מדיה

הצ'מפיונס נשאר בערוץ הספורט; הזכויות זינקו פי 5 ל-15 מ' יורו

הזכויות לליגת האלופות זינקו, בין היתר בגלל ביטול חובת ה-MUST SELL וכניסתה של פרטנר לשוק הטלוויזיה והניסיון שלה לשים יד על מפעלי ספורט פופולאריים
אלכסנדר כץ |  1
רונלדו והגביע, גמר ליגת האלופות (צילום גטי אימג'ס ישראל)
עוד חסימה של פרטנר בשוק זכויות השידור. חברת RGE המפעילה את ערוץ הספורט, תשלם 15 מיליון יורו לעונה עבור ליגת האלופות, בחוזה ל-4 עונות. עד כה היא שילמה כ-3 מיליון יורו, ואולם בשל הכניסה של פרטנר לתחרות על הזכויות, הן זינקו פי 5 לערך.
בשבוע שעבר נערך השלב הראשון בהתמודדות, בהשתתפות כל גופי שידור תכנית הספורט - ערוץ הספורט, צ'רלטון ו-ONE, אליהם הצטרפה פרטנר שאמורה להשיק בקרוב את שירות הטלוויזיה שלה. על פי הערכות, הסכום הגבוה הוצא בשלב הראשון על ידי פרטנר - כ-10 מיליון יורו, בהתמודדות מול RGE ו-ONE. בהתמחרות השנייה החליטו ב-RGE כי אסור להם לאבד את הזכויות של המפעל הכי חשוב שערוץ הספורט משדר, במיוחד לאחר שהערוץ הפסיד את הזכויות לליגה הספרדית שנה לפני כן, והגישו סכום גבוה במיוחד.
פרטנר מוכנה לשים הרבה כסף על השולחן תמורת זכויות שידור, אולם עד כה היא הפסידה בכל ההתמודדויות שלה, הן בזכויות על הכדורגל הישראלי לצ'רלטון, שנאלצה לשלם 126 מיליון שקלים (זינוק של פי 3), והן בגזרת הליגה האנגלית, שגם בזכויותיה זכתה צ'רלטון תמורת כ-7 מיליו יורו בעונה (זינוק של פי 5). 
בכל מקרה שוק זכויות השידור בתחום הספורט נכנס בשנתיים האחרונות לסחרור, ורפורמת ה-MUST SELL שהוכנסה לחוק ההסדרים, אמורה הייתה לקרר אותו במקצת. אולם התנגדות של כמה ח"כים בליכוד, בהם דוד ביטן, הובילה להוצאתו מחוק ההסדרים, וכעת אין דיון עליו. במשרד התקשורת הודיעו בשבוע שעבר כי הם פועלים בתיאום עם הממונה על ההגבלים העסקיים במטרה לקבוע הסדרים שימנעו בלעדיות בתכני ספורט, בהליך של MUST SELL. אותו הליך קובע חובת מכירת תכנים בתחום הספורט, מה שהיה מונע זינוק כל כך חד במחיר זכויות השידור.
בכל מקרה, כעת הזינוק במחירי הזכויות צפוי להגיע בקרוב גם לכיסים של הצופים, כאשר הפלטפורמות HOT ו-yes ידרשו, שוב, לשלם על כך. בשנה האחרונה כבר נאלצו 2 החברות לפתוח את הכיס, ואולם yes סירבה בתחילה, מה שהוביל למאבק בין RGE לבין yes ואפילו להחשכת המסמכים במהלך שידור משחקיה של מכבי תל אביב ביורוליג. 
אגב, גורמים בשוק הטלוויזיה טוענים כי מאחורי ההצעה של ONE עמדה yes, ושנמצאת ביחסים עכורים עם RGE, שמאחורי הצעתה עומדת HOT. הכוונה היא ש-2 חברות הטלוויזיה הרב ערוצית מגבות את ההצעות בסך עשרות מיליוני דולרים, לחברות שהכיס שלהן לא עמוק כל כך. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה שאת רוב הכסף הוט ויס שמו כדי לא לאבד מנויים
    אליהו 26/03/2017 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ערוץ הספורט לא היה הנפגש העיקרי מהסיפור. הוט ויס היו מאבדים המון צופים והם פחות סופרים את הכסף. בכל מקרה, הצופה ישלם...
    סגור