תקשורת ומדיה

מכרז התאגיד לניהול הפרסום: סעיף "המפרסמים" יישמר

התאגיד מחזיר את הכדור לביהמ"ש לאחר הגשת תשובותיו לטענות שפ"מ בנוגע לסעיף המפרסמים. הוא הוסיף סייגים, כוכביות והבהרות שמטרתן לנטרל את טענות שפ"מ
משה בנימין |  1
תאגיד השידור. דיון בוועדת הכלכלה (צילום איציק הררי, דוברות הכנסת)
תאגיד השידור הישראלי החדש פרסם עדכון למכרז על ניהול זיכיון הפרסום לטלוויזיה ורדיו. כזכור, במקביל מנהל התאגיד הליך משפטי על המכרז מול שפ"מ שמחזיקה בזיכיון הפרסום של רשות השידור, ובמרכזו, הסעיף שהופך את המכרז של התאגיד לייחודי - זה שמתיר לחברה מפרסמת לגשת ולהתמודד על זיכיון הפרסום.
נכון לעכשיו הכדור חוזר לבית המשפט לעניינים מנהליים לאחר שאתמול הגישה המחלקה המשפטית של התאגיד את תשובותיה לטענות שפ"מ בנוגע לסעיף המפרסמים. בשורה התחתונה, התאגיד אינו נסוג מהחלטתו להעניק למפרסמים זכות להשתתף במכרז אך בתשובותיו לבית המשפט הוא מוסיף סייגים, כוכביות והבהרות שמטרתן לנטרל את טענות שפ"מ. כעת על בית המשפט לקבוע דיון חדש שבו יוחלט כיצד לפעול - האם לקבל את טענות שפ"מ ולהמשיך במכרז ללא מפרסמים או לאשר את המכרז כפי שהתאגיד מבקש להוציאו לפועל.
כזכור, עם פניית שפ"מ לבית המשפט ותחילת ההליך המשפטי ביטל בית המשפט את מועד ההגשה הסופי של ההצעות להתמודדות במכרז, עד למועד קבלת ההחלטה בסוגיה. במועד הדיון הקודם בנושא בבית המשפט, הקים ומינה התאגיד מועצה מטעמו וזו גיבשה, קבעה ועדכנה את מכרז הפרסום שאת גרסתו החדשה הגישה לבית המשפט. נכון לנקודת זמן זו, המכרז פתוח לכל מציע פוטנציאלי שעומד בתנאיו, כמו גם הדיון המשפטי בעניין. 
 

התאגיד ינסה לגשר בין האינטרסים במקרה ומפרסם יזכה במכרז

בין התיקונים והעדכונים ששולבו במסמכי המכרז החדשים, על הזוכה לבנות מחירון בסיס לפרסום בנפרד לכל אמצעי מדיה של התאגיד. התאגיד שומר לעצמו מנגנון פיקוח ובקרה לפיו מחירון הבסיס יאושר על ידי מנכ"ל התאגיד והזוכה יהיה רשאי לעדכן את מחירון הבסיס מעת לעת בכפוף לאישור המנכ"ל. סעיף נוסף קובע כי לא ישודרו פרסומות בחינם, למעט פרסומים מאת התאגיד או עבורו, שקיבלו את אישור המנכ"ל, ולמעט תשדירי פרסום שניתנו כבונוסים במסגרת חבילת פרסום ששולמה עליה תמורה מלאה. עם זאת, בונוסים אלו לא ישודרו בשעות הפריים בטלוויזיה או בשעות האזנה גבוהה ברדיו.   
סעיף נוסף ששולב בגרסת המכרז החדשה והמעודכנת נוגע ל"גילוי מידע". לפיו, "במידה והמציע מחזיק במישרין או בעקיפין בסוג מסוים של אמצעי שליטה במפרסם, כהגדרתו במכרז זה, הוא יפרט זאת במסמך נפרד שיצורף להצעתו ובמסגרתו יציין את זהות המפרסם ואת אופן האחזקה בו, בצורה ברורה ומפורשת".
במקרה שכזה, מציין התאגיד - "כל מקרה שבו הזוכה במכרז מחזיק במישרין או בעקיפין בסוג מסוים של אמצעי שליטה במפרסם כהגדרתם במכרז, ועדת המשנה לפיקוח על היחידה המסחרית של המועצה, לאחר שתתייעץ עם היועץ המשפטי וסמנכ"לית שיווק ומכירות, תקבע האם יש בכך משום חשש לניגוד עניינים. במקרה שתקבע כי קיים חשש כאמור, הסכמים עם מפרסמים בקטגוריה או בקטגוריות הרלבנטיות, יועברו לאישור מוקדם של היחידה המסחרית. בנוסף לאמור, תהיה רשאית היחידה המסחרית לקבוע הסדרים נוספים לפי העניין".

התאגיד: החשש לא מצדיק שינוי בשיקול המסחרי של עידוד תחרות
באתר התאגיד מצורפת בנוסף הבהרה לצד מסמכי המכרז המעודכנים לפיה "חברי המועצה החליטו כי אין לאסור השתתפות של מפרסם במכרז וניתן להותיר את נוסח הכללים שעניינם "סייגים להשתתפות במכרז" על כנם וכי לעניין העמדה כי מתעורר חשש מסוים לכאורה, נראה שאין בו כדי להצדיק שינוי בשיקול המסחרי של עידוד התחרות והשגת התנאים המקסימאליים במסגרת המכרז, והחשש הזה יוסדר בכללי הפרסומות".
"כמו כן"'מציינת מועצת התאגיד' "הובהר כי עם השלמת הדיון בכללי הפרסומות ניתן יהיה לקבל החלטה סופית לגבי השתתפות מפרסמים במכרז לצד ההסדרים המשלימים פיקוח עליהם. בהתאם לכך, כללי הפרסומות שלהלן נקבעו על ידי מועצת תאגיד השידור הישראלי בשים לב לכך שמדובר בהסדר שיחול על הזוכה במכרז ומכאן גם על מי שנקבע שרשאי להשתתף במכרז. והם נועדו, בין היתר, כדי להסדיר חשש לניגוד עניינים שעולה ממצב שבו מפרסם יזכה במכרז".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תאגיד השידור
    מבפנים 09/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מנסים להמציא את הגלגל מחדש... בקול ישראל מערך הפירסומות פעל ופועל שנים כראוי. ארדן השחצן ולפיד הקברן הרסו גוף מתפקד כהלכה בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן וכעת מנסים להמציא אותו מחדש. שלומיאליות וטיפשות. בכל מקרה לא יאפשרו לתאגיד לפעול. יחסמו אותו בכל מיני תירוצים עד שימות מעצמו.
    סגור