה שלו.
מאגר המידע השיווקי  TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי   TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר  TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.2 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-37 מאז השקתו.
 
סקר TGI  לחצי הראשון של 2016 מצביע על כך שהחשיפה לעיתונים היומיים נמצאת במגמת ירידה מתמדת כאשר ביולי-דצמבר 2014 שיעור הקריאה ביום חול עמד על 59.9% לעומת 57.7% בינואר-יוני 2016. בסוף השבוע קיימת גם ירידה מתמשכת בשיעור הקריאה, אם כי היא אינה מובהקת. בחצי השנה שמינואר עד יוני 2015 שיעור הקריאה עמד על 61.3%, לעומת 58.9% בינואר-יוני 2016.
 
ונעבור לסקירת העיתונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לרשום לעצמו שוב וי אחד גדול מאד, כאשר עיתון הבית שלו 'ישראל היום' מגדיל את הפער במהלך השבוע על פני 'ידיעות אחרונות', ומשווה את החשיפה שלו בסוף השבוע – לראשונה – לעיתון שפעם היה "העיתון של המדינה". לפני שנה הפער בסקירה היומית גדל לפער שיא של כ-5 נקודות, בסקר שפורסם בחורף הפער צומצם ל-3 נקודות 38.2% מול 35.3%. הפעם הפער צמח שוב – ל-39.7% ל'ישראל היום' מול 34.9% ל'ידיעות אחרונות'. בסוף השבוע נרשם שוויון: 37.7% לעיתון של נוני מוזס מול 37.6% לזה של שלדון אדלסון. לפני חצי שנה הפער עמד על 3.3 נקודות לטובת ידיעות, ולפני שנה וחצי – על 5.5 נקודות.
 
 

'הארץ' מציג: נפילה חופשית

 
 
הסיפור האמיתי של הסקר הוא הנפילה של 'הארץ'. העיתון, שסופג ביקורת קשה בציבוריות הישראלית ובמערכת הפוליטית על התנהלותו ודרך סיקורו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובעיקר במהדורה האנגלית שלו הזוכה לחשיפה בתקשורת העולמית ואצל מקבלי ההחלטות, רשם נפילה משמעותית בחשיפה שלו.
 
על פי סקר  TGI, החשיפה לעיתון עמד בחצי הראשון של 2016 על 3.9%, מול 5.7% בחודשים יולי עד דצמבר 2015, מדובר על ירידה של 30%, ונתון החשיפה הנמוך ביותר של העיתון מאז ומעולם. החשיפה של העיתון לפני חצי שנה הגיעה לאחר התחזקות מהנתונים לפני שנה, אולם גם לפני שנה לא רשם 'הארץ' נתוני חשיפה כל כך נמוכים.
 
גם בגזרת סוף השבוע רושם העיתון של משפחת שוקן ירידה משמעותית של כ-35% - מ-6.6% בחצי השנה השנייה של 2015 ל-4.3% בחודשים ינואר עד יוני השנה. בחצי השנה השנייה של 2014 החשיפה לעיתון עמדה על 7%. נתונים אלה מגיעים על רגע ההצלחה בגיוס המינויים לדיגיטל – שעל פי הערכות מספרם עומד כעת על כמעט 30 אלף איש.

 
בסקר  TGI הנוכחי זוכה אלי עזור לנוכחות נוספת של המותג מעריב, כאשר במקום ישראל פוסט, מופיע מותג החינמון החדש מעריב הבוקר. העיתון רשם הצלחה בחצי השנה האחרונה עם חשיפה של 7.2%, גבוה מהחצי השנה האחרונה של ישראל פוסט שנפרד מאיתנו עם חשיפה של 4.5%. מאידך, בסקרים לפני כן רשם 'ישראל פוסט' 7.9% (בחצי השני של 2014, ו-7.7% בחצי הראשון של 2015).
 
ומה קורה עם מעריב עצמו? מעריב השבוע התחזק מ-3.7% ל-3.9%, מול 4.2% לפני שנה. גם בסוף השבוע מעריב סופהשבוע רשם התחזקות עם 5.5% מול 5.1% בחצי השני של 2015. לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 5.9%, ולפני שנה וחצי – על 5.4%.
מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט' רונית חסין הוכמן, המחזיקה במעריב, אמרה: "עיתון מעריב ממשיך לבסס את מעמדו כעיתון השלישי בגודלו בישראל. נכון להיום מעריב הוא העיתון היחיד שאינו מעיתון מטעם, עיתון נטול אג'נדה המביא לקורא מגוון כותבים מן השורה הראשונה ומכל קצוות הקשת הפוליטית".
 
 

דתיים, כלכליים - זה בשבילכם

 
 
אצל חובשי הכיפות רושם בשבע נתון חשיפה מרשים – עם 7.7%, זינוק של 30% ביחס לחציון השני של 2015 – אז הנתון עמד על 5.8%. ב-2 הסקרים שלפני כן החשיפה לעיתון עמדה על 7.3% (החציון השני של 2014, ו-6.8% בחציון הראשון של 2015).
יו"ר עיתון בשבע, דודו סעדה, מסר לאייס: "הציבור בישראל מבקש לקבל תקשורת אמיתית, שמדברת אמת ולא מתחנפת. עובדי העיתון נלחמים להשמיע את מה שהתקשורת האחרת מעדיפה להחביא או להתעלם. ציבור הקוראים המגוון שלנו מעריך עבודה קשה, ואת העובדה שאנו מקשיבים לצורכי הציבור הדתי לאומי. לצד התכנים בעיתון, הרי שכנס ירושלים השנתי שמפיק בשבע, מספק זווית נוספת, מברר וקובע הלכי רוח בקרב הציבור הדתי לאומי". 
 
המתחרה שלו הוא מקור ראשון שהתחזק אף הוא מ-3% ל-3.5%, עלייה של כ-17%. מדובר על הנתון הגבוה ביותר של העיתון ב-4 הסקרים האחרונים.
 
לצד המאבקים בין היומונים הגדולים, גזרה סוערת נוספת היא היומונים הכלכליים. כלכליסט רשם זינוק משמעותי מ-9.5% בחודשים יולי-דצמבר 2015 ל-11.3% בחצי השנה האחרונה, בדומה לנתון שהיה לו בקיץ שעבר - 11.4%. העיתון נהנה מחשיפה גדולה בזכות שילובו ב'ידיעות' ומכירה עצמאית של שלו.
 
למרות הנפילה של עיתון הבית שלו, דווקא  TheMarker שומר על נתון חשיפה נאה – 5.4%, בדיוק כפי שהיה בסקר שפורסם בינואר האחרון, וגבוה מהנתון לפני שנה – 4.5%, ומזה שלפני שנה וחצי – 5.1%. גם בגלובס יכולים לצאת מרוצים מסקר  TGI הנוכחי – עם התחזקות מ-4% בחצי השנה השנייה של 2015, ל-4.6% בחצי השנה הראשונה של 2016. עיתון סוף השבוע של גלובס, שמתפרסם ביום חמישי, רשם חשיפה של 2.8%, התחזקות קלה מהחציון השני של 2015 – אז החשיפה עמדה על 2.6%.
 
 

'לאשה' התחזק, 'את' זינק – ומ'עולם האישה' נפרדנו

 
 
גזרה מעניינת נוספת היא עיתוני הנשים. לאשה של קבוצת ידיעות אחרונות בלמה את הירידה כאשר קיבלה 7.7%, התחזקות מ-7.2% לפני חצי שנה, אבל נמוך במקצת מהנתונים לפני שנה ויותר. מגזין את של קבוצת יובל סיגלר, שבלם את מגמת ההיחלשות כבר לפני חצי שנה, זינק משמעותית בסקר הנוכחי וקיבל 2.7%, עלייה של כמעט 100% בתוך שנה, אז החשיפה עמדה על 1.4%. לפני חצי שנה החשיפה עמדה 1.7%, כלומר הפעם נרשמה התחזקות של כ-60%.


זינוק של כמעט 100% ל'את' (סריקה)
 
גם הדו-שבועון נשים של המגזר הדתי, זכה לחשיפה של 2.7%, וגם הוא נהנה מזינוק משמעותי בחשיפה של 80% בתוך חצי שנה – מ-1.5% ב-6 החודשים של יולי עד דצמבר 2015, וכמעט 100% בשנה. ליידי גלובס קיבלה 1.5% מול 1.4% חצי שנה לפני כן, ואילו עולם האישהשסגר שעריו במאי השנה לאחר כ-30 שנה, נפרד מאיתנו עם חשיפה של 1.3%, בדיוק כמו לפני חצי שנה וגבוה יותר מזה שלפני שנה.
 
פנאי פלוס, מגזין הבידור של קבוצת ידיעות אחרונות, התחזק ב-10% ביחס לסקר הקודם ורשם חשיפה של 3.3%. בלייזר של אותה קבוצה, רשם אותם נתונים ואותה התחזקות, וממשיך במגמת העלייה שלו, לאחר שלפני שנה החשיפה אליו עמדה על 1.8% (וכעת – 3.3%). מגזין מנטה נחלש קלות מ-2.8% ל-2.6%. מגזין The Marker התחזק קלות מ-15% לפני חצי שנה ל-1.7% כעת, בדיוק כמו לפני שנה ושנה וחצי.
 
מגזין הגורמה דרך האוכל ממשיך במגמת ההתחזקות שלו. לפני שנה וחצי החשיפה אליו עמדה על 1.1%, לפני שנה על 1.5%, בחצי השני של 2015 על 2.3%, וכעת – 3.1%, זינוק של 30% בחצי שנה, והכפלתו בכמעט פי שלושה בתוך שנה וחצי. מגזין אוטו נחלש קלות מ-1.8% ל-1.7%. 
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הארץ בשלבי העלמות וידיעות מחליף אותו כעיתון שולי (ל"ת)
    רק ישראל היום! 04/08/2016 23:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    הארץ וידיעות
    עזור 02/08/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אלה שקוראים את הזבל הזה ...חושבים מהחלק התחתון של הגוף....שונאי ישראל
    סגור
  • 8.
    עיתון של סוטים, דוחפי מקלות בישבן בפומבי, אנטישמים בזויים (ל"ת)
    רחוב חוקן 29/07/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    ל"הארץ" אין נפילה בהתחשב במס' המנויים לדיגיטל
    אור 26/07/2016 01:58
    הגב לתגובה זו
    1 6
    ברור שמס' המנויים בתשלום יהיה על חשבון המהדורה המודפסת. החשיפה לא קטנה. מה גם שמי שקורא הארץ, אכן טורח לקרוא לעומק ובאופן יסודי, ולא רק "מרפרף" כפי שקורה עם יתר העיתונים. ( ב'ישראל היום' מקסימום מסתכלים בתמונות ופותרים את התשבץ. לא יותר...)
    סגור
  • זה מה שאתה מספר ללקוחות שלך?
    הארץ 26/07/2016 11:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אה באמת מנצ? קשה להתמודד עם כישלון?
    סגור
  • 6.
    איך הם מודדים חשיפה? (ל"ת)
    אני 25/07/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    מה זה הארץ ?? (ל"ת)
    אחד 25/07/2016 13:23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 4.
    עם ישראל ממשיך את החרם על אלארד ואידיוט אחרונות (ל"ת)
    מעולה -ח ר ם עד הסוף 25/07/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 3.
    פרסום
    הארץ 25/07/2016 13:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי תבינו סוף סוף שהפרסומת שלכם הרחיקה חלק מאלו שעוד כן קראו בעיתון . מגזר נשים . מנהל השיווק עשה בדק בית האם הפרסום שלכם משרת אתכם או שמשרת רק את משרד הפרסום ....
    סגור
  • 2.
    דברו במספרים ולא באחוזים!!!!!
    סתם אחד 25/07/2016 12:59
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כתבה וסקר מטומטמים. הציבור לא אוכל את הבולשיט הזה!!!! אז מספיק לנסות למרוח מספרים באחוזים. זה לא אומר לנו כלום.
    סגור
  • דווקא אומר הרבה
    הארץ 25/07/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הציבור דןןקא אוכל את זה
    סגור
  • 1.
    הארץ - לא מפתיע
    יונתן 25/07/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    16 2
    חבורת שמלאנים, תתרסקו בכיף...
    סגור
  • העיתון הוא
    דב 25/07/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אתה טועה. הם לא שמאלנים - הם אנטישמים. והבעיה היא אחרת: מי הם אותם 3.9% שעדיין רוכשים את העיתון ההוא שאסור להזכיר אפילו בשמו? אך יש בעיה יותר גדולה שאתה צריך להיות מודע לה: גם אם יהיו להם אפס קוראים - הם ימשיכו להופיע, כי תמיד יהיו גורמים באירופה שימשיכו לממן אותם. אך אני מניח בשם "חופש העיתונות" כאילו, תגובתי אליך לא תתפרסם.
    סגור
  • חבורה של עילגים
    איתי 26/07/2016 08:23
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שלא מסוגלים להבין את הכתוב בהארץ
    סגור
  • איזה כיף
    דניאל 25/07/2016 22:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חדשות טובות תרתי משמע ... אני חושב שה3.9 אחוז זה הם עצמם קונים את העיתונים חחח
    סגור