תקשורת ומדיה

פתחי וזמרי העלו לשידור את נחום ברנע: איך זה הסתיים?

אחרי הטור של ברנע שזכה לבולטות ב'ידיעות', עלה הפובליציסטית לשיחה אצל זמרי ופתחי - שבאופן קבוע מבקרים אותו ברשתות החברתיות. האזינו לשיחה
כתבי אייס |  4
נחום ברנע (צילום יח"צ)
אחרי שהבוקר (יום א') פורסם כמעט על כל שער ידיעות אחרונות טורו של נחום ברנע "תדע כל אם עברייה", בעקבות ההשוואה הבעייתית של נתניהו בין החייל היורה אלאור אזריה לחיילים שנפלו או נעדרים, התראיין הפובליציסט הבכיר של העיתון אצל נועם פתחי ויותם זמרי, בתכניתם 'פתחי וזמרי בעם' ברדיו דרום ורדיו גלי ישראל.
"רדיו דרום, שיחייה עד 120 וישגשג, אבל הוא גם יכול להיעלם, לא יקרה שום אסון", אמר ברנע, "ידיעות אחרונות הוא עיתון חשוב מאד במדינת ישראל. אם יהיה ידיעות אחרונות אחר, יהיה ידיעות אחרונות אחר. לעומת זאת צה"ל הוא דבר מאד חשוב...". בשלב זה נקטע ברנע על ידי המראיינים. 
נראה היה כי ברנע ניסה לשים על אותה משוואה את רדיו דרום וידיעות אחרונות, שחשיבותם פחותה מזה של צה"ל, אולם ברשתות החברתיות דווקא ניתחו זאת כמעין התנשאות של איש ידיעות על התחנה הדרומית. 
 אבישי עברי על דבריו של נחום ברנע
ברנע זוכה לעיתים קרובות לביקורת נוקבת מצידם של יותם זמרי ונועם פתחי, המזוהים עם הימין, בפייסבוק הפרטי שלהם. למרות זאת הוא הסכים לעלות לשידור בתכניתם היומית. 
על דבריו של נתניהו, שאמר כי התקשר להורי החייל היורה כפי שעהתקשר להורים שבניהם נפלו או נעדרו (והתנצל על כך בהמשך), אמר ברנע: "אבל הוא אומר שהוא לא מתקשר להורים שבטרגדיה, לא צריך להגזים אבל במצוקה בגלל שבנם מואשם בעבירה של בבית דין צבאי, הוא לא מתקשר לאחרים. הוא מתקשר, ככה הוא (נתניהו) אומר, להורים שכולים. אז ההשוואה אני עושה אותה? הוא עושה אותה". 
 
זמרי: "נחום זה דמגוגיה, אתה משווה בין מקרים פעוטים למקרה שהפך פה לשיחה הציבורית המובילה בשנה של רציחות, המקרה הכי מסוקר פה במדינה, זה משפט אלאור אזריה. אתה נוקט בדממוגיה קלה". פתחי הוסיף: "המדינה לא חושבת שנתניהו עשה משהו חמור שהוא התקשר לחזק משפחה שהולכת לעבור שנה של טרגדיה של משפש של חייל".
על כך ענה ברנע: "אני לוקח צד. אני חתום על הדבר הזה. אם יש לך טענות תבוא בטענות אליי". בכך התייחס לביקורת כלפי נתניהו בטור עצמו, אבל לא לכותרת הטור "תדע כל אם עברייה" ולבולטות שקיבל בשער העיתון. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שמולי
    שמואל 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחום ברנע ‏זקן מאוד מדבר שטיות כמו כל השמולנים אפס אחד גדול
    סגור
  • 3.
    ביקורת
    yediot 09/2016/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    נתניהו צודק. כבר מזמן "ידיעות" זה לא עיתון. אפשר להשוות אותו עם פראבדה או עם עיתונים מצפון קוריאה. וברנע הוא זדאנוב החדש.
    סגור
  • 2.
    היקום קורס לתוך עצמו
    מו-דג 09/2016/25
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אח״כ זמח בוכים שהתקשורת שמאלנית ואין לימין פתחון פה. לעניין עצמו, רוה״מ טעה בהשוואה אומללה ואח״כ הוא מסתבך ומתנצל כהרגלו בנסיון לרצות את כולם.
    סגור
  • 1.
    סוף סוף מישהו מעז לבקר את ידיעות (ל"ת)
    אבנר 09/2016/25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור