קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות

22 ו-10 - הסוף: קשת הציעה 25 מיליון - וזכתה באפיק 12

מכרז הרשות השנייה קבע כי קשת תעבור לאפיק 12, רשת שהציעה 7.7 מיליון ש' על אפיק 13, זכתה בו, ואילו ערוץ 10 הציע פחות מ-2 ש' על 14, ויתמקם בו
 |  3
22 ו-10 - הסוף: קשת הציעה 25 מיליון - וזכתה באפיק 12
(צילום: Getty images Israel), צילום: Getty images Israel
מועצת הרשות השנייה קבעה היום (יום ד') את תוצאות המכרז שהתקיים בנוגע לאפיקי השידור החדשים אליהם צפויים לעבור ב-1 בנובמבר 2017 גופי השידור שנמצאו כשירים למעבר לרישיונות. על פי תוצאות המכרז, קשת זכתה באפיק 12 לאחר שהציעה לא פחות מ-25.2 מיליון שקלים עבור אפיק זה.
מדוע אפיק 12 היה חשוב לקשת כל כך? מדובר על ספרות קרובות וקלות ללחיצה עם האצבע, גם כי ישנה מחשבה שהצופים יתחילו את סבב הצפייה שלהם ב-12 ויעלו מעלה, וגם כי יש בו את הספרה 2, המזוהה עם אפיק 22 החזק כל כך ב-23 השנים האחרונות.

רשת, שהציעה פחות על אפיק 12, זכתה באפיק 13 עליו הציעה 7.77 מיליון שקלים. ההצעה המשעשעת ביותר היא של ערוץ 10, שמראש הציע סכומים נמוכים על אפיקים 12 ו-13, בידיעה כי יתמקם באפיק 14, ולכן הציע 1.54 שקלים, ובמילים – שקל אחד וחמישים וארבע אגורות.

כזכור, החוק קבע כי בחודש נובמבר הקרוב אמורות רשת וקשת להתחיל לשדר ב-2 אפיקי שידור נפרדים. על פי החוק, אמורות 2 החברות, יחד עם ערוץ 10, לפנות את אפיקי השידור הנוכחיים (10,22) ולעבור לשדר באפיקים החדשים שנבחרו.

על פי תנאי המכרז וכפי שנקבע בחוק, חלוקת האפיקים נקבעה ראשית על פי ההצעה הגבוהה ביותר לאפיק מסוים, לאחר מכן נקבע רצף אפיקים בהתאם לתמחור הגבוה על האפיק הבא בתור. במהלך השבועיים האחרונים הגישו גופי השידור את הצעותיהם לאפיקים השונים. על אף שבזמן זה ניתנה גם האפשרות לפנות בנוגע לסעיפי המכרז, לא נרשמו פניות מהותיות. ברשות השנייה אומרים כי עובדה זו מעידה על הצלחת המכרז ועל כך שגם גופי השידור מצאו כי המכרז התנהל בשקיפות ומקצועיות.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך היסטורי וחשוב בעולם התקשורת הישראלי שישנה מן היסוד את הרגלי הצפייה כפי שהכרנו אותם ב-20 השנים האחרונות", אומרת יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז'. "אני גאה לעמוד בראש מועצת הרשות השנייה שמובילה תהליך זה בשקיפות, במקצועיות ומתוך דאגה לאינטרס הציבורי. אפיקים 22 ו-10 הפכו חלק בלתי נפרד מהטלוויזיה בישראל וכעת יעמדו בפניו אלטרנטיבות צפייה חדשות שיסייעו גם בריענון המסך וגם ביצירת יציבות ותחרותיות בענף. אני מאמינה שעם השלמת התהליך בסוף 2017 נהנה כולנו מטלוויזיה מסחרית מגוונת, מעניינת ואיכותית".

בסך הכללי במסגרת המכרז הציעו גופי השידור עבור האפיקים בהם זכו סך של כ-33 מיליוני שקלים. כפי שנקבע בחוק, כספים אלה יחזרו לגופי השידור המפוקחים על ידי הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין המפקחת על HOT ו-yes, וישמשו למימון הפקות מקומיות קנויות וקידום יצירה ישראלית. כפי שנקבע בחוק, ההחלטה על חלוקת הכספים תבוצע בהמשך על ידי שר התקשורת.

ואיך הערוצים החדשים יקראו לעצמם? אז בקשת כבר בחרו בשם קשת 12. ברשת אין עדיין שם סופי, אבל הערכות גורסות כי השם יהיה ערוץ 13. גם בערוץ 10 עדיין אין שם סופי עם המיקום באפיק 14, ושם יצטרכו למצוא שם חדש גם לחברת החדשות. הנה הלוגואים של קשת ורשת.


בקשת ורשת מרוצים, כל אחת בדרכה


במכתב ששלח מנכ"ל קשת אבי ניר לעובדים, הוא כתב: "אנו שמחים מאד וגם ממש נרגשים להודיע, כי ב-1.11.17 קשת תעבור לערוץ 12.תתרגלו ותספרו בבית ולחברים - הערוץ הזה (12) הולך להיות הבית הקבוע שלנו. הפעם זה לא זיכיון, לא בשכירות, ללא שותפים ולא באופן זמני. זה הערוץ שלנו לתמיד. במכרז על מספרי הערוצים, 12 היה הערוץ המבוקש ביותר. קשת הציעה את הסכום הגבוה ביותר. הסכום נקבע לאחר מחקר וניתוח לבחינת ערכו של האפיק".

לדבריו, "ההשקעה בערוץ 12 היא חלק מהראיה לטווח ארוך והאמונה של בעלי המניות והדירקטוריון בחברה, בדרכה ובכישרונם של עובדיה. אמונה זו מביאה אותנו גם למחוזות רחוקים בתוכן, בקידום, בדיגיטל ובעולם עם KI (קשת אינטרנשיונל, חברת ההפקה והפצה הבינ"ל של קשת, א"כ). ערוץ 12 הוא התחלה מעולה למסע הארוך אליו אנו יוצאים. עכשיו, העיקר הוא התוכן שאנו יוצרים, היכולת שלנו להגיע לצופים ולמפרסמים והמשך הובלת הטלוויזיה בישראל".

הפרומו שהפיקה קשת לקראת המעבר לאפיק 12

ברשת מרוצים מאפיק 13, וגורמים בזכיינית אמרו לאייס כי בפועל כיוונו לאפיק זה. ההצעה של הזכיינית עבור אפיק 12 הייתה נמוכה משמעותית מזו של קשת, והייתה על פי הערכות נמוכה מ-20 מיליון שקלים. ברשת סירבו להתייחס לנתון זה.

בהודעה שהוציאו, נכתב כי "רשת ובעלי מניותיה שמחים ונרגשים על האופק שניתן היום עם פרסום מספר הערוץ שיוביל את רשת בשנים הבאות. ערוץ 13 יהווה למעשה את הבית החדש של מותגי הטלוויזיה המובילים - 'הישרדות, 'המירוץ למיליון', 'האח הגדול', 'X פקטור', The voice, 'נבסו', 'המדרשה', 'משחקי השף', 'המערכת', 'אבודים', 'מהפיכה במטבח' ועוד".

עוד נמסר כי "אנו נרגשים לקראת המעבר לשדר 7 ימים ושמחים על הבית החדש למותגי הטלוויזיה המנצחים, ליוצרים המקוריים, לטאלנטים המובילים ולחברת החדשות שמובילה את סדר היום בישראל איתם נמשיך בעשייה המתמשכת והבלתי מתפשרת להוביל את שוק הטלוויזיה של ישראל. ערוץ 13 יהווה עבור צופי הטלוויזיה בישראל את מדורת השבט החדשה כבר מנובמבר הקרוב".


הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
3 תגובות
3.
לכלא כל הפושעים בקשת שזכו להנות מהספק (ל"ת)
אביקגב אולי | 01/05/2017 15:53
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
2.
ערוץ 10 יצאו גדולים
וגם ממזרים לא קטנים
לאודר | 26/04/2017 13:44
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1.
ערוץ 10 זה הזמן למיתוג מחדש
האריזה גרפית של ערוץ 10 נוראית ולא איכותית. זה הזמן שלהם לרענן עם קבלת המספר 14
ניסים | 26/04/2017 12:14
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
מעצב SkiDeal המרכז שלח קו”ח
מנהל אתר חסוי המרכז שלח קו”ח
מקדם אתרים SEO ג'רוזלם פוסט המרכז שלח קו”ח

הכי במדור

הכי נקראות
הכי מטוקבקות
הכי ויראליות
היום
השבוע
החודש
אין מאמרים להצגה

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה