תקשורת ומדיה

מטעמי צניעות: ערוץ 7 יגבה כסף עבור תוכן ללא פרסומות

דרישת גולשים שזעמו על חדירה לאתר של תכנים שאינם צנועים במיוחד, הובילה את ערוץ 7 למהלך, והוא יגבה עליו 25 שקלים לחודש. זליגת התכנים נעוצה בשת"פ עם גוגל וטאבולה
אלכסנדר כץ | 
אתר ערוץ 7 (צילום מסך)
אתר ערוץ 7 יתחיל לגבות תשלום עבור האפשרות לקרוא ולצפות בתכניו ללא פרסומות. לאייס נודע כי התשלום יעמוד על 25 שקלים בחודש, והשקת האתר והאפליקציה "נקיים מפרסום" צפויה לקרות אחרי פסח.  
ערוץ 7 הוא אתר שפונה למגזר הדתי-לאומי, אבל גם נהנה מנתח גדל והולך של הציבור החרד"לי (פלג חרדי לאומי שנחשב מקורב לחרדים אבל עם תפיסה לאומית) והחרדי. בשל זליגת פרסומות לא צנועות מספיק לטעם של גולשים מחמירים במיוחד, הוקמה עצומה באתר עצומה שקרא לאנשי ערוץ 7 להשגיח יותר בנושא.
על העצומה חתמו מעל 1,000 איש, ואנשי אתר ערוץ 7 לקחו את הביקורת לתשומת ליבם, במטרה לשמור גם אל הקהל האורתודוקסי שגולש בו. גורם בערוץ 7 אמר לאייס כי "אנחנו מטפלים בכל תלונה, אבל צריך לדעת שכאשר אתה מתחבר לרשת עולמית כמו אינטרנט, אי אפשר לבלום זליגת תכנים כאלה ואחרים ברמה של 100%. בכל מקרה, האפשרות לאתר ללא פרסומות תפתור את הבעיה הזאת מול הקהל שדורש תכנים צנועים מאד".
יש לציין כי לא מדובר בפרסומות שערוץ 7 סוגר מול מפרסמים, אלא ב"שטחי נדל"ן" של גוגל ברחבי האתר, ותכנים באמצעות חברת המלצות התוכן טאבולה, שגם לאחר פניות לקבלת תכנים צנועים, זולגים לפעמים כאלה שאינם צנועים מספיק.
באיגרת שפרסם לגולשיו, כתב ערוץ 7: "מיותר לציין שמלבד 2 ערוצי פרסום הנ"ל (גוגל וטאבולה) - פעמים רבות נאלצת מחלקת השיווק לוותר על קמפיינים שונים המוצעים בסכומים גדולים אך מכילים לשון הרע, טעם רע או מנוגדים לרוחה של ההנהגה הרוחנית העומדת בראש האתר - קמפיינים אלה מוצאים מיד את מקומם באתרים אחרים ברשת, אך אנו גאים, למרות ההפסדים, בהתחייבות שלנו להציג לגולשינו תוכן נקי, אמין, יהודי ואיכותי".
גורמים בשוק התקשורת מאשרים דברים אלה וטוענים כי בערוץ 7 מוותרים למשל על פרסום מוצרי טבק, ואפילו טיולים לחו"ל, בשל התנגדות הוועדה הרוחנית של האתר, שמתנגדת לכך אידיאולוגית. כך שהנהלת ערוץ 7 נאלצת להתמודד עם מגבלות צניעות, אבל גם איסורים נוספים שפוגעים בהכנסות האופציונליות שלו.
ולצד זאת, באותה איגרת לגולשים, כדי להוכיח שקשה לבלום הרמטית זליגת תכנים מגוגל וטאבולה, כתבו אנשי ערוץ 7: "הערה לשולחי העצומה האינטרנטית אלינו: שלחתם לנו את הלינק לעמוד עם פרסומת לא צנועה, אנא שימו לב להבא".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה