תקשורת ומדיה

המהדורה היומית של וסטי תיסגר; ynet יעלה גרסה ברוסית

כחלק מהשינויים בקבוצת 'ידיעות' והקיצוץ בעולמות הפרינט, התוכן היומי של העיתון שנוסד לפני 24 שנים, יעבור לבית חדש - בגרסה רוסית חדשה של ynet. עובדים חוששים לעתידם
אלכסנדר כץ |  1
וסטי (צילום סריקה)
שינויים בגזרה הרוסית של קבוצת ידיעות אחרונות. לאייס נודע כי הקבוצה תפסיק להדפיס את המהדורה היומית של וסטי, אבל תשאיר את מהדורת סוף השבוע. במקביל, עובדים בקבוצה על הקמת גרסה רוסית ל-ynet - שתפיץ את התוכן היומי בשפה זו.
וסטי הוקם ב-1992, והחליף עיתון קודם של קבוצת ידיעות אחרונות בשפה הרוסית בשם 'ידיעות ישראל'. העיתון מקבל מאמרים מעיתוני הקבוצה, ומפעיל גם מערכת תוכן שכוללת כ-15 עובדים. וסטי מופץ כעיתון יומי עם מוספי ספורט, דעה ומגזין, ועיתון סוף שבוע עם מוספים שבועיים. לצד זאת הוא גם מפיץ מגזינים. בחודשים האחרונים מונתה יעל אדמוני, עורכת הראשית של ידיעות תקשורת, לעורכת האחראית של העיתון, למרות שאינה מבינה את השפה הרוסית, דבר שעורר באותה עת ביקורת בתוך העיתון.
היום (יום ג') כינסה אדמוני את עובדי העיתון והודיעה להם על סדרת השינויים בו. הדפסת העיתון היומי תופסת ב-1 בינואר 2017, חלק מן המוספים יבוטלו, והזרוע הרוסית של 'ידיעות' תשים דגש נרחב הרבה יותר על דיגיטל, כאשר עד כה לא הפעילה כלל אתר אינטרנט תוכני, אלא אתר מכירתי.
לחלק מן העובדים נמסר כי הם יעברו לעבור עבור הגרסה הדיגיטלית החדשה של וסטי באתר ynet, דבר שכבר מעורר מרמור בקרב אנשי העיתון, שיאלצו על פי הערכות להיפרד מחלק מהחברים, ואחרים - עובדים מבוגרים שלא ברור כיצד ישתלבו בעולם הדיגיטלי החדש.
המהלך הנוכחי הוא עוד צעד בשינויים שעוברים על קבוצת ידיעות אחרונות, עם איחוד חלק מן המערכות והמעבר לראשון לציון. הפרינט של הקבוצה, בדיוק כמו כלל שוק הפרינט הישראלי, נמצא במצב בעייתי, ובהנהלת ידיעות כבר החליטו בעבר לשים דגש רחב הרבה יותר על הדיגיטל. בין היתר נבנתה אפליקציה חדשה, צומצמו מוצרי פרינט, העורך הראשי של העיתון רון ירון קיבל את האחריות גם על ynet, ואילו מנכ"ל האתר אבי בן טל צפוי להתמנות למנכ"ל קבוצת ידיעות כולה. בשנה האחרונה כבר מנהל בן טל את מדיניות הדיגיטל של כלל קבוצת ידיעות אחרונות, והמהלך הנוכחי עם וסטי הוא אחד כזה.
יעל אדמוני ו-ynet סירבו להגיב. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסוף ידוע מראש
    מכיר את בן טל 10/2016/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל ברור וצפוי. ידיעות בדרך לצמצום. בסוף יישאר YNET ועוד קצת אבל מה שבטוח הוא שבן טל בסוף יפיל את ידיעות ואת נוני. ימים יגידו......
    סגור