תקשורת ומדיה

יואב יצחק תובע עו"ד - שטוען מנגד ל"רדיפה" ותובע בחזרה

ניסיון של עו"ד שחר שוורץ לפרסם טור ב-NEWS1 על לורי שם טוב ומוטי לייבל, הוביל לכתבות של מו"ל האתר נגדו. מעצר שם טוב ולייבל הדליק שוב את הזירה - וכעת יש תביעות הדדיות
אלכסנדר כץ | 
מו" NEWS1, יואב יצחק (צילום מסך: באדיבות 'חדשות 2')
עו"ד שחר שוורץ תובע 225 אלף שקלים מיואב יצחק, מו"ל ועורך אתר NEWS1, בטענה לפרסומים שיש בהם לשון הרע, הפרת פרטיות, הפרת חוזה וגרימת נזק ממוני, בשלל כתבות נגד התובע. תביעה זו מגיעה כתביעת נגד לתביעה שהגיש זמן קצר לפני כן יצחק עצמו נגד שוורץ, וזאת בעקבות מכתב דרישה של שוורץ כי יצחק יסיר פרסומים נגד באתר האינטרנט שלו.
"שיטת הפעולה של הנתבע ניכרת כ'נעיצת שיניים' בבשרו של הקורבן באופן תקיף, אגרסיבי, משולל כל רסן, והכל מתוך עיוות המציאות, העלאת שקרים במודע ובכוונת זדון, ומתוך כוונה זדונית לפגוע ותוך התעלמות מכללי האתיקה העיתונאיים המחייבים יושרה עיתונאית ומתן זכות תגובה", נפתחת התביעה שהגיש עו"ד שוורץ. התביעה עוסקת ב-2 ידיעות שפרסם יצחק בתחילת 2015.
בכתב התביעה מציין עו"ד שוורץ כי הוא פנה ליצחק בבקשה לפרסם כתבה בדבר הבלוגרים לורי שם טוב ומוטי לייבל, והכפשות הרבות שלהם לכאורה כלפי שופטים, עורכי דין עובדות סוציאליות, שוטרים ועוד. התובע טוען כי לא הכיר את הנתבע ולכן לא ידע על טיב הקשר לכאורה בין יצחק לבין שם טוב. "הסתבר שהיה קשר יותר מדיי טוב שלא רק שלא הוביל לכתיבת הכתבה נגד הבלוגרית המכפישה אלא שיואב יצחק איים על התובע שיכתוב עליו כי הוא פגע בחברה שלו מכאן שהוא ירדוף אותו - אמר ועשה", נכתב בתביעה. "לימים הסתבר שהנתבע השתמש בשירותיה של אותה בלוגרית לורי שם טוב  כאשר 'שתל' אותה בשם אחר ("ולרי") לעבוד כמזכירתו של עו"ד יוסי כהן ובתמורה היא העבירה ליואב יצחק מידע. באותה תקופה היה סכסוך בין יואב יצחק לעו"ד יוסי כהן".
שוורץ, שלמען האמת אינו נחשב לפרקליט מוכר מאד לציבור הרחב, טוען כי לאחר ששלח את החומרים ליצחק, זה התקשר אליו ואמר: "אני חבר של לורי שם טוב... לא רק שאני לא אכתוב עליה אני אכתוב עליך ואפיל אותך כך שלא תהיה לך לעולם עבודה". כבר למחרת פורסמה ידיעה ב-NEWS1 וכעבור עוד יומיים – עוד ידיעה נגד שוורץ, מבלי לקבל תגובה. בכתבה הראשונה נכתב כי "עוה"ד שחר שורץ מתנהל בהפקרות מוחלטת - הוא הפר איסורי פרסום, שיגר איומים, ניסה לסחוט באיומים ובנוסף הפיץ מסמכים חסויים ופרטיים - התנהלותו מעלה שאלות בדבר כשירותו לשמש עורך דין". בשנייה הוסיף כי "עוה"ד שוורץ מפיץ בדותות ומפר צווים ומטריד שורה של גורמים כולל כעורכי דין - שוורץ לא נמנע משימוש בשפת ביבים ומשיגור איומים ואף מסרונים המטילים דופי בשופט תוך התייחסות לנטיותיו המיניות של אותו שופט - שוורץ זוכה מחמת הספק מכתב אישום שהוגש נגדו, שבו הואשם באיומי על ראייתו בפגיעה שלא כדין בגופה באומרו לה כי ירצח אותה אך השופטת קבעה לגבין לא התרשמתי שהנאשם חף מכל פשע והמתלוננת לכאורה העלילה עליו עלילות בדים".
לדברי עו"ד שוורץ, "הנתבע מהלך אימים על אושיות המשפט בישראל: עורכי דין חוששים לייצג מפניו, שופטים חוששים להתעסק אתו כי הנתבע ידוע כאיש מדור וריב שמי שנכנס אתו לעימות לא יוצא ממנו שנים ושמם יוכפש ויהיה  להם רע". הוא הוסיף עוד כי "מיותר לציין שאין אמת בפרסום שפרסם יואב יצחק".
לפני כחודש נעצרו לורי שם טוב ומוטי לייבל, ובכתבה בחדשות ערוץ 2 נכתב כי השניים חברים על פי החשד ב"כנופיית טרור רשתי" שפועלת משנת 2009 במטרה להטיל אימה ולשתק את המערכות שפועלות לטובת רווחת הילדים בישראל. בין היתר הצמד מכפיש על פי החדש את שמם של עובדים סוציאליים, עורכי דין ושופטים. המעצר של השניים הוביל לדברי עו"ד שוורץ, את יצחק ל"לחדש קידום של ההכפשות בגוגל ולכן שחרר שוב את הפרסומים 'מהמקום הסגור' (כתבות ארכיון ב-NEWS1 ניתן לראות רק את הכותרת הראשית והמשנה, ותמורת תשלום לקרוא את האייטם עצמו, א"כ) למקום שכל אחד יוכל לראות".
ומדוע תביעת הדיבה של עו"ד שוורץ נדחתה בשנתיים? שוורץ כותב בתביעה כי "שקל כבר במועד פרסום הכתבה (אפריל 2015) להגיש תביעה, אך מביני דבר הציעו לתובע 'לא להתעסק' עם יואב יצחק מאחר והוא מקושר לעבריינים ואכן התובע שוכנע שהפרסום יעלם מעצמו אך לא כך היה מאחר ומר יואב יצחק השקיע בכוונה בקידום ההכפשות ובהשארתם בראש תוצאות החיפוש". לאחר מעצרם של שם טוב ולייבל, "הבין התובע כי רק מר יואב יוכל להסיר את ההכפשות ולכן שלח בפעם נוספת מכתב התראה למר יואב יצחק מכתב התראה ב-2 במארס 2017".
ואכן, באותו יום בו התקבל המכתב אצל יצחק, זה הגיש תביעה נגד עו"ד שוורץ אותה פרסם באתר NEWS1. בתביעה שהגיש יצחק לבית משפט השלום בפתח תקווה בסך 150 אלף שקלים, והגיעה לידי אייס, נטען כי עו"ד שוורץ פרסם פרסומים כוזבים על יצחק, בין היתר ב-1 במארס "במטרה להכתים את התובע כמי שמתקיימת נגדו חקירה משטרתית במסגרתה כבר נעצרו 6 חשודים, וכמי שעתיד התובע (יצחק, א"כ) תוך זמן קצר להיעצר. הנתבע ידע היטב כי פרסומיו כוזבים והזויים". אותם פרסומים היו בפייסבוק של שוורץ, כמו גם בהתכתבויות וואטסאפ.
לדברי יצחק, "פרסומיו של הנתבע נגד התובע... נעשו בכוונה לפגוע בתובע, וזאת בנקמה על  פרסומים שעשה התובע ב-NEWS1, בהם הצביע על התנהגותו הקלוקלת והמופקרת של הנתבע נגד כמה גורמים – כולל נגד שופט בית משפט שלום – וכן על מעשים פליליים לכאורה שביצע הנתבע", ופה מפרט יצחק את אותם מעשים פליליים לכאורה, כגון הפרת צווי איסור פרסום, שיגור איומים, סחיטה באיומים ועוד.
על אותם פרסומים ותביעה שהגיש נגדו, טוען עו"ד שוורץ כי "אין כל ספק שאין המדובר בפעילות לגיטימית מצד 'עיתונאי סביר' אלא ברדיפה - ניתן לראות זאת אף מרוב התגובות שאנשים כתבו לא לכתבה שלא מבינים איזה עניין מצא יואב יצחק בעו"ד שחר שוורץ". לדבריו "עו"ד שוורץ שחר אינו מעניין את הציבור ויואב יצחק אף הגדיל לעשות עת קרא לכלל הציבור להגיש תלונות נגד שחר שוורץ ואכן כך היה, מספר עבריינים שלוחים של יואב יצחק הגישו כנגד עו"ד שחר שוורץ תלונות שווא".
יואב יצחק נחשב לתחקירן מעולה שעל שמו שלל חשיפות מהדהדות משנות ה-80 וה-90, אבל כזה שנחשב גם לשנוי במחלוקת, ואף כוחני בהתנהלותו, כמו גם כזה שאינו מבקש תמיד תגובות ממושאי סיקורו. הוא היה כתב במעריבגלובסהעיר והעולם הזה, פרסם סדרת כתבות על קונצרן כלל שהובילו לחרם מודעות של החברה על מעריב. פרסום של יצחק הוביל להתפטרותו של שר המשפטים יעקב נאמן מממשלת נתניהו הראשונה. חשיפה גדולה שלו היא "פרשת סרוסי" ב-1999 על פיה נשיא המדינה באותה עת, עזר ויצמן, קיבל במהלך כהונתו כח"כ ושר, מאות אלפי שקלים מאיש העסקים אדוארד סרוסי, מבלי שדיווח על כך. בעקבות כך נפתחה חקירת משטרה, ו-ויצמן התפטר מתפקידו. יצחק גם חשף כמה פרשיות שחיתות הקשורות לאהוד אולמרט בהן למשל סיפור העטים. 
בשנת 2015 פרסם יצחק פרסומים רבים על תת-ניצב אפרים ברכה, וטען להתנהלות בעייתית של הקצין הבכיר. ברכה התאבד, ונגד יצחק הופנו אצבעות מאשימות בעקבות כך. לפני כחודשיים חויבו יצחק ואתרו בתשלום פיצויים בסך 30 אלף שקלים למי שהיה מנהל קול ישראל לשעבר אריה שקד, בעקבות פרסום באתר שכינה את שקד "עבריין". יצחק ערער על ההחלטה.
יואב יצחק אמר לאייס: "הוא שלח מכתבי נאצות, פרסם דברים בפייסבוק, וכאשר הוא עבר את הגבול והגשתי נגדו תביעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה