תקשורת ומדיה

אולם האירועים פברז'ה דורש מערוץ 10 פיצוי בעשרות מ'

בעלי האולם, עליו פורסמו כבר בעבר בערוץ 10, טוען כי בקשת הפירוק שיוחסה לאולם, היא בכלל נגד בעלי הקרקע, והפרסומים גרם לו נזק רב. כותב במכתב ההתראה: "יצרו חדשות מזויפות והטעו את הצופים". ערוץ 10: עומדים מאחורי הפרסום

אלכסנדר כץ |  4
אולם פברז'ה (צילום מסך: מהכתבה של חדשות 10)
יוקרתיות, עושר - אבל גם טענות לבעיות בהתנהלות. אולם פברז'ה בנס ציונה, שהוקם לפני כשנתיים בהשקעה של כ-150 מיליון שקלים, מאיים לתבוע את חברת החדשות של ערוץ 10 ודורש פיצויים בעשרות מיליוני שקלים. לידי אייס הגיע מכתב התראה ששלחה לפני כשבועיים חברת פברז'ה אירועים, בעלת האולם, הדורשת פיצויים בהליך בהליך קדם בית משפט. את הנכתב שלח עורך דינה 'פברז'ה אירועים' לחדשות 10, מגישת 'שישי' אילה חסון, והכתבת ליאור קינן. בנתיים מתנהלות שיחות בין הערוץ לבין מנהלי האולם. 
לפני כחודש פורסם באתר נענע10 כי עשרות זוגות שילמו מקדמות לאולם אירועים שנמצא בסכנת פירוק, וכי המשטרה חוקרת טענות על איומים מצד גורמים עבריינים במקום. על פי הפרסום, צבר האולם היוקרתי חובות, וכי חברת ג'י אף אנד בי סרביס הגישה בקשה לפירוק. בהמשך פורסם כי זוגות חוששים שיאבדו את כספם, וכי בית המשפט קבע כי ימונה מפרק לאולם. פברז'ה הוקם לפני מספר שנים בהשקעה של יותר מ-150 מיליון שקלים.
ואולם בחברת פברזה טענו בתגובה לאחד הפרסומים ב'חדשות 10' כי הפירוק הוא כלפי החברה המחזיקה בקרקע עליו מוקם האולם, ולא נגדה עצמה - החברה המפעילה את בית העסק. "בניגוד לנטען קיימת הפרדה מוחלטת בין חברת בע"מ מולה מתנהלים ההליכים המשפטיים ובין אולם פברז'ה בע"מ השוכרת ממנה את המתחם מ.ר.נ השקעות, מנהלת ומתפעלת אותו בבלעדיות ואחריות על קיום וניהול האירועים במקום ומולה לא קיים כל הליך בבתי המשפט. עוד חשוב להבהיר כי בשל העובדה שמדובר ב-2 חברות נפרדות אין ולא יהיה כל חשש לקיומם של אירועים עתידיים. במהלך היממה האחרונה ובעקבות הפרסומים השגויים הגיעו אל מתחם האירועים פברז'ה מספר זוגות שביקשו לקבל מידע, אותם זוגות נפגשו ישירות עם מנכ"ל האולם ואף קיבלו ממנו התחייבות בכתב לקיומו של האירוע כסדרו ובמועדו".
במכתב שנשלח לפני כשבועיים ל'חדשות 10', נכתב: "עניינו של מכתב דרישה זה בפרסום פוגעני ומכפיש שפורסם באמצעותכם... ובו האשמות חמורות, שקריות, מסולפות וחסרות כל בסיס המיוחסות למרשתנו, מתוך מטרה וכוונה לפגוע אנושות במרשתנו, בעלי מניותיה, במוניטין שלהם, בלקוחותיהם, הכל בידיעה ובמטרה מכוונת ליצור חדשות שקריות ורייטינג על גבה של מרשתנו ובעלי מניותיה". עוד נכתב כי "מעשיכם אף מקבלים משנה חומרה לאור העובדה כי בידיעה מלאה שלכם זאת אף לאחר שהובא לידיעתכם כי פרסומיכם הנו שקרי וחסר בסיס, פגעתם ואתם ממשיכים לפגוע אנושות בציבור וקהל רחב ביותר של לקוחות מרשתנו...".
עוד נכתב כי "מרשתנו הנה השוכרת הבלעדית, בעלת הזכות והמפעילה הבלעדית של אולמי פברז'ה. היא חברה אחרת נפרדת ואינה חברת מ.ר.ן שהינה אישיות משפטית נפרדת שהינה הבעלים של הנכס שמשכירה למרשתנו... ב-26 באפריל 2017 הגיש נושא של חברת מ.ר.ן. שאינו נושה או קשור לחברת פברז'ה ומעולם לא טען שהוא נושה של חברת פברז'ה או שמרשתנו חייבת לו דבר, בקשת פירוק במעמד צד אחד כנגד חברת מ.ר.ן".
בעלי האולם מציינים כי למרות שהובהר לליאור קינן הדבר, הפרסום באתר נענע10 ביום שישי בצהריים, טען כי עשרות זוגות שילמו מקדמות לאולם שנמצא בסכנת פירוק. באותו ערב שודרה כתבה מצולמת של קינן בתכנית 'שישי' עם פולואפ לידיעה. בחברה הבהירו שוב ושוב – לדבריהם – כי לא מדובר באולם האירועים עצמו, אולם הפרסום השלישי בנושא, יומיים לאחר מכן, המשיך את הקו נגדם לכאורה – עם הכותרת "מונה מפרק לאולפ האירועים היוקרתי פברז'ה". "לקרוא ולא להאמין", נכתב במכתב ההתראה.
במכתבו של עורך הדין, דורש אולם האירועים להסיר את שלל הפרסומים של ערוץ 10 מן האוויר, לפרט איפה היו פרסומים ומה מספר הצפיות של כל ידיעה, לפרסם התנצלות, לפצות ב-200 אלף שקלים בגין פרסום לשון הרע, ובעוד 40 מיליון שקלים על נזקים, פגיעה במוניטין, בהכנסות ואובדן הכסות עתידיות. באם לא יעשה כך, טוענים בפברז'ה, יפנה האולם לבית המשפט ויגיש תביעה.
בכתבה עצמה טוען עו"ד שהגיש את בקשת הפירוק, נדב לב, כי בידיו מידע אחר לגבי הטענה כי בין 2 החברות - מ.ר.ן. השקעות ופברז'ה אירועים, אין קשר, ולדבריו "יש זהות גדולה מאד בין הגורמים המנהלים את מ.ר.ן השקעות לבין החברה שמנהלים את אולם האירועים". מפרסום לפני כשנה, אף הוא ב'חדשות 10', עולה כי גורמים במשטרה טענו שמקים אולם האירועים המפואר, רומן בבג'נוב, התחבר לגורמים בעולם התחתון. באותו פרסום נטען כי המשטרה פתחה בחקירה בחשד לאיומים מצד גורמים עבריניים על ספקים ועובדים באולם האירועים. 
מערוץ 10 נמסר: "אנחנו עומדים באופן מלא מאחורי הפרסום". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זה אמיתי ולא שקר!
    מרן 06/2017/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדון רומן בבגנוב הוא הבעלים גם של האולם וגם התפעול שלו.כל מילה בכתבה אמיתית. הרבה עסקים נפלו קורבן לשקרים שלו.
    סגור
  • 3.
    עזות המצח של ליאור קינן
    מזועזע 05/2017/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואני לא מדבר על המרחק (העצום) בין קו השיער לגבות שלה
    סגור
  • 2.
    פשוט חוסר מקצועיות
    מתעצבן 05/2017/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם כך הדבר, שערוץ 10 ישלם על חוסר המקצועיות של הכתבים שלו. פשוט חוצפה !
    סגור
  • 1.
    ככה זה שמעסיקים כתבים ועורכים
    מה יעשה ליאור לנדברג 05/2017/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חסרי ניסיון.
    סגור