תקשורת ומדיה

על רקע שינוי החוק: התאגיד ממשיך לצלם "מהדורות דמה"

היום ומחר ימשיכו בתאגיד השידור לצלם ראן מהדורות כחלק מההכנה לעלייה לאוויר, כשברקע תזכיר החוק החדש קובע כי יוקם תאגיד חדשות אליו יועברו עובדי חטיבת החדשות
אלכסנדר כץ | 
אולפני תאגיד השידור כאן (צילום יח"צ כאן)
הדחייה בהשקת התאגיד וחופשת חול המועד פסח, לא מונעים מתאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן לעבוד במרץ על מהדורת החדשות, שנראה כי תופעל בסופו של דבר על ידי תאגיד חדשות שהולך ומתגבש.
לאייס נודע כי היום ומחר יצולמו מהדורות דמה (ראנים) כחלק מהיערכות חטיבת החדשות של התאגיד. "ראן" הוא למעשה פיילוט שמטרתו לראות כיצד המערכת פועלת בזמן אמת, מבלי שהשידור יוצא החוצה לצופים. באותו יום הכתבים והצלמים יוצאים לשטח להכין כתבות, שנערכות ומשודרות במהדורת דמה ב-20:00. ראנים כאלה צולמו לפני כחודש (עוד בטרם פרץ "משבר התאגיד") וביום שני שעבר. את הראן היום צפויה להוביל רינת ספיבק, שגויסה לאחרונה לתאגיד ככתבת ומבזקנית.
העבודה על המהדורה מגיעה כאמור על רקע פרסום 2 תזכירי חוק השידור הציבורי, שמטרתם לעכב את עליית התאגיד לשידור בשבועיים, ולהקים תאגיד חדשות נפרד, שלא יישלט על ידי הנהלת 'כאן'. ביום שני לפנות בוקר, ערב חג הפסח, הפיץ משרד התקשורת את 2 התזכירים. תזכיר הקמת תאגיד החדשות קובע כי כל עובדי חטיבת החדשות של כאן, כ-270 עובדים (170 יוצאי רשות השידור, והשאר גיוסים מחוץ לרשות), יעברו לתאגיד החדש, וכי טרם ברור זהותם של 25 העובדים שיגויסו לעוד 25 תקנים קיימים.
החוק החדש קובע כי מנכ"ל כאן אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר, לא יהיו אחראים על תחום החדשות והאקטואליה, ומי שינהל בשלב הראשוני והזמני את תאגיד החדשות החדש יהיה מינוי של הכנ"ר, באישור הוועדה לבדיקת מנויים בשירות הציבורי. החוק קובע כי בשל כך, מי שמונה למנהל החדשות רק לפני כמה שבועות, ברוך שי, לא ימשיך בתפקידו. בתוך 3 חודשים תמונה מועצה חדשה (דירקטוריון בן 10 חברים) על ידי ועת איתור בראשותו של שופט בדימוס, תיקבע מי יהיה מנהל החדשות.
בסוף השבוע הודיע תאגיד השידור הציבורי ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט כי הוא עשוי לעתור לבג"צ, בטענה כי "הליך קבלת ההחלטות בנוגע לשידור הציבורי היה בלתי תקין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה