תקשורת ומדיה

יוצרים להנגבי: "אל תצטרף למחול שדים, עשה המוטל עליך"

במכתב ששוגר היום לשר הנגבי הנכנס למשרד התקשורת כותבים היוצרים שתומכים בהקמת התאגיד: "אנו מבקשים מאדוני לעמוד על המהות המקצועית של תפקידו ולשים סוף לפארסה הבזויה"
משה בנימין |  3
צחי הנגבי (צילום לע"מ - משה מילנר)
איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל שיגרו הבוקר (יום ב') לממלא מקום שר התקשורת המיועד, השר צחי הנגבי מכתב בעניין תאגיד השידור הישראלי - כאן. היוצרים שתומכים בהקמת התאגיד, כותבים להנגבי: "מדבריך בתקשורת, מאז שנודע על המינוי עולה חשש ממשי כי אין בכוונת ממשלת ישראל ואין בכוונתך להוביל את התקשורת הישראלית ואת השידור הציבורי הישראלי לשרת את טובתם של אזרחי מדינת ישראל".
"נהפוך הוא" הם כותבים, "מסתמן כי בכוונתך להמשיך את המגמה שאפיינה את פעילות שר התקשורת בנימין נתניהו לאורך כל כהונתו בתפקיד זה המשך ההתעמרות והעמסת אי הוודאות על שוק התקשורת, אשר משפחות העובדים בו נאנקות תחת נטל חוסר הביטחון התעסוקתי".
"זה שנים" מציינים היוצרים במכתבם, "שאנו מפללים לבית אמיתי ליצירתנו וזה שנים שאנו נלחמים להפיכתה של רשות השידור לבית שכזה. פעלנו באמצעים פוליטיים, משפטיים ובעיקר מקצועיים וניסינו בכל אמצעי חוקי העומד לרשותנו להוביל ולקדם שינוי זה, אך כל ניסיונות הרפורמה כשלו. עתה, משמונת לתפקיד, הצטרפת גם אתה למחול השדים סביב תאגיד השידור הציבורי "כאן" והתחלת לשפוך את השמן הדרוש על מנת להצית מחדש את להבות סגירתו".
התעמרות בנו, בעובדי כאן ובעובדי רשות השידור
לטענת היוצרים, אי הודאות סביב הקמת התאגיד הינו כהתעמרות בהם, וכן בעובדי התאגיד 'כאן' ועובדי רשות השידור, שכן אלו הראשונים עזבו מקומות עבודה בטוחים לטובת הקמתו ואילו חייהם של עובדי רשות השידור מצויים כבר תקופה ארוכה בין תקווה לייאוש - 50% מהם לפחות אמורים להיקלט בתאגיד השידור הישראלי והיתר אמורים לפרוש בהסדרי פרישה ראויים, אך עתידו הלוט בערפל של התאגיד הופכים את הכל לפארסה מכוערת. 
"רגע לפני שאנו חוזרים לרחובות" הם מוסיפים, "אנו מבקשים מאדוני לעמוד על המהות המקצועית של תפקידו ולשים סוף לפארסה הבזויה! עשה את המוטל עליך כשר התקשורת ותן את הכבוד לעבודתם של כל גורמי המקצוע הממשלתיים והפרלמנטריים העמלים בשנים האחרונות על פתרון איכותי לשוק התקשורת בישראל.....אנו מזכירים לך כי ללא קשר לשאלה מי מינה אותך לתפקידך, אחריותך כלפי הציבור הישראלי היא לנהוג בתפקידך באחריות ובמקצועיות מתוך ראייה של האינטרס הציבורי. בשאלה זו אין צורך להתחבט אנו שבים ומזכירים כי 14 ועדות כבר עשו את העבודה הזו לפניך והגיעו לאותה המסקנה. סגירת רשות השידור היא המעשה ההגון והאחראי עבור אזרחי ישראל".
כבל: לא נרים ידיים
בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, התייחס היום (יום ב') בישיבות ועדת הכלכלה לסאגת תאגיד השידור הציבורי ואמר: "הגשנו בג"ץ ראשון והצלחנו לייצר עלייה לאוויר ב-30 באפריל. בג"ץ נוסף שהגשנו אמרו לנו לחזור ב-30 באפריל. כל השמועות שהגיעו אלינו מעידות ששר התקשורת הנוכחי, בהעברת המקל לשר החדש הנגבי, הנחה לקפד את ראשו של התאגיד. מי ששמע את דבריו של השר הנגבי יכול היה להבין שהפקודה ניתנה, ועכשיו מחכים לראות מה תהייה דרך הפעולה. מעבר לעובדה שמדובר בעשרות ומאות מיליוני שקלים שנזרקים לפח, מעבר למאות העובדים בתאגיד שאמליץ להם להגיש תביעות אישיות - אני רוצה לומר ששר האוצר עד לרגע זה עמד בגבורה. אלא שעד שזה לא נגמר זה לא נגמר ורק אדם אחד יכול לסיים את זה, חוץ מבג"ץ, וזה השר כחלון. מי שחושב שאנחנו מתכוונים להרים ידיים בעניין הזה טועה טעות מרה".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הנגבי בא לחסל את התאגיד
    מבפנים 02/2017/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשליחות נתניהו כמו ארדן השחצן ולפיד הקברן חיסלו את רשות השידור בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן
    סגור
  • 1.
    את היוצרים מעניין גורל עובדים! אשרי המאמין!
    יוצרים-חבורת הצבועים 02/2017/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ראינו את המוטיבציה של היוצרים בעידוד זריקת אלפי עובדי תעשיית הטלוויזיה לרחוב.
    סגור
  • איך הרשות בכלל יכולה לעזור לאותם יוצרים? (ל"ת)
    סוני 02/2017/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור