מדיה

כתב הבריאות של ידיעות קילל כתבת וואלה שביקרה התנהלותו

קבוצת הוואטסאפ של כתבי הבריאות סוערת בעקבות התקפה של רותם אליזרע על רויטל בלומנפלד, לאחר שזו העירה לו כי אייטם שפירסם ב"ראשוניות" בעיתונו, נחשף לפני 4 חודשים בוואלה
אלכסנדר כץ |  24
לוהט בתא כתבי הבריאות - בגלל הפרסום הזה (צילום סריקה)
אייטם שזכה הבוקר (יום ה') בסופרלטיב "פרסום ראשון" בשער של ידיעות אחרונות, הצליח להצית את תא כתבי הבריאות, והוביל לוויכוח סוער, האשמות ואף קללות. והסיבה: טענה כי מדובר בהעתקה של ידיעה שפורסמה כבר לפני מספר חודשים בוואלה.
הידיעה הבוקר של כתב הבריאות של 'ידיעות' רותם אליזרע, חשפה לכאורה את דבר מהפכת החניונים של בתי החולים, על פיה המבקרים ישלמו רק 20 שקלים ליום חניה, החל מ-1 במאי. בעקבות הפרסום, סימסה לו כתבת הבריאות של וואלה, רויטל בלומנפלד, כי כבר בחודש דצמבר האחרון היא חשפה בוואלה את יוזמת משרד הבריאות להפחתה במחיר החניה בבתי החולים. אליזרע התעקש כי עצם זה שהוא נקב בתאריך היעד לתחילת המהלך – היא הפרסום הראשון.
משם התדרדרה השיחה כשאליזרע מכנה את בלומנפלד "עולב", אומר לה "אל תבלבלי לי את הביצים", ואף מקלל אותה "חתיכת זונה בת זונה". חלק מאותם דברים פרסמה בלומנפלד דקות לאחר מכן בקבוצת הוואטסאפ של רוטרניק שמאגד את כתבי הבריאות והדוברים הקשורים אליהם.
את הדיון בקבוצת הוואטסאפ שכוללת כ-150 משתתפים – עיתונאים, אנשי יחסי ציבור ודוברים הקשורים לתחום הבריאות, פתחה בלומנפלד בלינקים לידיעה שלה מחודש דצמבר ולידיעה של אליזרע שעלתה הבוקר גם ב-ynet. גם בפורום הרחב יותר השיח התדרדר. בתחילה ציין אליזרע כי "רק חבל שלא כתוב שם שזה נכנס לתוקף בראשון במאי", כשהוא מכוון לידיעה של בלומנפלד. "אולי יש כתבי בריאות שזקוקים לבדיקת ראיה".
על כך ענתה בלומנפלד: "שימו לב להבדלים. הראשון כתבה בוואלה, אכן פרסום ראשון, שפורסם בדצמבר האחרון. השני, פורסם הבוקר בידיעות אחרונות, ביודעין כי הכתבה פורסמה בדצמבר. ואולי יש כתבי בריאות שזקוקים לבדיקת יושרה. לפרסם כתבה אחד לאחד מהמתחרה, ביודעין! ואז להיתלות על תירוץ עלוב של 'אבל לנו יש תאריך' זה לא נקרא פרסום ראשון ידידי, זה נקרא לא מקצועי בעליל".
בשלב זה תקף אליזרע שוב את בלומנפלד: "את צודקת. הגדרתי אותך 'כתבת'. למי שמעתיקה קומוניקטים והודעות לעיתונות לא ראוי לקרוא כתבת".
כאן החליטו חלק מהחברים לנזוף באליזרע. "ירדת נמוך", כתבה רוני לינדר מ-TheMarker, ומיטל יסעור מישראל היום הוסיפה: "אני חושבת בכנות שאי אפשר להגיד על רויטל את הדברים שאמרת".
בלומנפלד ציינה כי הדברים שהוא כתב בפורום זה, אינם משתווים כלל לדברים הקשים שכתב לה בשיחה הפרטית בניהם. "אני עדיין בשוק מהרמה", רשמה וציטטה אותו בין היתר כמי שכתב לה את הקללות בשיחה הפרטים ביניהם.
אליזרע לא ציפה שדבריו יקבלו פומבי, כתב שהוא "מתנצל בפני מי שנפגע", ובהמשך הוסיף כי "מפאת הכבוד של הקבוצה, לא אתייחס כאן (לדברים שנאמרו, א"כ)". מבדיקה עם הכתבת עולה כי עד כה אליזרע לא הביע התנצלותו האישית על הדברים הפוגעניים שהטיח בה, וכן לא פעל להסיר את ה"פרסום ראשון" מהפרסומים באינטרנט.
גורם ששוחח עם אייס, התפלא על המלחמה בין 2 העיתונאים הללו – שנחשבים למקצועיים והגונים. "זה לא היה אמור להגיע לרמה הזאת, וחבל שזה כן הגיע ויוצא החוצה", אמר הגורם. כתב בכיר בתחום אמר לאייס כי "זו חציית כל קו אדום, זו אלימות. מוכרחים למגר את התופעה הזאת. לא יתכן שעיתונאים ידברו כך - לא לקולגות ולא לאף אדם אחר. מה גם שבפרטים עצמם נכונים, ורוויטל צודקת".
אגב, לפני קצת יותר מחודש אליזרע היה מעורב במאבק ברנז'אי אחר, עם ערוץ 1. בסוף פברואר פרסמה כתב הבריאות של ערוץ 1 קטי דור אייטם פותח במהדורה על זיהום בפגיות. בבוקר שלמחרת ידיעות אחרונות ציטט בכותרת הראשית שלו את הידיעה, בלי לתת קרדיט לערוץ 1. בין הצדדים התקיימו שיחות, ערוץ 1 צייץ כי מדובר בהתנהלות unfair news, ההתנהלות של ידיעות משולה ל"פייק ניוז", ומנהל חטבית החדשות יורם כהן צייץ מחדש את הציוץ הזה. בסופו של דבר בידיעה שהועתקה גם ל-ynet, ניתן קרדיט.

 

אליזרע אמר לאייס: "צר לי שהדברים הגיעו לפורום כזה. אין ולא הייתה לי כוונה לפגוע באף אחד, ואם מישהו נפגע, אני מצר על כך. 'ידיעות אחרונות' -גם הבוקר כמו בבקרים רבים - מביא סיפורים בפרסומים ראשוניים ועל כך אני גאה. ושיהיה חג שמח לכולם".
בלומנפלד הגיבה לאייס ואמרה: "עצוב לי שהערה לגיטימית ומקצועית של קולגה אחת לקולגה אחרת, הביאה את רותם להוציא דברי רפש ולהתבטא בשפת ביבים, שמביישת אפילו את אחרוני הבריונים ברחוב. אני עדיין המומה מהרמה הנמוכה, בכל שנותיי העיתונאיות לא נתקלתי בתגובה כה אלימה ומבזה, בטח לא מעיתונאי. ראוי היה שבמקום לשחרר התנצלות מאולצת וכללית בקבוצה, וזאת רק לאחר ובגלל שנתפס במערומיו, היה מבין את טעותו ומביע התנצלות אישית - הן על הקללות הגסות והן על ההתנהלות הלא מקצועית". 
תגובות לכתבה(24):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    לא פעם ראשונה שאליזרע אלים מילולית
    דוברת 27/05/2017 11:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דוברות בתחום הבריאות מכירות היטב את הצורה האלימה שבה הוא מתבטא. התנהלות תמידית של צעקות, לעתים גידופים, וגם קללות. לא פעם ראשונה. כשהוא מתחיל לצעוק עליי, אני פעם אחר פעם לא מבינה איך רון ירון מאפשר לו להמשיך לעבוד ב"עיתון של המדינה".
    סגור
  • 15.
    רויטל מתלוננת על השפה ?
    אלדד 30/04/2017 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי חשב שיגיעו הימים.... תראו מה זה קארמה
    סגור
  • חחחח..הדבר הכי מטומטמם שאפשר לכתוב על רויט
    אלדד 2 13/02/2018 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין נעימה ומקצועית ממנה.הלוואי וכל העיתונאים היו מדברים כמוה בעבודה
    סגור
  • 14.
    שותק כמו דג
    איפה נטע ליבנה? 09/04/2017 20:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתב כזה צריך לפטר ומייד. ידיעות מעסיק כתבים חסרי בושה
    סגור
  • 13.
    ביריון
    צחי 09/04/2017 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כיצד עיתנואי של עיתון מוביל מרשה לעצמו להתבטא כך ולהשפיל . ואיך ייתכן שאין תגובה מצד המערכת איום ונורא .עצוב לדעת שכתב ידיעות אחרונות מתנהג כאחרון הבריונים
    סגור
  • 12.
    להעיף את רותם
    עיתון בוטה ואלים 09/04/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתב שמתבטא בצורה כזו מעיד עד כמה הוא לא דובר אמת וזו בלשון המעטה. מעיד שהוא לחוץ. אחרת למה לקלל כתבת? אתה לא ראוי להיות כתב בריאות. אתה בושה למקצוע
    סגור
  • 11.
    רויטל תתבעי אותו
    כתב כזה צריך להעיף 09/04/2017 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על האתיקה העיתונאית שלא קיימת בידיעות זה ידוע, על הדברים האישיים שהוא אמר לך הייתי מעיף אותו מהמקצוע. הוא לא ראוי להקרא כתב. פשוט בושה וחרפה
    סגור
  • 10.
    תגובה
    משה רון 09/04/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיצד בימינו עיתונאי של עיתון צודק או לא יוכל להתבטא בצורה בריוניות על סף הטרדה קשה ולהמשיך ללא נזיפה והתנצלות פומבית של המערכת אותה הוא מייצג פשוט מפסיק את המנוי ומוריד את כל האפלקציות של העיתון הנל עצוב
    סגור
  • 9.
    כנסו כנסו
    אבי הלחמי 09/04/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    די להתלהמות הנבזית הזו נגד רותם, מדובר בתותח אמיתי, כתב מבריק שמוכיח את עצמו מידי יום, חרוץ, אמין ומדוייק. אין לי ספקי שהוא יגיע יום אחד לצמרת העתונות בישראל!
    סגור
  • 8.
    רותם
    עופר לוי 09/04/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ידידיי הקנאים, צר לי לאכזב אתכם, אולם רותם הוא בכיר כתבי הבריאות היום בישראל, חרוץ, ישר והגון. הוא חתום על סדרת הישגים ראויים, ונכון זה מתסכל לעשות עליו פולו בתדירות של כמעט פעם ביום. שיהיה לכם חג שמח
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    רותם אליזרע
    נועה 09/04/2017 07:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גנב תוכן ואייטמים ידוע. כל שבוע "פרסום ראשון״ שהוא לוקח מהמתחרים ובעיתון שלו עוד קונים את הלוקשים האלו. אדם קטן ומושתן. אפס של עיתונאי .לא פעם ראשונה שהוא מתפרץ כשמעירים לו על זה , זה מעיד המון עליו- פקיד קטן ולחוץ בצבא נוני מוזס
    סגור
  • 6.
    מכיר אותה
    בן 08/04/2017 21:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יצא לי לעבוד עם רויטל גם בוואלה וגם בהארץ. לא יודע מה הסיפור של הכתב הזה איתה אבל היא מאד מקצועית ויסודית . התרשמתי שהיא שולטת במה שהיא עושה ביד רמה, והכי חשוב בנאדם טוב נעים. רויטל,אין מה להתרגש מכל אידיוט שעומד בדרך, הוא נשמע לי ממש בנאדם עלוב שמונע מקנאה ותסביך גדלות . תמשיכי לעשות עבודה טובה
    סגור
  • 5.
    משום מה מאמין לו. מכיר את בלומנפלד, אישה בלתי נסבלת (ל"ת)
    עפר 08/04/2017 01:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 4.
    תותח
    אסף 06/04/2017 21:22
    הגב לתגובה זו
    7 4
    פחחח בלומנפלד? זו שפיטרו מידיעות ואז מהארץ ואז הדיחו מתפקיד כתבת חינוך בוואלה ורצו לפטר מתפקיד כתבת בריאות אבל היא נכנסה להריון? בחורה נבזית. לא מאמין לשום מילה שיוצאת לה מהפה
    סגור
  • וואו כמה שקרים בתגובה אחת!! רותם (אסף) משכתב לרויטל קו"ח. כמה פתאטי! (ל"ת)
    נורית 13/02/2018 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עאלק "תותח"
    אסף=רותם אליזרע 08/04/2017 20:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רותם, "אסף", אתה ככ שקוף. ללכלך כאלה שקרים מגעילים על יריבה שלך מראה כמה אתה מקנא ומפחד ממנה. איזה עולב...
    סגור
  • כנסו
    רותם אליזרע 08/04/2017 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני כותב לעצמי תגובות וממציא שקרים על רויטל כי אני אפס של עיתונאי ועכשיו גם כולם יודעים שאני אלים. וטוקבטיסט עלוב. אבל זה בסדר, אני מתאים לנוני-שמוזי והעיתון האמין שלו
    סגור
  • לא צריך להאמין, אפשר לבדוק עובדות
    זיו 07/04/2017 10:43
    הגב לתגובה זו
    5 5
    א. היא אכן פרסמה לפני כמה חודשים ידיעה זהה. ב. אליזרע גנב קרדיט בעבר. ג. אליזרע אכן השתלח בה קבל עם וקבוצת הווטסאפ. לא מכיר איש מהם, אך בניגוד אליך אני נוטה שלא להתבלבל מעובדות. זה שאתה ממשיך באותו הקו ומשתלח בכתבת על רקע אישי, אומר הכל. יכול להיות שרותם הוא כתב טוב יותר, אבל עושה רושם שהוא ומי שבחר להגן עליו באופן הזה הם חרא של קולגות ואולי גם חרא של בני אדם.
    סגור
  • אז זה בגלל שאתה לא מכיר אף אחד מהם.
    אסף 07/04/2017 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    היכרות קצרה עם הנפשות הפועלות הייתה משנה לך את הפרספקטיבה
    סגור
  • אובייקטיביות = פרספקטיבה ללא פניות
    זיו 07/04/2017 21:19
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא צריך להכיר אותם בשביל לשפוט לפי העובדות. זה זה נקרא להיות מקצועי. כדאי לך לאמץ את זה.
    סגור
  • בהחלט צריך
    אסף 08/04/2017 01:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מקווה מאוד שהמקצועיות שלך זיו מבוססת יותר מאשר לקרוא כתבה שלקחה צד באופן ברור . כדאי מאוד לשמוע קולות נוספים. שיהיה ברור אני נגד האלימות שהייתה בשיחה הזו אבל אני גם מכיר את רותם והוא ממש לא אלים.
    סגור
  • 3.
    גונן
    אלמוג 06/04/2017 19:05
    הגב לתגובה זו
    12 7
    רותם הוא אחד התותחים. לעומת זאת רויטל היא סתם כתבת בלאי. הוא לא היה בסדר אבל אני נוטה להיות בצד שלו. היא בטח עשתה מניפולציות.
    סגור
  • 2.
    מכירה את הכתב
    רותמית 06/04/2017 19:01
    הגב לתגובה זו
    7 14
    איש אלים, בוטה, ללא מוסר. לא מתפלאת שהתבטא והתנהג כך.
    סגור
  • 1.
    ככה זה ידיעות.... מה אתם מתפלאים
    פל 06/04/2017 17:12
    הגב לתגובה זו
    7 10
    שהמלך נוני לוחץ מלמעלה אז העיתונאים הקטנים למטה נלחצים ועושים שטויות. זה בהחלט מתאים לעיתון (עאלק... )
    סגור