תקשורת ומדיה

עבר קריאה ראשונה: i24news ישודר בכבלים ובלוויין

המועצה לשידורי כבלים ולוויין תוכל לאשר לכבלים וללוויין לשדר ערוץ חדשות בינלאומי בהתאם לכללים שתקבע, שיוודאו שעיקר שידורי הערוץ מיועדים לציבור שמחוץ לישראל
משה בנימין | 
ערוץ i24news (צילום אלכסנדר כץ)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעתו של ח"כ נחמן שי לתקן את חוק התקשורת ולאפשר להעביר בכבלים ובלוויין גם שידורי חדשות בינלאומיים המופקים בישראל. זאת בניגוד למצב כיום, המאפשר לכבלים וללוויין לשדר אך ורק ערוצי חדשות בינלאומיים המופקים בחו"ל. אישור ההצעה של ח"כ שי, עליה חתומים חברי כנסת רבים נוספים, מאפשר לכבלים וללוויין להעביר למנויים בישראל גם את ערוץ i24news, שמשדר חדשות לעולם בערבית, אנגלית וצרפתית מישראל.
לדברי כבל, יו"ר ועדת הכלכלה: "המועצה תקבע כללים שיוודאו שהבעלות הצולבת לא תפגע בעצמאות המערכת ובגופים אחרים". כבל הזכיר כי בישיבה קודמת עסקה הוועדה בשאלת הבעלויות הצולבות, על רקע העובדה כי בעלי הערוץ פטריק דרהי הוא גם בעלי אחת הפלטפורמות (HOT). כבל הבהיר כי המועצה תצטרך לוודא שהשידורים אינם בעברית. 
בהתאם לכך אושר כי, המועצה לשידורי כבלים ולוויין תוכל לאשר לכבלים וללוויין לשדר ערוץ חדשות בינלאומי בהתאם לכללים שתקבע, שיוודאו שעיקר שידורי הערוץ מיועדים לציבור שמחוץ לישראל וכן תוודא את עצמאותה של מערכת החדשות. בדיון נקבע כי המועצה תצטרך לקבוע את הכללים תוך 90 יום מיום פרסום החוק ברשומות.  
היועץ המשפטי של הערוץ, עו"ד אוריאל בובלי, אמר כי "הערוץ משדר פרסומות המיועדות לקהל בחו"ל וזה לא יוכל להשתנות". מנהל הפרויקטים במועצה, יונתן בייסקי, אמר כי "גם ערוצי חדשות בינלאומיים המופקים בחו"ל ומשודרים בישראל משדרים פרסומות, וכל עוד הן לא מיועדות לקהל הישראלי ניתן לעשות זאת".
לדברי יוזם החוק ח"כ שי: "בישראל יש אוכלוסייה רחבה שמשוועת לשידורים באנגלית, ערבית וצרפתית. כבר שנים אחדות אני מנסה להביא לכך שלתוך מדינת ישראל ישודרו שידורים בשפות זרות, אנגלית, ערבית וצרפתית. נוצר כשל שוק, רשות השידור זנחה את התפקידים שלה לשדר בערבית, ברדיו ובטלוויזיה, והערוצים המסחריים גם הם נמנעים מכך כי אין רייטינג וכסף. מצד שני יש אוכלוסייה רחבה שנזקקת לשידורים הללו ודוברת את השפות הללו. ניסיתי לכפות על רשות השידור לעשות את זה לא הצלחתי, גם על התאגיד ולא הצלחתי ואז פניתי לאופציה של ערוץ i24news שמשדר מיפו בשלוש השפות הללו, ללא מימון ממשלתי או ממלכתי. חשבתי שהדרך הכי קצרה לחבר בין שתי הנקודות, ללא עלות ממשלתית, היא לאפשר ל i24news לשדר לתוך מדינת ישראל".
נשיא ומייסד i24news, פרנק מלול, התייחס גם הוא להצעה בישיבה הקודמת ואמר: "הערוץ הוא בינלאומי, ייסדנו אותו לפני 3 שנים כערוץ סטארט אפ ואנחנו משדרים למיליארד בתי אב בעולם ומעסיקים 300 עובדים. אני לא פה כדי להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, אלא על העולם באשר למציאות במזרח התיכון והגיוון בישראל. בעולם חושבים על ישראל באופן חד ממדי ואנחנו רוצים להביא את הגיוון ולהראות לעולם שאנחנו דמוקרטיה - וכן אני רוצה להשפיע על אנשים בתוך ישראל אבל לא על אזרחי ישראל - אני רוצה להשפיע על התיירים שמגיעים לישראל, שיראו לעולם את המציאות האמתית כאן". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה