תקשורת ומדיה

נפטרה הפובליציסטית ומייסדת העיתון 'ארץ אחרת' במבי שלג

בגיל 58 הלכה לעולמה במבי שלג לאחר מאבק במחלה קשה. על דרכה של האישה שעלתה מצ'ילה, שירתה בצה"ל, הקימה ישוב בסיני - ועסקה בתקשורת ב-30 השנים האחרונות
אלכסנדר כץ |  1
במבי שלג ז"ל (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של במבי שלג)
העיתונאית במבי שלג הלכה לעולמה לאחר מחלה קשה. היא הותירה אחריה בעל - העיתונאי יאיר שלג, ו-3 ילדים. על מועד הלוויתה טרם נמסרה הודעה.
שלג היא המייסדת והעורכת של המגזין המוערך ארץ אחרת. היא נולדה ב-1958 בצ'ילה למשפחה דתית, עלתה בנעוריה לישראל ושירתה בנח"ל. לאחר השחרור הייתה פעילה נגד הנסיגה מסיני ואף הייתה ממקימי עצמונה חבל ימית.
לאורך השנים הייתה לעיתונאית ופוליציסטית המזוהה עם הימין, אך זכתה להערכה גם באגף הפוליטי השני. את הקריירה העיתונאית שלה החלה ב-1983 בעיתון נקודה, וכעבור 4 שנים עברה לאותיות והייתה סגניתו של אורי אורבך. בשנות ה-90 אף ערכה את העיתון. בשנת 1999, בין היתר בהשפעת רצח ראש הממשלה יצחק רבין, החליטה במבי שלג להקים את עמותת ארץ נהדרת ואת מגזין האקטואליה של העמותה שעסק בתהליכים חברתיים, תרבותיים ורוחניים בחברה הישראלית ובעם היהודי. 
לאורך השנים כתבה טורים במעריב, NRG, ידיעות אחרונות והופיעה בטלוויזיה וברבי שיח בברחבי הארץ. היא הייתה חברה במועצת מוזיאון יד ושם, ושימשה כחברה מועצת הרשות השנייה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהי זכרה ברוך תנחומים ליאיר ולילדים
    מכרה 08/2016/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    במבי תחסר לנו בכל היבט של חיינו הציבוריים כאן בארץ. לזכות ולזכות ארץ אחרת יש לזקוף את המאבק בהפרטת בתי הסוהר בו נצחה, את הצפת שאלת הסכנה הציבורית בהפרטה של כל הנכסים הציבוריים. היה לה קול צלול שער לרוב למורכבות של הבעיות, קול שיחסר לנו מאד. יהי זכרה ברוך.
    סגור