תקשורת ומדיה

לאחר שחשף שדובק חילקה סיגריות במירון: יאיר קראוס העיד במשטרה

כתב Nrg360 ומקור ראשון חשף כי חברת הסיגריות הקימה מתחם "הירגעות" בכניסה למירון בו חילקה סיגריות בחינם, אפילו לנערים. המשטרה פתחה בחקירה לאחר דיון בכנסת
משה בנימין | 
יאיר קראוס (צילום פייסבוק/ יאיר קראוס)
חודש וחצי לאחר שחשף כי חברת דובק חילקה סיגריות בחינם, בניגוד לחוק, במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, כתב הצפון והסביבה של Nrg360 ו'מקור ראשון' יאיר קראוס זומן לתת עדות בתחנת המשטרה של צפת, שהחקירה בנושא נמצאת תחת אחריותה.
כזכור, קראוס חשף כי דובק הקימה מתחם "הירגעות" בכניסה למירון, שבו חילקה סיגריות בחינם ובחלק מהמקרים אף חילקה אותן לנערים. בעקבות החשיפה ולאחר פנייה לאגודה למלחמה בסרטן, הגישה זו תלונה למשטרה שהחלה לחקור את העניין. ההחלטה לפתוח בחקירה הגיעה לאחר הדיון המיוחד שנערך בכנסת בהשתתפות נציגי משרד הבריאות והפיקוד הראשי של אירועי ההילולה הגדולה במירון בעקבות הפרסום באתר Nrg360.
המשטרה שלא הייתה מודעת לעבירה לכאורה שהתרחשה בכניסה למושב אמרה בדיון כי לא הכירה את החוק האוסר על חלוקת סיגריות בחינם ותשקול פתיחה בחקירה. בשבוע שעבר פנו חוקרי משטרת תחנת צפת אל קראוס וביקשו לזמן אותו לתחנה להעיד במטרה לאסוף חומרים ועדויות על האירוע. בין השאר, סרטון שבו צילם וראיין את אחד מדיילי קידום המכירות של המותג 'רויאל' בבעלות דובק שהסביר כי חלוקת הסיגריות נועדה לאפשר למעוניינים לנוח וליהנות מהעישון.
עם זאת, העבירה שבה חשודה חברת 'דובק' שהכחישה את חלוקת הסיגריות בחינם וטענה כי הסיגריות ניתנו רק לאחר מילוי סקר העדפות היא לא עבירה פלילית אלא ברמת חומרת עוון. במשטרה יאספו את העדויות ויתחקרו גורמים נוספים בטרם יחליטו האם להעביר את החומרים להגשת כתב אישום. 
קראוס אישר בשיחה עם אייס את הפרטים: "אני שמח שהיה בכוחי כדי להשפיע ולהביא לתחילתו של תיקון. אני מקווה שהמשטרה תפעל כדי למנוע אירועי קידום מכירות של סיגריות לצורך עידוד העישון ובעיקר שהמחוקקים לא יפחדו לפעול מול חברות הטבק במטרה למנוע מהם לנצל כשלים ופרצות בחוק כדי לעודד עישון דווקא באוכלוסיות פחות מודעות לסכנה בדבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה