תקשורת ומדיה

אושרה דחיית הפעלת התאגיד; עכשיו עוברים לפיצול החדשות

ניסיונות של ח"כ קיש לדחות ליוני את הפתיחה, כשלו. הקואליציה שיבשה ניסיון של האופוזיציה לעשות "פיליבסטר", באמצעות שימוש בסעיף חריג
אלכסנדר כץ | 
אולפני תאגיד השידור כאן (צילום יח"צ כאן)
הכנסת אישרה הלילה בחצות את דחיית הפעלת תאגיד השידור הציבורי כאן מ-30 באפריל ל-15 במאי. ההצעה עברה בקריאה שנייה ושלישית, לאחר הליך חקיקה זריז שהחל יממה קודם לכן בקריאה ראשונה במליאה, והעברת ההצעה לדיון והצבעה בוועדה מיוחדת של ועדת הכלכלה וועדת הכנסת. בעד דחיית הפעלת התאגיד הצביעו 35 מול 28 מתנגדים. 
כעת על הכנסת להצביע על תיקון נוסף לחוק השידור הציבורי, והוא פיצול חטיבת החדשות מהתאגיד והקמת תאגיד חדשות נוסף - על פי ההסכם אליו הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. הפיצול, שייצור סרבול בניהול התאגיד, הביא גם להגדלה של מספר העובדים שיקלטו בו, מביןם עובדי רשות השידור. 
הקואליציה הפעילה אתמול את סעיף 98 לתקנון הכנסת שנועד למקרים חריגים בלבד, וזאת כדי למנוע מהאופוזיציה לעשות "פיליבסטר" - רצף של נאומים לא נגמר, שיכול היה להאריך את הדיון על הצעת החוק בעוד 4 ימים, מה שהיה מחייב להתחיל להפעיל את התאגיד במועד - 30 באפריל. קדמו לכך ניסיונות אחרונים של ח"כ יואב קיש לדחות בעוד לפחות שבועיים את הקמת התאגיד, לתחילת יוני, ואולם אנשי האוצר וסיעת כולנו בראשותו של שר האוצר כחלון, סירבו להצעה, עד שבשלב מסוים הודיע קיש כי הוא נסוג בו מן המהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה